Life in Sydney!!

Een skimmerbox is het gat in de rand van een zwembad waar het oppervlaktewater in komt dat in het filter gezogen wordt.  Het grovere vuil, zoals bladeren enzo, blijft daar in zitten, en regelmatig haal je het filter (meestal een soort mand) eruit om te legen.  Voor de ingang hangt een klepje voor te wapperen, zodat wat er eenmaal in zit, er ook niet meer uit kan. Kan je soms leuke dingen in tegenkomen... Bweeehhhhh!

Een keer plukte ik met m'n tenen een blad van de bodem - dacht ik.... Bleek een centipede te zijn van een centimeter of 15! Dood, gelukkig, hevig verdronken. Heb trouwens niet geteld hoeveel poten 'ie had, maar 't waren er veel (stuk of 100?).... al die schoenen zullen 'm niet geholpen hebben bij het boven water blijven...

Hoi iedereen,

Hier ben ik weer, blijkt even geleden te zijn. Alles gaat prima, ben nog steeds hopeloos verliefd op dit land (en natuurlijk op Kristopher  :wink: ). We hebben vandaag een ritje gemaakt door Rose Bay, Double Bay, ... naar de Sydney Heads - prachtig gewoon. De oceaan en de rotsen langs ene kant en de city met zicht op Harbour Bridge en de skyline .... hmmm adembenemend!
Geniet elke dag van het weer, behalve als het regent - op dat vlak ben ik nog te belgisch, denk ik 'alweer regen!!!!' en dan kijkt Kristopher me aan en zegt 'yeah right - finally'... 
Het rijden, wel dat  gaat langzaam aan... Ben nog steeds te bang een straat aan de verkeerde kant in te rijden. En rijden in Sydney is nog niet echt aan mij besteed. Wij wonen in Pyrmont -net naast Darling Harbour, dus heel veel verkeer. En dan nog, ik kan het me al inbeelden over de Harbour Bridge te rijden en te genieten van het uitzicht ipv me te concentreren op de weg....
De zoektocht naar een job gaat langzaamaan, heb een intervieuw gehad, maar wacht nog op telefoontje voor een tweede intervieuw.  Maar ik blijf gewoon zoeken, de krant en op het net.... Ik heb mezelf beloofd niet te stressen, we zullen wel zien wat er gebeurt, ik wil gewoon genieten van mijn leven hier.

Groetjes en tot de volgende!!

Monique

@Mon: ik rij iedere werkdag 2x over die brug, en laat me je vertellen: er is geen uitzicht vanaf die brug. Je kan amper tussen de railing doorkijken. Maar geloof me, als je over die brug rijdt, dan is het laatste wat er in je opkomt van het uitzicht om je heen te genieten :) Maar je woont inderdaad niet in een buurt waar je makkelijk leert autorijden! Ikzelf heb het kunnen leren in een rustige suburb 40km ten westen, wat een stuk makkelijker is. Het duurde wel even voordat ik de stad inging, en dan wel met mijn vriendin naast me om precies te vertellen welke baan ik moest kiezen, waar ik af moest slaan, en welke straten ik niet in mocht rijden. Erg stressvol in het begin. Ik had geen idee waar ik reed, veels te druk te concentreren op het verkeer.
Mijn vader, die onlangs nog op bezoek was, en absoluut niet bang is om te autorijden, was blij dat 'ie in Sydney niet hoefde te rijden. In Melbourne heeft hij wel rondgereden met een huurauto, dat was volgens hem een stuk minder hectisch.
Ik kan je dus aanraden in een heel rustige buurt te beginnen met autorijden, om te wennen. Moet ik wel zeggen, in rustige buurten is de kans groter dat je aan de verkeerde kant gaat rijden, omdat er weinig verkeer is om te herinneren aan welke kant je moet rijden, en geen belijning in het midden :)

Succes!

Monique! Wat een luxe hè, dat we de vrijheid en mogelijkheid hebben om in een ander land te gaan wonen en daar alles te mogen absorberen!

Dat links rijden komt wel. Zoals David zei, het is een goed idee in de verdere suburbs te oefenen, want de City kan je helemaal gek maken! Moet je niet doen hoor, is alleen maar stressen!

