Lin, mamma van drie kindjes en getrouwd met Bart

special K

New Member
hoi,

Ik ben een belgische mamma van 30, getrouwd met Bart die 32 is. Samen hebben we een dochter van 6 jaar, Kelsey-Rose, een zoon van 6 jaar, Kieran Michael en een klein zoontje van zes maanden, Kylian Andrew. Al van voor de kindjes er waren, toen we elkaar nog maar pas kende, spraken we over onze liefde voor Australie. Ooit wilde we emigreren, maar de plannen werden vooruit geschoven. Het was meer een droom. Ja en dan komen er kindjes en de droom wordt weer even vergeten, even vooruit geschoven. Tot een maand geleden. Ik werd erg ziek, kreeg een hersenvliesontsteking, het was kantje boordje, een best enge ervaring. En ineens besef je dat je maar een keer leeft.  Dat je dromen moet waarmaken. Ook mn man gaf toe dat die droom nooit weg is geweest. We voelen ons niet thuis in belgie, vinden belgie een hypocriet land en de mensen egoisten ;) T is gewoon zo dat ieder hier voor zich leeft, er kan hooguit een goede dag vanaf. Nee we horen hier niet. het lijkt me heerlijk in australie, de natuur de ruimte en vooral vriendelijke mensen, of ben ik nu mis? Alleen is het verantwoord om met drie kinderen nog te emigreren. Het is niet dat we morgen willen vertrekken, alhoewel als we de lotto winnen wel ;) Ons plan is om hier nog vier jaar te sparen, normaal hebben we dan een budget van 25.000 euro om te starten. Mijn man werkt in de IT. Z'n titel is senoir java developper. Ik studeerde ergotherapie, maar heb ervoor gekozen om als huisvrouwke verder te gaan. Onze kindjes zijn maar een keer kind en daar wil ik van genieten. Ook mn man vind het zo heerlijk. Nu is onze vraag , moeten we blijven dromen of onze kans wagen? Jullie hebben ervaring. Vertel rechtuit wat jullie ervan vinden.

groetjes van Lin

Lin en Bart en kids, welkom hier op het forum! Hier vindt je een hoop antwoorden op jullie vragen en bovendien nog een gezellige babbel over ons favoriete onderwerp, Australië.

Er zijn er maar 2 die een antwoord op je vraag kunnen geven en dat zijn jij en Bart zelf. Je gaf zelf al aan dat je dromen moet waarmaken... Wat let je? Wat heb je nu werkelijk te verliezen? Je man en kindertjes gaan met je mee. Home is where the hart is.
Er zijn met jullie nog veel meer mensen die met een gezin besluiten te vertrekken. Wij zelf gaan ook met 2 kindjes. Ik zou zeggen lees en praat lekker mee en dan maken jullie vast een goede keus!

Groetjes Linda

Welkom op dit forum! Gezellie :up:
Werken/leven om je dromen te bereiken is altijd mooi. Lees inderdaad veel, heel veel en dat kan je hier grotendeels zoniet allemaal, vinden :up: Er zijn hier genoeg regenachtige zondagen :wink: om uit te pluizen hoe het in elkaar zit, en welke kansen je voor jezelf kan creeëren.
G'luck
Groet Richard 

Ik denk dat je je niet al te druk moet maken over mensen die misschien zullen zeggen dat het niet verantwoord is om met drie kindertjes te gaan emigreren. Moet jij maar eens aan hun vertellen wat voor geweldige toekomst jullie je kinderen daar kunnen aanbieden, met een hoop ruimte, sport en een geweldig groot land.
Je hebt helemaal gelijk dat je nu lekker van je kinderen geniet en als het mogelijk is zou ik de stap zeker wagen.

Succes  :up:

Welkom op het forum  :hi:

Het feit dat jullie het samen eens zijn is al een hele stap.
Dan is 4 jaar wachten misschien niet zo handig, je man is dan alweer 36.
Voor ieder jaar boven de 30 gaan er weer punten af en als hij goede papieren heeft
voor Aus kan hij misschien beter zijn geluk daar proberen.
Voor de kinderen is het ook makkelijker als ze jong zijn.

