Ben zelf een redelijk rationeel type. En niet risk averse, maar zeker ook geen risk-taker als het niet hoeft.
Sommige zaken weer je helaas nooit zeker en kun je niet beredeneren, rationaliseren of risico volledig wegnemen. Qua werk en kansen in AUS kun je een risico analyse doen. Dat kan helpen maar het is niet meer dan dat. Een analyse.
Toen we de beslissing namen om te gaan was het eigenlijk helemaal niet duidelijk hoe we dat zouden klaarspelen. Ons huis stond bizar onder water (een getal met 5 nullen) Voor werk hadden we nog geen idee behalve dat ik wist dat Canberra met allemaal federale overheid als niet-Citizen een enorme uitdaging zou worden en mijn moeder was net weduwe geworden. (Ik ben enigs kind on top of that)
Toch hebben we op een gegeven moment besloten te stoppen met wikken en wegen en de blik 100% op Australia te zetten. En door dat echt te besluiten hadden we een concreet doel+deadline om voor te klussen en sparen. En her en der gingen er daardoor wat onverwachte deuren open.
Mijn vriendin kon aan haar zaken partners vertellen dat haar toekomst niet bij het bedrijf lag maar in Australia waarna wat onderhandelen een tussenweg werd gevonden. Ze kon nog als partner aanblijven, dit is nu gestopt maar hielp ons starten.
Ik gaf aan bij mijn werkgever dat ik ging vertrekken (Atos) wat einde contract betekende. Maar toen het bedrijf dat mij via Atos inhuurde hoorde dat ik weg ging baalde die enorm. Dat gaf mij hoop om de constructie voor te stellen die we nu hebben. Ik werk als contractor vanuit Australia voor ze.
Dit werd echter alleen duidelijk toen wij zelf duidelijk waren in onze intentie!
Moraal van het verhaal: Zodra je een beslissing maakt en daar vol voor gaat is de kans dat allerlei zaken je kant op gaan rollen die je nooit zelf bedacht had. Als je deuren sluit gaan er altijd weer andere open. Dat is de 2e hoofdwet van de emigratie-dynamica (vraag me even niet wat de 1e is, dat ben ik even vergeten
)
Dit is niet een post om je ‘over te halen’. Maar ik wil even aangeven dat zelfs de moeilijkste problemen soms onverwachte oplossingen hebben zodra je er voor kiest om er voor te gaan. Maar niets hoeft en alles mag!