Toch heb ik het rijden in Sydney niet echt als hectisch en stressvol ervaren t.o.v. bijv. een stad als Amsterdam of Rotterdam. Ben ook wel een aantal keer over de Harbour Bridge gereden, maar het is er echt allemaal relaxter als in Nederland. Waar mensen hier nog geneigd zijn om 100 meter voor een samensmelting van 2-baans naar 1-baans je nog snel even voorbij te schieten, heb ik dat in Oz. niet gemerkt....

Maar druk...ja dat is het wel in Sydney....

Hoi Mon,

Goed te horen dat je lekker aan het settelen bent!
Dat genieten van alles herken ik volkomen,ik moet mezelf nog regelmatig even knijpen dat ik hier nu echt woon  :)
Mensen vragen weleens of dat vakantiegevoel weg aan het gaan is,maar ik denk dat dat lang ( is het niet altijd) blijft,gewoon omdat het zo mooi is hier,ik bedoel,we hebben hier palmbomen op het pleintje van onze unit staan!
Jay zegt weleens " ze zijn half dood!" maar ik zeg dan alleen maar " oke,maar we hebben palmbomen voor onze deur,PALM-BO-MEN!"
Ook ik reageer elke keer helemaal enthousiast op allerlei beesten die we zien,pas geleden zag ik,op weg naar vrienden,weer voor het eerst kangaroos.
Jay weet dit en waarschuwt me dan inderdaad ook op tijd wanneer hij iets ziet, " Look,wild kangaroos on your left!"
En wilde zwarte kakatoos,geweldig!
Ik heb dat ook nog steeds als we op de snelweg rijden en ik zie een bord met Perth city,of we zijn in Kings Park,dan denk ik " oh wow,ik woon hier nu ook gewoon echt!"
Binnenkort ga ik me ook begeven op de weg,de fiets heb ik al ( mountainbike van een kennis,zij werkt in een fietsenwinkel,en deze werd ingeleverd toen iemand een nieuwe kwam kopen,ze dacht meteen " Lieke,Nederlands,fiets,even bellen!"),nu nog een helm  :-D :-D
Ik heb moeten beloven dat ik een foto naar Nederland mail wanneer dat moment daar is,zodat ook zij kunnen lachen om dat beeld  :-D

Geniet in Sydney,dan doe ik dat in Perth!  :)

Groetjes,
Lieke

Hoi!

@ Lieke| Alles gaat goed hier! Het settelen gaat prima, maar nog steeds heb ik dat vakantie gevoel, dat blijft lekker hangen, en daar heb ik niets op tegen!  :wink:  Ook al heb ik een job gevonden - als English teacher / Callan Method (hetzelfde werk als ik in Polen deed!) , en moet nu elke dag vroeg op - I love it!!!

Het autorijden gaat ook al beter, en ja ik houd me aan de linkerkant- ik kon me niet voorstellen dat dit went, maar toch wel. Het rijbewijs heb ik ook zonder probleem opgehaald. Had enkel een vertaling nodig van mijn belgisch rijbewijs, moest mijn paspoort tonen en bewijs van adres (een aantal Bills). Ik moest geen teoretische test afleggen!! Wat een geluk! Ik ben wel niet in Sydney geweest voor mijn licence, maar in Maitland. Dus een goede raad - als je een aussie licence wil, ga niet in Sydney, maar ergens in een kleiner stadje. Daar hebben ze minder met buitenlanders te doen, dus laten ze de test vallen.

De wedding plans gaan ook zeer goed, we hebben een prachtig plekje gevonden in de Hunter Valley Vineyards, hebben de caterer en fotograaf geboekt, en een priester gevonden die ons kan huwen (wat een gedoe er een te vinden - als ze in belgie van een priester tekort spreken moeten ze hier maar een komen zien). Een bruidsjurk, daar ben ik nog naar op zoek, maar hoop snel 'the one' te vinden. Elke nieuwe shop die ik in stap vind ik iets nieuws en prachtiger dan de vorige - ik maak het mezelf dan ook moeilijk. Ik denk dan toch maar bij de eerste te blijven, die was 'waw'!!!

Groetjes,

Monique  :later:

Back