Lin, mamma van drie kindjes en getrouwd met Bart

Hoi Lin,

Ik ben Mirelle (36), getrouwd en wij zijn verleden jaar februari ook met 3 kinderen vertrokken naar Australia, onze oudste Tim was toen 6 jaar, Caitlyn 2 en Meagan 6 maanden. Onze kinderen hebben hier prima naar hun zin, Tim zit op school en spreekt heel goed Engels, Caitlyn begint ook langzaam haar engels te ontwikkelen en Meagan spreekt engels en Nederlands door elkaar. Je moet inderdaad je dromen proberen waar te maken en ik zou je ook willen adviseren om niet nog eens 4 jaar te wachten maar als je de kans hebt om hier eerder heen te gaan, zou ik het zeker willen aanraden. Lekker de ruimte, de rust en de vrijheid. Wat ik wel wil zeggen, je hebt het over dat de Belgen allemaal voor zichzelf leven, helaas moet ik je zeggen dat dat in West-Australia ook zo is hoor, als je op vakantie bent zijn de mensen supervriendelijk maar als je hier eenmaal een tijdje woont dan zul je ook merken dat de mensen hier best egoistisch zijn, zeker op de weg!!!!!!!
Verder is het leven hier echt fantastisch hoor, wij genieten hier elke dag ......
Groetjes vanuit Mindarie (Perth)

Mirelle

Hoi Lin,

Welkom op het forum.

Wij zijn met onze 2 kinderen van toen 5 en 7 jaar vorig jaar september vertrokken naar Australië en wonen aan de oostkust net boven Brisbane.
Onze droom is hiermee ook uitgekomen en ook onze kinderen vinden het geweldig.
Als dit je droom is zou ik er zeker voor gaan en inderdaad niet al te lang meer wachten.

Ik zou alleen wel even goed nadenken waarom je voor Australië kiest als je er nog nooit geweest bent.
Misschien dat je er eerst een keer op vakantie kunt gaan om te proeven hoe het zou zijn om hier te wonen.
Ik zelf zou niet eens meer willen, maar we hebben hier wel eerst 9 weken rondgetrokken om het zelf te ervaren.
Ik kan alleen maar lyrisch praten over het land, de natuur, de vriendelijkheid en openheid van de mensen etc...
Maar de realiteit is natuurlijk wel dat Australië niet heilig is, ook hier zijn dingen die minder goed of in ieder geval anders geregeld zijn dan in België/Nederland.

Wij zelf zien de emigratie gewoon als een groot avontuur!
We zitten hier nu bijna een jaar en willen niet meer terug.
Maar mochten we er over een paar jaar toch anders over denken, dan heeft het inderdaad heel veel geld gekost, maar we hebben onze droom dan wel uitgevoerd.
En hoeveel mensen blijven praten over hun dromen en voeren ze nooit uit?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt!
En ook voor de kinderen is het heel leerzaam.

Veel succes met de beslissing.

Groetjes,
Gabriëlle

Hoi Lin,

:hi: op dit forum, geef het een kans vergaar zoveel mogelijk informatie en neem dan een besluit. Zodra jullie een besluit genomen hebben kom er dan niet op terug. Er is namelijk niets erger dan spijt te krijgen van een goed besluit.

Groeten,

Koen & Katrina

hallo lin belgie,welkom op het forum ook van ons. ook wij hebben 4 jaar gedubt,afgewogen.maar nu we bijna 45 zijn komt het er op aan:gaan of niet. dus..........alles uit handen gegeven aan rob uit aussie en ........het is begonnen,yes.........!!!!!!!!! we gaan er voor .nu jullie nog ,succes met alles . lees het en je weet het.......!groeten !!!

Back