Succes met jullie beslissing
Gr. Ton  :up:

Dag Lin,

Ook namens mij welkom op het forum :).
Ik hoop dat jullie je droom werkelijkheid kunnen maken.
Zoals je misschien al hebt gezien, valt er echt ontzettend veel te lezen.
Er zijn genoeg verhalen, tips, etc. Ikzelf heb bijv. de search-knop al veelvuldig gebruikt :).
En zoals er eerder al gezegd is, zijn er inderdaad genoeg regenachtige zondagen om het forum uit te pluizen.
Tja, helaas niet alleen regenachtige zondagen, maar de hele zomer is hier eigenlijk al om te  :cry:.
Maar dat is Nederland :-(.
Succes met jullie plannen.

Gr. Mel :cool:

Hallo Lin Belgie (we hebben ook een Lin NL namelijk..  :wink: )

Uiteraard ook een heel warm welkom namens ons, John en Cathelijn  :up: Zo zie je maar: zo'n afschuwelijke periode is misschien goed geweest om jullie dromen toch te volgen.. Heeft je man een fulltime studie gevolgd om Java Developper te worden? IT mensen worden zeker gevraagd in Australia, maar om 60 punten te krijgen moeten ze OF een bachelor/master titel hebben of, ik geloof, 6 jaar werkervaring (forummer Maluka weet hier van) Heeeeeel veel suc6 en plezier hier!

groetjes van ons

Welkom op het forum :up:

Maak je over de kinderen maar geen zorgen, als je er zelf uitbent dan kun je gewoon gaan!
ik vind ook dat je dan meteen stappen kunt ondernemen om je visum te krijgen, nu is de situatie gunstig voor jullie, je weet maar nooit hoe het over 4 jaar is?

Gr Wilbert

hoi,

leuk zo snel reactie te krijgen. wel het enige wat ons ook tegenhoudt is dat we hier nog geen eigendom hebben. Ja een auto that's it. Mij leek het veiliger dat we een hoop spaargeld meekunnen. Stel dat het niet dadelijk lukt? Bart heeft meer dan zes jaar werkervaring. Is gegradueerde informaticus, of hoe noemt dat beestje ;) Ik moet toegeven dat ik het allemaal een beetje eng vindt, waar begin je met zoiets? Moet je niet eerst een paar keer daar zijn geweest? goh, zoveel vragen. Ik ben zeker dat ik hier antwoorden kan vinden. Ik zeg dikwijls, als we morgen de loterij winnen ziojn we maandag in aus, nog zo een droom ;)

We moeten ons eerst maar eens goed bevragen, want tenslotte moeten ook onze kinderen mee in dit groot avontuur stappen.

groetjes van Linbelg

Hoi lin , ben namelijk ook een Belgische en zaten met hetzelfde probleem .Doen of niet doen , wat gaan ze ervan zeggen ,nooit thuis gevoeld hier in dit land en daarom ook nooit een huis gekocht ook niet .Want we zouden hier toch niet blijven .Wel nu 3 kinderen verder en nogaltijd géén huis ,gaan we .In de winter gaan we van start me alles !!! Laat me zeggen grotendeels ook dankzij dit forum en de raas van mensen .Ik ben van Tienen , maar we wonen momenteel in Oudenaarde , dus als je vragen hebt ,staat deze Belgische voor je klaar om te helpen .
Groeten van een niet "Hypocriete" Belgische :lol:

hahaha zijn ze er dan toch die niet hypocrieten? Maarja, dan gaan ze ook weer emigreren, dus eigenlijk ben je net als ons niet echt begisch. We lijken wel een beetje op elkaar dan. Hoe oud zijn jouw kindjes?

groetjes van Lin

Lin, er zijn hier meer mensen die nog niet in Australie geweest zijn hoor, het is gewoon een gevoel wat je hebt. En dat hoef je niet te verantwoorden. Al "vragen" een hoop mensen dat wel van je. Het zijn de mensen om je heen die je vaak dat gevoel geven  :oops:
Spaargeld is natuurlijk fijn en je hebt ook wat nodig om een start te maken daar. maar 4 jaar wachten is inderdaad wel erg lang. Het verlaagt ook weer je kansen. En hoe jonger je kindertjes hoe beter het waarschijnlijk toch zal zijn. Maar eng is het zeker. Het is een enorm grote stap. Blijf maar gewoon lekker vragen hoor! En vooral goed zoeken met de search knop, een hoop van je vragen zijn al gesteld en ruimschoots beantwoord!
  :up:

