logica puntentelling??

G

guidozxr

Hallo allemaal,

ben nieuw hier. al jaren een droom om naar australie te vertrekken. enige tijd geleden kontakt opgenomen met buysse immigration.
kwa puntentelling kom ik voor mijn werk maar op 40 punten. het idee maar weer een beetje laten varen maar ja het blijft knagen. zit ik net nog eens op die lijst te kijken van de puntenverdeling. ik dacht dat alleen de hoog opgeleiden 60 punten zouden krijgen maar tot mijn grote verbazing ook de gewone normale banen. bakker, loodgieter, metaalbewerker, metselaar, kapper, schoenmaker allemaal wel 60 punten krijgen.

ik ben scheepswerktuigkundige. voor veel walvolk onbekend terrein maar heus geen stom baantje of iets dergelijks. en toch maar 40 punten. wat gewoon niet genoeg is.

snapt iemand dat nou?

kan mij beter maar laten omscholen, en dan hoef ik nog geen eens meer naar school terug
 
guidozxr said:
ik dacht dat alleen de hoog opgeleiden 60 punten zouden krijgen maar tot mijn grote verbazing ook de gewone normale banen. bakker, loodgieter, metaalbewerker, metselaar, kapper, schoenmaker allemaal wel 60 punten krijgen.

De punten worden gegeven aan de hand van hoe gewild het beroep in Australia is. Er is dus veel vraag naar bakkers, loodgieters etc.
Of je voor het beroep hoog opgeleid moet zijn is dus niet zo relevant.
 
"guidozxr said:
...ook de gewone normale banen. bakker"]

Volgens mij ben ik wel hoogopgeleid maar ik vind dat ik toch ook een normale baan heb :D.

Sander heeft gelijk, het niveau van je opleiding is niet bepalend voor het aantal punten. Nog niet zo heel lang geleden kregen artsen 0 punten (stonden niet op de SOL), kappers staan al lange tijd heel hoog genoteerd en krijgen ook bonuspunten (MODL).
 
Hey,
Klopt. Hoe meer het beroep daar gevraagd wordt, hoe meer punten je ervoor krijgt. Ik ben nu dus bezig om het schoenmakersvak te leren  :shock: omdat de beroepen waar mijn vriend en ik in werkzaam zijn, geen ene punt oplevert.
 
Back
Top