life in tasmania

freckles

New Member
Hi guys,
wij zitten er nu toch serieus over te denken om in Tasmanie te gaan wonen. (of is het op Tasmanie?)
Nu horen we heel veel verhalen over het weer, four seasons in one day enz. Wij zijn heel benieuwd hoe leefbaar het is: is het meestal bewolkt, ook in de zomer? Hoe warm wordt het? En hoe koud? Er zijn heel veel grafieken te vinden over het tasmaanse weer, maar het zou fijn zijn om van mensen te horen die er ook echt wonen. Maakt niet uit waar in tassie. Thanks heaps!
 
freckles said:
Hi guys,
wij zitten er nu toch serieus over te denken om in Tasmanie te gaan wonen. (of is het op Tasmanie?)
Nu horen we heel veel verhalen over het weer, four seasons in one day enz. Wij zijn heel benieuwd hoe leefbaar het is: is het meestal bewolkt, ook in de zomer? Hoe warm wordt het? En hoe koud? Er zijn heel veel grafieken te vinden over het tasmaanse weer, maar het zou fijn zijn om van mensen te horen die er ook echt wonen. Maakt niet uit waar in tassie. Thanks heaps!

Hoi Sonja(toch?)

Ik kan niet helpen, maar zag net deze thread op BE:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=248488
Ze zijn er net.

Lost/Louw/adminstrator gaat er trouwens ook wonen(ze vriendin woont er).

succes met de keuzes!!

groetjes
Simone
 
Tasmanie is echt fantastisch mooi! Het weer kan erg veranderlijk zijn, maar het is gemiddeld warmer dan hier in Nederland. Ik heb de ervaring dat in de zomer de zon erg veel schijnt. 's Winters valt er in de bergen regelmatig sneeuw, maar het sneeuwt zelden tot op zee-niveau. Ik zou zeggen: ga er eens naar toe om te kijken of het bevalt. Als je vast wat foto's wilt zien, klik dan op de link onder dit berichtje. Je zult zien dat de zon regelmatig aan een strak blauwe lucht staat :wink:.
 
We zijn inderdaad van plan om er in november een tijdje rond te gaan reizen, maar ik vind het ook belangrijk om te horen wat de echte 'locals' zeggen. Weten jullie ook nog lieve kleine plaatsjes, liefst aan zee, waar het leven goed is? Er zijn er teveel om uit te kiezen, we kunnen wel wat advies gebruiken. En hoe warm wordt het in de zomer?
Thanks! Sonja en Eric
 
De oostkust heeft over het algemeen het beste weer en de mooiste stranden (Wineglass bay ligt ook aan de oostkust). Hier tref je ook hele leuke dorpjes aan: St. Helens, Bicheno, Swansea, Triabunna, Orford, etc.

Temperatuur in Tasmanie:
http://www.shoal.net.au/~sharenet/climate.html
http://www.frogandtoad.com.au/ts/climate.html
http://www.lemonthyme.com.au/ll_climate.html

De gemiddelde temperatuur in de zomer is 21 graden (17 graden in Nederland).
 
Wat foto's die ik aan de oostkust heb genomen:

unsorted192_20040403_1143924521.jpg


unsorted185_20040403_604831829.jpg


unsorted156_20040403_663365495.jpg


unsorted104_20040403_478887807.jpg


unsorted86_20040403_-508320024.jpg
 
Wow lost,
thanks! Dat is heel waardevolle info. Zit jij nu nog steeds in Breda of woon je al down under?
Ik woon in Eindhoven. Grappig hoeveel mensen uit deze buurt gaan emigreren zeg.. Blijft bijna niemand meer over zou je denken.
Anyway.. thanks!
 
Ik woon nog in Breda helaas :cry:. Een leuke stad hoor daar niet van, maar ik zit toch liever in Tasmanie bij m'n vriendin :D.

Ik bedacht me gisteren na het plaatsen van de foto's, dat die van de zonsondergang aan de westkust genomen is :oops:.
 
Ik hoop in het eerste kwartaal van 2005 naar Tasmanië te vertrekken. Dit weekend gaan, als het goed is, de papieren voor een SIR visum op de bus. Weten jullie al of jullie naar Tasmanië gaan en wanneer?
 
Wij gaan in ieder geval in november tijdens onze reis van negen weken op Tasmanie kijken. Eric heeft ook een potentiele werkgever gevonden en we willen voornamelijk de sfeer proeven. Wanneer we echt gaan emigreren, volgend jaar september, gaan we toch ook eerst nog een tijd reizen. Daar kom je toch niet meer aan toe als je eenmaal een baan hebt gevonden, daarom doen we het maar eerst. En we hopen natuurlijk onze droomplek tegen te komen, misschien wel op Tassie! Succes met je visum!
 


OFX
Back
Top