Hallo , we zijn nog niet zo ver als andere leden van dit forum ,dus zijn we nog wel +/- 2 jaar zoet in Belgie .Mijn kinderen zijn Njusha : 10j , Isis : 6j en Myrdhin : 10 maanden.
De oudste hebben we altijd ingeligd over mogelijke verhuis naar het buitenland en nu het binnekort zo ver is komt ze bijna zot van de zenuwen soms .Elke dag vraagt ze of er al nieuws is van Australie .Ze wil nu ook dat we sommige woorden in het engels vertalen en ze probeert om naar de BBC te kijken .
Allemaal de fout van mijn man , t'is hij die zijn mond niet kon houden over Australie .
Groeten Katja

[quote author=kookaburra link=topic=2231.msg23076#msg23076 date=1123260834]
Heeft je man een fulltime studie gevolgd om Java Developper te worden? IT mensen worden zeker gevraagd in Australia, maar om 60 punten te krijgen moeten ze OF een bachelor/master titel hebben of, ik geloof, 6 jaar werkervaring (forummer Maluka weet hier van) Heeeeeel veel suc6 en plezier hier!
[/quote]

Hihi, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven natuurlijk :)

Als je Senior Java Developer bent, dan heb je zowieso al een behoorlijk aantal jaren werkervaring. Als je man een gerichte opleiding heeft gedaan en is idd Master of Bachelor, dan heeft hij al voldoende als hij kan bewijzen dat hij 4 jaar werkzaam is in de IT en ook nog van de laatste 18 maanden 12 maanden werkzaam is geweest. Heeft hij geen Bachelor/Master's degree, maar wel een IT-opleiding die volgens de AQF standard ingedeeld kan worden, dan moet hij 6 jaar werkervaring aantonen. Heeft hij helemaal geen IT-opleiding, maar heeft hij zijn kennis vergaard tijdens zijn werk d.m.v. cursussen en er mee werken, dan moet je een RPL doen. RPL staat voor Recognition of Prior Learning en tijdens deze lange periode moet je d.m.v. allerlei bewijzen aantonen dat de activiteiten die je anders tijdens de opleiding zou hebben gehad, nu in je werksituatie meester hebt gemaakt. Stel dat een vergelijkbare opleiding, waarbij je tot Software Developer wordt klaargestoomd, een module "Boekhouden" kent. Dan zul je vanuit de praktijksituatie moeten aantonen dat je "Boekhouden" hebt gedaan tijdens je werk. En dit maakt de RPL gewoon lastig. Aan de RPL zit ook nog weer een X aantal jaren werkervaring vast en dat kon wel eens boven de 10 jaar uitkomen......

(maar zoals ik later al las heeft hij een Bachelor/Master's degree :) )

Hartelijk  :hi:    op ons forum.

Je dromen moet je nu waar maken,het leven is zo kort.
En het gezegde is van uitstel komt afstel.
Go for it!!!!

Gr Ineke.   :up:

inderdaad, ze moeten waar gemaakt worden, zeker nadat gister mn dochter zei als ik later groot ben ga ik in een ander land wonen. Ik zeg nog maar eens , we zitten nu ongeveer door onze spaarboek. Die even aandikken en we gaan van start. Ik heb nog even een vraag waar ik niet zo dadelijk antwoord op vind. Onze zoon van vijf heeft coeliakie een ongenezelijke darmaandoening. Hij moet een strikt glutenvrij dieet. Is er bij jullie ausies een coeliakievereniging?

groetjes van Lin[quote author=Ineke link=topic=2231.msg23136#msg23136 date=1123326602]
Hartelijk  :hi:    op ons forum.

Je dromen moet je nu waar maken,het leven is zo kort.
En het gezegde is van uitstel komt afstel.
Go for it!!!!

Gr Ineke.   :up:
[/quote]

Hi Lin (2) :)

Allereerst welkom!!

Als je een search doet op: Celiac, Coeliac of Glutenfree (en dan specifiek Australia, kan je ook nog verder splitsen per staat) dan kom je best veel tegen.

Ik kwam de volgende (NSW) website tegen waar je misschien iets aan hebt. http://www.nswcoeliac.org.au/

Groetjes
Syl

Back