mag dat?

Joske

New Member
hoi,
ik vertrek straks op whv naar australië.  :smile:
moet me nog uitschrijven op mijn gemeente, want ik zou graag mijn
thuisadres in Australië willen.  Maar toen ik mijn whv via internet
heb aangevraagd heb ik mijn thuisadres daar nog op vermeld, moet ik
dat nu melden aan iemand dat ik mijn domicilie ga veranderen naar Australië
en dat ik daar papieren voor ga meebrengen?
Of heeft dat geen belang?  Of gaan ze daar bij Customs Service een punt van maken?  :|
 
Als je dat niet aan meld en aan kunt tonen kom je niet de grenzen over.
Heb ik ook gehad, ik kon mooi weer naar huis om alles te gaan regelen

Jack :evil:
 
Ja sorry, bij mij duurt het soms even wat langer dan twee zinnen, maareh...
Je gaat op een WHV naar Australie en wilt daar dan blijven. Ik neem aan dat je weet dat een visumaanvraag een hoop werk is?
 
[quote author=Joskebroske link=topic=8688.msg115160#msg115160 date=1207137586]
als je wat niet kan aantonen?   :shock:[/quote]

Je verblijf adres in Australia.

Jack :evil:
 
of ik wil blijven, dat weet ik nog niet, maar ik zou wel mijn domicilie willen laten
verhuizen naar Australië gedurende dat jaar dat ik met mijn whv in Australië zit.
ik moet me dan eerst uitschrijven in belgië en dan die papieren meepakken naar Australië
om daar dan mijn domicilie aan te vragen.
Maar aangezien ik mijn whv (enkele maanden geleden) al heb aangevraagd (onder mijn belgisch woonadres) weet ik niet of dat alles oke is?  Moet ik dat vermelden voor ik vertrek naar Australië dat ik mijn domicilie wil veranderen naar Australië?  Of schrijf ik me best niet uit in België en regel ik mijn domicilie pas de eerste weken dat ik in Australië zit?
 
Waarom zou je dat laten doen? Wat is het voordeel? Heb je een vast adres daar?
Ik heb geen kennis van o.a. het Belgisch (zorg)stelsel, maar als je je in NL uit zou schrijven heb je geen recht meer op bepaalde zaken. Denk aan zorgverzekering e.d.
 
[quote author=Jack link=topic=8688.msg115162#msg115162 date=1207138008]
[quote author=Joskebroske link=topic=8688.msg115160#msg115160 date=1207137586]
als je wat niet kan aantonen?   :shock:[/quote]

Je verblijf adres in Australia.

Jack :evil:
[/quote]

je bedoelt dat ik een echt Australisch adres moet kunnen voorleggen?  Of dat ik al officieel ingeschreven ben op dat adres?   Ik kan me toch enkel pas inschrijven op dat Australisch adres eens ik douane gepasseerd ben en daarvoor naar de bevoegde instanties kan gaan in Australië?  :|
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8688.msg115164#msg115164 date=1207138273]
Waarom zou je dat laten doen? Wat is het voordeel? Heb je een vast adres daar?
Ik heb geen kennis van o.a. het Belgisch (zorg)stelsel, maar als je je in NL uit zou schrijven heb je geen recht meer op bepaalde zaken. Denk aan zorgverzekering e.d.


[/quote]

Mijn vriend woont in Brisbane en ik zou daar gaan bijwonen.  Als ik toch langer dan een jaar wil blijven en een ander visa wil regelen dan vragen ze dat je voor minstens 12 maanden hebt samengewoond en daarvoor moet ik mijn domicilie veranderen naar Australië.  Maar ik wil natuurlijk ook niet dat ze mij tegenhouden aan de grens met mijn whv.  Dus misschien moet ik dat best allemaal aanvragen eens ik in Australië zit?  En voorlopig niets regelen in België?
 
Heb je allang bij je vriendje gewoont, kan misschien in je voordeel werken.

Cheers,

Jack :evil:

sorry kwam er iets later op om je dit vriendelijk te vragen daarom een modifytje...
Hoe jong ben je Joske.

Jack :evil:
 
nu woon ik officieel voorlopig nog in belgië, nog niks aan de hand dus,
maar ik wil het wel veranderen, weet alleen niet wat de juiste manier is.
 
