Loonstrookjes

tweety

XPdite Sponsor
Hey Hey,

Las net dat je als bewijs ook kopieen van loonstrookjes moet meezenden. Zelf zat ik te denken om i.p.v. een loonstrookje mijn jaaroverzicht te sturen, dit omdat een jaaropgave veel minder onzit bevat.

Is er iemand die mij kan vertellen of alleen de opgave van het laatste jaar voldoende is of moet dit van meerdere jaren? Moet zo'n jaaropgave ook nog naar het Engels omgezet worden of is het aangezien het grotendeels getallen betreft voldoende om een gecertificeerde kopie te versturen? Dit laatste omdat in mijn referentie brief van mijn werkgever ook al het salaris vermeld staat.

Mijns inziens is het versturen van een jaaropgave/loonstrookje dus geheel overbodig zou het persoonlijk weglaten maar wil natuurlijk niet dat hierop de hele boel vastloopt. Dus weet iemand of dit echt een must is?

Groetjes Chantal

Weet niet de officiele eisen uit m'n hoofd. Maar ik zou wel tenminste je meest recente strookje meesturen omdat dat bewijst dat je op 'dit' moment een betaalde baan hebt, die loonstroken zijn veel meer iets van het verleden. Het begrip jaaropgave kennen ze hier wel dus je kunt wel gebruiken.

Wij hebben het destijds wel vertaald (ca de vertaalster had geen idee hoe ze al die termen moest vertalen, daar hebben wij haar mee 'geholpen'). Het is een relatief kleine moeite om dit ook te vertalen en het behoudt je voor de pech als je een regelneuker als case officer krijgt die op alle slakken zout legt. Je file moet zo 'makkelijk' voor ze zijn dat ze het doorbladeren, er een stempel op zetten en je klaar bent. Dat is je uitgangspunt.

Michiel

Wij hadden in de referentie-brieven van de werkgevers steeds het jaarsalaris laten opnemen, en dat bleek voldoende.

Wij hoefden onze loonstrookjes niet te vertalen.... de getallen spreken voor zich. Wel moest de werkgeversverklaring in het engels!

Gr Aussiegirl

Bedankt voor de info!

Wij hadden in de referentie-brieven van de werkgevers steeds het jaarsalaris laten opnemen, en dat bleek voldoende.

Dit dacht ik dus al, maar heb je in al je referentie brieven je salaris laten opnemen of alleen in de jaren waarover je visum aanvraag gaat?? Ik heb namelijk besloten om van al mijn werkgevers (4 stuks) maar een referentie op te vragen dit is dus de van 10 jaar. Bij mijn huidige werkgever werk ik nu 4,5 jaar dus alleen deze werkgever is van belang voor mijn aanvraag bij de DIAC.

Groetjes Chantal

ik had 2 brieven, en in in beide het bruto-jaarsalaris over het laatste hele kalenderjaar dat ik daar gewerkt had op laten nemen. Zoiets:

"balbla bla.. his annual gross salary over the year 2006 was EUR 10,-"

"balbla bla.. his annual gross salary over the year 2006 was EUR 10,-"

Hmm die 10 Euro was zeker aanleiding om je visum goed te keuren  :wink:

Nee zonder gekheid, dit is wat ik bedoelde.

Thanks, Chantal

Volgens mij was het ook in het werkgevers verklaring opgenomen.
Functie, taken, arbeidsduur en salaris. Dan heb je alles in eenkeer, op een officieel papier van je werkgever.

Hmm, balen dat ik dat nu pas lees, heb net mijn eerste referentie binnen...zonder jaarsalaris...

Back