Een skimmerbox is het gat in de rand van een zwembad waar het oppervlaktewater in komt dat in het filter gezogen wordt. Het grovere vuil, zoals bladeren enzo, blijft daar in zitten, en regelmatig haal je het filter (meestal een soort mand) eruit om te legen. Voor de ingang hangt een klepje voor te wapperen, zodat wat er eenmaal in zit, er ook niet meer uit kan. Kan je soms leuke dingen in tegenkomen... Bweeehhhhh!
Een keer plukte ik met m'n tenen een blad van de bodem - dacht ik.... Bleek een centipede te zijn van een centimeter of 15! Dood, gelukkig, hevig verdronken. Heb trouwens niet geteld hoeveel poten 'ie had, maar 't waren er veel (stuk of 100?).... al die schoenen zullen 'm niet geholpen hebben bij het boven water blijven...
Een keer plukte ik met m'n tenen een blad van de bodem - dacht ik.... Bleek een centipede te zijn van een centimeter of 15! Dood, gelukkig, hevig verdronken. Heb trouwens niet geteld hoeveel poten 'ie had, maar 't waren er veel (stuk of 100?).... al die schoenen zullen 'm niet geholpen hebben bij het boven water blijven...