mag je een laptop meenemen...

Joske

New Member
... op je whv?
of zijn ze daar op Customs Service ook erg streng op?
't is voornamelijk om internet te kunnen gebruiken,
skypen en werk te zoeken.
 
No worries, daar zeggen ze niets van! Ik heb de mijne ook meegenomen.
Het is ook handig om een Australisch snoer te kopen, dan moet je geen adaptor rondzeulen. Ik heb mijn snoer gratis gekregen van een gulle computer-verkoper, that’s Ozzie hospitality!  :up:
 
gewoon extra "bovenop" je handbagage, wordt dus niet bij je kilo's gerekend.
 
TJa, daar hadden wij het laatst ook over (over dat éxtra, bovenop je handbagage...)

Als vrouw mag je dus én je handbagage, én een handtas, én een laptoptas meenemen?

Tja, of als man natuurlijk, maar weet niet hoeveel mannen een handtas meenemen  :wink:

Groetjes Bregje
 
[quote author=bregje link=topic=8689.msg115456#msg115456 date=1207390830]


Als vrouw mag je dus én je handbagage, én een handtas, én een laptoptas meenemen?

[/quote]

Ik denk niet dat je hier automatisch van uit kan gaan. Laatst zijn we naar Londen gevlogen. Ik met handtas en kleine handbagage, maar we moesten en zouden het in 1 tas proppen.
 
ik heb wel wat illegale software programma's op mijn laptop staan  :|
checken ze de laptop na bij Costums Service?  Gaan ze nakijken of ik wel
een licence heb voor die software?
't is maar, als ik die software moet gaan kopen ben ik zo'n slordige 3000 euro kwijt.
Dat is nu wel een beetje teveel geld.
 
[quote author=Joskebroske link=topic=8689.msg115468#msg115468 date=1207393246]

ik heb wel wat illegale software programma's op mijn laptop staan  :|
checken ze de laptop na bij Costums Service?  Gaan ze nakijken of ik wel
een licence heb voor die software?
't is maar, als ik die software moet gaan kopen ben ik zo'n slordige 3000 euro kwijt.
Dat is nu wel een beetje teveel geld.

[/quote]

Hoe willen ze dat volgens jouw achterhalen? Met WGA zeker? De huis-tuin-en-keuken-douane houdt zich echt niet bezig met wel of niet juist geinstalleerde softwarepakketjes.

Kom op mensen ... wel reeel blijven, en geen spookverhalen in de wereld brengen! :up:
 
Hmmm ja mijn zus mocht het wel naar Spanje laatste keer...
Haha die had ook ál haar kettingen en sieraden omgedaan, zag er niet uit, maar ja dan kon ze wel weer wat meer meenemen  :wink:
Maar goed... wat denken jullie... met 2 personen, 2 keer handbagage (écht vol, 7 kg is niet zo heel veel...), 1 keer laptop en 1 keer handtas? Zou het mogen??

Ik hoop het echt... anders moeten we bij onze dozen die eind van de maand weggaan nog maar even wat meer stoppen...
 
nou ja, als ik de customs guide for travellers lees staat daar wel in dat Copyright piracy and trade mark counterfeiting illegal zijn en ik neem aan dat dat ook over je software kan gaan.
Ik heb nog nooit een laptop meegenomen, maar ik ga een grotere meepakken
omdat ik in de grafische sector werk.  Dus misschien controleren ze die wel.
Weet niet?  Of is dat echt té bizar?  :|

ik haat die customs service.  :p
 
[quote author=Joskebroske link=topic=8689.msg115489#msg115489 date=1207406034]
nou ja, als ik de customs guide for travellers lees staat daar wel in dat Copyright piracy and trade mark counterfeiting illegal zijn en ik neem aan dat dat ook over je software kan gaan.
[/quote]

Tuurlijk is Sofware-piraterij wel illegaal. Dat is ook niet het punt! Ze kunnen ook moeilijk erin zetten dat het legaal is  :up:
Het punt is of de douane wat doet met die illegaal geinstalleerde software ... en daar ben ik van overtuigd van niet.  :smile:

Bij Mac software (bijvoorbeeld iWork 08 en iLife 08) valt het al helemaal moeilijk te controleren omdat die pakketen niet werken met een serial key of iets in die richting. Dus controle levert dan al helemaal niets op!

Groeten Sander
 
mijn laptop is ook tamelijk groot.  Ben van plan om een 17" inch te kopen,
maar erg compact is die niet.  Apple is te duur.  Dat gaat me niet meer lukken.
Ik twijfel nog tussen een 15,4" of een 17" inch scherm.
Zijn er veel mensen in de grafische sector die toch een 17" inch meenemen?
 
[quote author=r2d2 link=topic=8689.msg115510#msg115510 date=1207430123]
[quote author=Joskebroske link=topic=8689.msg115489#msg115489 date=1207406034]
nou ja, als ik de customs guide for travellers lees staat daar wel in dat Copyright piracy and trade mark counterfeiting illegal zijn en ik neem aan dat dat ook over je software kan gaan.
[/quote]

Tuurlijk is Sofware-piraterij wel illegaal. Dat is ook niet het punt! Ze kunnen ook moeilijk erin zetten dat het legaal is  :up:
Het punt is of de douane wat doet met die illegaal geinstalleerde software ... en daar ben ik van overtuigd van niet.  :smile:

Bij Mac software (bijvoorbeeld iWork 08 en iLife 08) valt het al helemaal moeilijk te controleren omdat die pakketen niet werken met een serial key of iets in die richting. Dus controle levert dan al helemaal niets op!

Groeten Sander
[/quote]

Ja inderdaad, ga er nou maar niet van uit dat de Australisce stichting Brein je op staat te wachten om te lijken of je software legaal is. Ze hebben wel wat anders te doen en bovendien niet altijd makkelijk te controleren.

Waar begin je aan om een 17'' laptop te kopen om mee door Australie te gaan trekken. Ik snap dat dat lekker is om op te werken, maar toch...
 
@Breggje: Je kunt zonder probleem een stuk handbagage EN en laptoptas meenemen, een derde tas daarbij voor dezelfde persoon is dan niet toegestaan maar op de manier waarop jullie dat plannen (ieder een stuk handbagage en hij de laptoptas en jij de handtas) - geen probleem  :up:

Groetjes!  :smile:
 
Back
Top