Lower intake

afterbang

XPdite Sponsor
En uiteraard minder intake van nieuwe inwoners. Wat verderop in het artikel:


Processing of permanent visas has also slowed down, according to University of Sydney migration expert Anna Boucher. Rizvi added that the processing of offshore partner visas appeared to have “stopped or gone very, very, very slow.”

Boucher said it was not clear what the net migration figure of 34,000, suggested by Morrison, would comprise. “That’s not even going to necessarily cover spouse and child visas,” she said. “There’s going to be pressure building up at some point around family separation.”
 
En uiteraard minder intake van nieuwe inwoners. Wat verderop in het artikel:


Processing of permanent visas has also slowed down, according to University of Sydney migration expert Anna Boucher. Rizvi added that the processing of offshore partner visas appeared to have “stopped or gone very, very, very slow.”

Boucher said it was not clear what the net migration figure of 34,000, suggested by Morrison, would comprise. “That’s not even going to necessarily cover spouse and child visas,” she said. “There’s going to be pressure building up at some point around family separation.”


Maar binnenkort komt er een instroom van Hong Kong inwoners op gang. Dat wordt weer opwaartse druk op de huizenmarkt!
 
Pauline van de fish and chips shop in Ispwich.

Ik kan mij herinneren dat in de maand dat ik mijn PR kreeg (maart 2020) er al een historisch lage toekenning van PR visa op een off shore partner visa was. Ik geloof dat het totaal aantal toekenningen toen rond de 200 zat wat heel laag was. Zal nu nog wel lager zijn.

@FritsC toen ik in Sydney was viel het mij op hoeveel aziaten daar rondlopen, echt niet normaal. Hier heb je af en toe een verdwaalde maar daar lijkt het net of je in HK rondloop af en toe.
 
Waarom zouden die naar Australie komen? Makkelijker voor hen om naar GB te gaan.
Omdat Hongkong dichter bij Australie is, qua klimaat ons land hen waarschijnlijk beter past en er maar 2-3 uur verschil is in tijd. En mogelijk ook omdat er al een grote Aziatische community is in de grote steden. Maar ik kan niet oordelen hoe dat in de UK is.
 
Omdat Hongkong dichter bij Australie is, qua klimaat ons land hen waarschijnlijk beter past en er maar 2-3 uur verschil is in tijd. En mogelijk ook omdat er al een grote Aziatische community is in de grote steden. Maar ik kan niet oordelen hoe dat in de UK is.
Ze moeten eerst een visum bemachtigen voor AU en de grens blijft dicht voor buitenlanders tot zeker 2021. UK heeft aangegeven de deur voor Hong Kongers geboren voor 1997 open te zetten, vanwege de history als engels grondgebied en de overeenkomst die ze hadden met China mbt de overdracht die China niet lijkt na te leven. Lijkt mij dus dat we alleen 23 jaar en jonger kunnen gaan verwachten in AU.
 
Ze moeten eerst een visum bemachtigen voor AU en de grens blijft dicht voor buitenlanders tot zeker 2021. UK heeft aangegeven de deur voor Hong Kongers geboren voor 1997 open te zetten, vanwege de history als engels grondgebied en de overeenkomst die ze hadden met China mbt de overdracht die China niet lijkt na te leven. Lijkt mij dus dat we alleen 23 jaar en jonger kunnen gaan verwachten in AU.

Laten we vooral niet vergeten dat dit erg opportunisitsch is van de Australische overheid. Met 1 op de 7 Hong Kongers met de status van miljonair komt er flink wat geld in het laatje, en wellicht werkgelegenheid. HK studenten hier kunnen een visum krijgen tot vijf jaar na afloop van hun studie en met zicht op PR status.
De deur wordt dichtgehouden voor landen waar het voor de mensen wat minder voor de wind gaat.
 
Ze moeten eerst een visum bemachtigen voor AU en de grens blijft dicht voor buitenlanders tot zeker 2021. UK heeft aangegeven de deur voor Hong Kongers geboren voor 1997 open te zetten, vanwege de history als engels grondgebied en de overeenkomst die ze hadden met China mbt de overdracht die China niet lijkt na te leven. Lijkt mij dus dat we alleen 23 jaar en jonger kunnen gaan verwachten in AU.
Alhoewel de grenzen i.d.d. nog dicht zitten, worden de studenten visa wel eventjes verlengt nu. Dus zodra ze een visa te pakken hebben, kunnen ze langer blijven.

 
Met 1 op de 7 Hong Kongers met de status van miljonair komt er flink wat geld in het laatje, en wellicht werkgelegenheid
Millionaires in $HK?
"1 Hong Kong Dollar equals 0.19 Australian Dollar"
Yep, boat loads of money. 🤔
 


OFX
Back
Top