LOI,NTI zo iets,maar dan in Australie.

Hoi Clair,

Ik heb al even gegoogled op dit soort onderwijs maar kreeg geen resultaten. Ik heb wel zelf een keer gekeken naar dit soort opleiding. Dat ging om een opleiding voor medisch secretaresse/receptioniste. Ik heb wel een naam gevonden maar dat kan ik me niet meer herinneren. Misschien via TAFE of iets dergelijks.

Ik weet niet waar je woont anders zou je op www.edu.gov.au kunnen kijken voor meer informatie.

Succes ermee!

Groetjes heidi
 
Hoi Clair,

Kijk eens op http://www.excellenceaustralia.idp.com/ onder nursing digest. Onder aan die bladzijde staat iets over home studies. Ik heb het net alleen vluchtig gelezen. Misschien heb je hier iets aan.
En anders misschien via IDP.nl.

Groeten,
Esther
 
Als je zelfstudie wilt en het gaat niet om een officieel diploma, maar just for fun.. waarom niet gewoon via de LOI/NTI in NL.. Heb zelf ooit eens italiaans gedaan via de LOI en alles kan tegenwoordig via het internet hoor (als je niet zoals ik voor compleet zelfstandig kiest). Het enige punt is die materialen in australie te krijgen..
 
Bedankt voor jullie antwoorden.Ik kon op Google ook niks vinden.Ik wil basis medische vakken gaan doen maar dat kan alleen bij NTI,ik zal vragen of ik het ook in het buitenland kan doen maar een Engelse opleiding is beter.
NHA bv kan wel in het buitenland.En ik zou het ook via een vriendin in Amstelveen kunnen laten versturen.
Ik ga eens kijken bij TAFE.
Oja,ik woon nu in Almere maar in april vertrekken wij voor 6 maanden naar Jakarta.
 
Het enigste wat ik bij TAFE kan vinden is medische terminologie,als iemand nog wat weet,hoor ik het graag!
 
Ik krijg regelmatig reclame van Cengage http://www.cengage.edu.au/ Dat is vergelijkbaar met de LOI, denk ik. Wat ze precies aanbieden weet ik niet, wel dat ze behoorlijk prijzig zijn. Maar je zou even kunnen kijken op de website. Overigens kun je sommige TAFE cursussen ook schriftelijk doen, maar het aanbod is wel beperkt. Moet je even kijken op de site van OTEN (is per staat verschillend meen ik).

groetjes,
Rixta
 
Thanx Rixta,was toevallig net op die site! :smile:
Wat ik tot nu toe heb gevonden: www.studynow.com.au en www.lifestylelearningdirect.com

Denk wel dat ik in Jakarta vast kan beginnen met medische terminologie.
 
Hoi Clair,

Ik heb ook nog even gekeken op die site van cengage.com.au en ik kon ook niets interessants vinden. Ik woon nu nog wel in nederland maar zit er toch aan te denken om richting melbourne te gaan op een partnervisum. Mijn plan is dan ook om eerst een tijdje werk te gaan zoeken, no matter what en dan zo'n opleiding te gaan volgen. Ik ben gisteren op de site van victoria university wezen kijken en daar kwam ik wel een cursus tegen voor medical receptionist, waar je leert om alles te managen wat je op een secretariaat tegen komt.

In nederland heb ik een cursus medisch receptionist van de Loi gevolgd maar die is niet geldig in Australie. Ik heb wel een paar jaar invalwerk gedaan in een huisartsenpraktijk waar ik eigenlijk ook alleen maar administratief werk heb gedaan dus de basis is er. Nu nog een referentiebrief weten los te peuteren en een korte bijscholingscursus volgen en gaan met die banaan.

groetjes heidi
 
Hoi Heidi,

Ik heb medisch secretaresse ook overwogen maar dat lijkt mij te "kantoorachtig",ik ben meer iemand vd praktijk.
Vind administratie niet erg om erbij te doen maar wissel het graag af met erop uit gaan en mensen op een praktische manier helpen,maar in welk beroep... :|
St.Johns wil me graag hebben als vrijwilliger,dan wordt ik ook door hun opgeleid en kan evt doorstromen naar iets anders in de medische wereld.
Mn koksdiploma hou ik als stok achter de deur maar ik merk dat horeca lichamelijk best pittig is.

Veel succes met je plannen!
 
hoi,

ik heb dus meer met administratieve dingen. ik ben(achteraf gebleken) niet zo'n praktijkmens die aan de mensen zit te pulken. Ik ben eigenlijk doktersassistente maar door mijn stage bij de praktijk waar ik ook 2,5 jaar invalwerk heb gedaan kwam ik er achter dat ik het baliewerk met recepten, post ed leuker vindt dan bloeddruk meten en oren uitspuiten.
Er werd me tijdens het laatste evaluatiegesprek ook al geadviseerd om iets med. administratiefs te gaan doen maar ik heb er niet zo veel puf meer voor met 2 kleine kinderen. stel dat we dit jaar toch naar australie zouden vertrekken dan zit ik weer"vast"aan die cursussen. ik doe het dan liever in australie en dat staat dan ook gelijk een stuk beter op mijn CV.