Joskebroske, als ik jou was zou ik nu je nog in Belgie zit eens gaan bekijken wat er allemaal voor een visum komt kijken. Misschien valt het mee, ik heb weinig verstand van spousevisa, maar als je op het forum de searchbutton gebruikt vindt je veel informatie. Dat zal je wel helpen.
Veel mensen zijn nl jaren bezig met een visum voor Australie en ik kan je niet zeggen of je dat visum eventjes vanuit Australie kan regelen.
 
[quote author=Jack link=topic=8688.msg115167#msg115167 date=1207138579]
Heb je allang bij je vriendje gewoont, kan misschien in je voordeel werken.

Cheers,

Jack :evil:

sorry kwam er iets later op om je dit vriendelijk te vragen daarom een modifytje...
Hoe jong ben je Joske.

Jack :evil:[/quote]

Deze heb je gemist Joske....ben benieuwd naar het antwoord :up:
 
Volgens mij hoef je je in Australie niet officieel in te schrijven zoals in NL (en ook Belgie) bij de gemeente.
Je krijgt idd ook problemen met verzekeringen als je uit laat schrijven, terwijl je in een ander land op dat moment geen resident bent (maar toerist). Heb zelf ook een jaar op student visa in Oz gezeten, maar gewoon officieel resident in NL (dus niet uitgeschreven). Dit betekent natuurlijk niet dat je niet je postadres kunt laten omzetten naar een adres in Australie (als je daar eenmaal bent aangekomen). Dat je een jaar met je vriend woont straks is toch ook aan te tonen dmv post, gezamelijke rekening etc.?

Succes in ieder geval met uitzoeken
 
ja maar, nu weet ik nog eigenlijk niet of je je domicilie mag veranderen
nog voordat je vertrekt naar Australië met een whv.  
Dat was eigenlijk de vraag.  :?
Ik weet dat een ander soort visum heel veel werk is.  Maar ik weet dat je al een streepje
voor hebt als je je domicilie kan veranderen naar Australië.  Maar mag je dat zomaar?
Wat is de legale manier om dat te doen rekeninghoudend dat ik slechts een whv heb,
geen spousevisa of skilled visa.
 
[quote author=Rog link=topic=8688.msg115171#msg115171 date=1207139482]
Volgens mij hoef je je in Australie niet officieel in te schrijven zoals in NL (en ook Belgie) bij de gemeente.
Je krijgt idd ook problemen met verzekeringen als je uit laat schrijven, terwijl je in een ander land op dat moment geen resident bent (maar toerist). Heb zelf ook een jaar op student visa in Oz gezeten, maar gewoon officieel resident in NL (dus niet uitgeschreven). Dit betekent natuurlijk niet dat je niet je postadres kunt laten omzetten naar een adres in Australie (als je daar eenmaal bent aangekomen). Dat je een jaar met je vriend woont straks is toch ook aan te tonen dmv post, gezamelijke rekening etc.?

Succes in ieder geval met uitzoeken
[/quote]

ik moet eens opzoeken of dat voldoende bewijs is om uiteindelijk een spouse visa te regelen.
het klinkt in elk geval wel makkelijker  :smile:
 
Hoe lang ben je al samen met je lief Joske.
Zal in de tussen tijd even  gov.au.com afpluizen voor je.

Jack :evil:
 
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=8398.0

Kijk hier eens in. Er wordt verwezen naar booklet 1. Even Googelen et...voila.
 
Volgens mij is een van de voorwaarden van een WHV dat je de intentie hebt om na 1 jaar weer uit Australie te vertrekken. De douane kan je daarom vragen aan te tonen dat je of een retourticket hebt, of voldoende financiele middelen (bankafschrift) om een ticket te kopen. Als jij allerlei bewijzen bij je hebt die suggereren dat jij niet de intentie hebt om na een jaar weer te vertrekken, kan dat reden zijn voor hen om je toegang te weigeren. De kans dat dit gebeurt zal niet echt groot zijn, maar als het gebeurt, mag je ook gelijk 3 jaar lang het land niet in. Als ik jou was zou ik dat risico niet nemen en gewoon mijn officiele adres in Belgie houden. Bovendien, inschrijven in een gemeente e.d. kennen ze hier helemaal niet, dus dat aantonen van 12 maanden doe je door bv gezamenlijke bank/gas/telefoon/etc rekeningen te hebben
 
dank je wel voor jullie antwoorden  :smile:
thuisadres blijft voorlopig hier dan.  Ik wil in geen geval een risico lopen.
Weet iemand van jullie misschien of je een laptop mag meenemen op je whv?
(of misschien moet ik daar een ander topic van maken)  :?
sorry, moet het nog een beetje zoeken op dit forum...
 
Back
Top