live down under is voorbij

Hè wat k*t! Jullie zullen geen leuke tijd achter de rug hebben gehad, met al die ontslagen. Wat ontmoedigend. Kei en kei-sneu vind ik het voor jullie!

Hoop dat jullie toch niet met een heel erg zuur gevoel teruggaan...

Sterkte en succes!

Ireen

Hi

we weten helaas wat het is en inderdaad zoals hierboven; jullie hebben het een kans gegeven.
Hier in NL lekker jullie leventje weer oppakken, gaat best lukken.

Over een aantal maanden zul je dit een plaatsje kunnen geven en ontdekken dat er ergere dingen zijn in het leven.
Dan ga je eens terug denken en ontdek je dat het leventje in Oz naast alle mooie kanten ook negatieve kanten had.

Vergeet niet dat we in NL ook veel hebben, dingen goed geregeld zijn.
En ja, helaas zijn wij ook op deze manier hierachter gekomen.

Heel veel succes met alles, maak er wat van en denk aan je gezin, dat komt op plaats 1 !

Groeten,
Johan

Je schrijft live down under is voorbij......maar wie weet misschien over een paar jaar sta je er weer anders voor. Vrienden van ons zijn ook uit Australie vertrokken maar na 2 jaar gingen ze weer terug en nu wonen ze er al weer 3 jaar!
En zo niet.....als je elkaar maar hebt en gezond bent; dat is het allervoornaamste!!

Lieve groeten!

hallo allemaal

bedankt voor jullie berichten...
ja het was niet een vande makkelijkste beslisingen in ons leven,
en ook niet een van de makkelijkste tijden hier in oz maar we hebben het geprobeert dat is niet gelukt.
toen we de mensen in NED vertelde dat we terug kwammen ware somige verbaast en andere zeggen dat we het geen kans heb geven.
hoe kunnen deze mensen nou zeggen dat we het geen kans heb geven hebben ze het zelf geprobeerd deze mensen durven het niet.
dan kunnen ze ook geen oordeel geven.

oja nora bart werkte in de bouwsector in het maken van frames&trusses

wij willen iedereen veel geluk wensen met hun aanvraag van de visa en voor de mensen die al in oz wonen.

gr bart ilse and the kids

Maakt je nooit te veel zorgen over wat andere mensen denken dat je wel of niet had moeten doen. Zolang jij jezelf 's ochtends in de spiegel recht aan kan kijken, heb je een goede beslissing genomen en daar gaat het om!

Ik ben het helemaal met Sacha eens. Wat andere denken en zeggen moet je proberen naast je te leggen. Moeilijk, maar het is je energie niet waard om daar tijd in te steken. Jullie zijn samen, gezond en hebben het geprobeerd. Nu is het tijd om gelukkig te worden en als dat in Oz niet kan hopelijk wel in Nederland! :up:

Mijn ouders zijn met ons begin jaren 80 naar NZ geemigreerd. 10 jaar later zijn we terug gekeerd naar NL vanwege mijn moeders heimwee. Zelf na 10 jaar zeiden mensen tegen mijn ouders dingen zoals; We wisten wel dat je NL niet kon missen, Je Vaderland had je niet mogen verlaten, in NL is het leven veel beter, blah, blah, blah! Allemaal onzin! Het gaat erom dat wij als kinderen een geweldige 10 jaar in het mooiste land op aarde hebben mogen opgroeien! Ja, balen dat mama's heimwee ons weer terug bracht naar NL, maar ze hebben het toch maar even gedaan toen, zonder hulp, zonder zekerheid, zonder internet enz...

Jullie hebben een avontuur gehad, en er zullen er nog veel meer komen, als je maar blijft dromen en bij je eigen gevoel blijft!

:smile: Betty

Mooi gezegd Betty!
Lieve Bart en Ilse: wat anderen zeggen is totaal onbelangrijk. Jullie beslissing is begrijpelijk en verantwoordelijk maar vooral jullie beslissing. Mensen die zomaar oordelen over jullie situatie zijn kortzichtig en dom.
Wees niet bitter door de moeilijke tijd in Australie. Wees trots op het lef dat jullie gehad hebben om de stap te wagen en het moedige besluit om nu weer terug te gaan. Ook Nederland heeft heel veel moois te bieden! Heel veel geluk gewenst!

Ja, hoor.:thumbs2:
Wij emigreren met de instelling:
In het ergste geval hebben we een dure vakantie gehad van een aantal maanden. ;-)
Sterkte met deze dappere beslissing. :group:

Back