Mijn man is dus geboren in australie en wil liever vandaag dan morgen terug naar "huis" vooral nu hij sinds gisteren geen werk meer heeft. Zijn baas is failliet. De drang was er altijd maar is nu nog groter geworden dus er is een kans dat we dit jaar toch nederland ajuus zeggen. mijn familie kan  niet wachten tot we gaan zodat ze ons op kunnen komen zoeken dus wat let ons...


groetjes heidi
 
Hai Heidi,

Je hebt gelijk,daarom wil ik ook Down Under een cursus gaan doen.Ben je als doktersassistente veel met praktijk bezig?
Zoja,dan moet ik dat misschien proberen...
Ja,het is echt belachelijk zoals je hier in NL moet leven,je hebt gelijk dat jullie weer naar huis willen!
Ik heb 3 jaar in NZ+Pacific gewoond,krijg steeds meer heimwee,terwijl ik er niet eens vandaan kom!
Waar in Aus willen jullie naar toe?
Misschien handig om contact te houden ivm de medische branch daar?
Onze planning is om in okt dit jaar naar Tasmanie te gaan.Maar 15 april gaan we NL al verlaten! :happysun:
Heel veel succes met alles!
 
Hoi Clair,

Eigenlijk is het werk als doktersassistente heel afwisselend. Zo zit je achter de balie afspraken te maken en zo zit je in de behandelkamer een wond te verbinden of een oog te druppelen of iets dergelijks. Je hebt veel eigen spreekuren zoals het wrattenspreekuur, het gewone assistentenspreekuur met hechtingen verwijderen, uitstrijkjes maken enz enz. Geen enkele dag is in principe hetzelfde. Je assisteert ook de arts met bijzondere verrichtingen zoals ingegroeide teennagels verwijderen of abcessen verwijderen enz. heel veelzijdig maar ik vind het eigenlijk niet echt heel geweldig. Doe mij maar de computer met afspraken, recepten via een antwoordapparaat. Veeeel interessanter. Zo zie je maar, ieder zijn eigen dingen.

Wat betreft het naar "huis"gaan; ik heb het alleen over mijn man. hij heeft daar zijn ouders, zus en verdere familie wonen. Ikzelf ben gewoon nederlandse en mijn man is op zijn 23e naar nederland gekomen voor een vakantie!!!. Die duurt inmiddels al 18 jaar maar hij is toch maar wel aan het werk gegaan.
Mijn man is dus geboren in australie en denkt dat het daar voor de kinderen(4 en 1) beter is om op te groeien. Dat zal best maar we hebben het hier ook niet slecht.
Als we toch gaan, dan gaan we naar het westen van melbourne. Daar wonen mijn schoonouders al 50 jaar; ze zijn in 1959 vanuit nederland geemigreerd. We gaan dan eerst een tijdje bij mijn schoonouders wonen en dan ergens een huis huren/kopen in een van de western suburbs.
Dit was weer een heel verhaal over mijn levensloop :grin:

Ik wens jou ook heel veel succes met je plannen om naar tasmanie en jakarta? te gaan.

Groetjes heidi
 
Ik ga vanaf volgende week Tafe in Gosford om daar engelse les te volgen. Ze kunnen je indelen naar
aanleiding van een test (van level 1 t/m 5), even wat lezen en vragen beantwoorden en even een
gesprekje. Ik begin op level 4.
Ik zal je volgende week meer vertellen over mijn ervaringen wat betreft Tafe. 
 
Ik heb misschien een stomme vraag.
Ik werk in de Rotterdamse haven als ship agent, maar ik kan hier niets over vinden bij de diverse scholen in Australie.

Weten iemand misschien waar ik het wel kan vinden? Want dan kan ik mijn opleiding misschien vergelijken.
Want ik wil graag hetzelfde werk blijven doen als we eenmaal naar OZ gaan.

Alvast bedankt!!
 
Geen idee... wel weet ik dat Newcastle (net boven Sydney) een hele grote haven heeft .. misschien zou je daar eens heen moeten mailen?
 
Hoi,
ik ben een cursus gaan volgen via TAFE OTEN. Dit is de online variant van TAFE, het opleidingsinstituut.
Kijk maar eens op deze link  http://www.oten.edu.au/oten/oten.htm. Keuze genoeg en prima geregeld!

Succes ermee  :up:
Louise
 
Thanks!
Een hele goeie tip idd! :up:
Ik zag mijn cursus er ook bij staan,en ook niet duur.Woon jij al in Australie?
En weet jij toevallig wat "statement of attainment"betekent?
Hoe is dat anders van certificaat?
 
Back
Top