mag partner ook werken.

jeroen240

Member
Ik kan na wat rondgeneusd te hebben op het web niet vinden of mijn vriendin ook mag werken als we op mijn visum (bv 175 oid) australie binnen komen. Iemand een idee?

Of hangt dit van het soort visum af?

Thanks!
 
Jep, na binnenkomst in Australië heb je dezelfde rechten en plichten, dus ook werken mag dan. ;-)
 
Thanks! Duidelijk

Dus komt erop neer om te kijken welke van de twee (in ons geval) de beste kans heeft op een visum en deze aan te vragen.
 
zoals je al bij veel handtekeningen hebt kunnen zien doen veel mensen zaken met Move2Australia daar kan je ook een kansberekening laten doen voor als ik het mij goed herinner €225,- je krijgt dan een uitgebreide kansberekening en een gesprek met Rob over je kansen. Je kan dan beslissen of je het zelf verder gaat regelen of met hen in zee gaat, en de kosten van de kansberekening wordt dan in mindering gebracht op de 1e nota. Je hebt dan een goed idee of het makkelijk zelf te regelen is of dat het toch wat ingewikkeld is. Wij hebben er voor gekozen om het met behulp van Rob te doen en ondanks dat het dan nog veel werk is weet je wel dat je de juiste gegevens aanlevert en op de juiste manier. Ondanks dat we nog wel ff te gaan hebben hadden we nog niet zo ver geweest zonder M2A.

Zo nu genoeg reclame, welkom op het forum en veel suc6 met het uitzoeken en regelen.

Yvonne
 
Hoi Yvonne,

dank voor je reaktie. We laten idd ook een kansberekening doen door Rob. Wacht nog even op het eea maar gaan er deze week mee aan de slag. Weten nog niet zeker of we het daarna zelf gaan doen of we dit uitbesteden. Maar we neigen wel naar uitbesteden. We zijn ons al redelijk aan het inlezen maar er zijn zoveel regeltjes en soorten visa dat we door de bomen het bos niet meer zien. En beter investeren in een droom dan deze te in rook te zien opgaan doordat we het verkeerd aanpakken.

ps ik zie net vetassess vaak in je signature staan, dit is toch de instantie om je nederlandse ervaring/diplomas te laten evalueren voor gebruik down-under?
 
Ja dat klopt da's een van de vele instanties, voor elke beroepscategorie is een eigen instantie, voor trades is het de TRA of Vetassess en voor engineers en verpleging zijn er weer andere instanties, op de SOL staat welke instantie je beroep moet beoordelen.

Als je een jaar verder bent klinkt het niet meer allemaal als abacadabra :grin: en na 2 jaar (zoals wij begin je sommige dingen ook echt te begrijpen en ik denk dat als je er eenmaal bent je alles spontaan vergeet. :lol:
 
Ben benieuwd wanneer het moment komt dat we het eea gaan snappen/begrijpen
grin.gif
grin.gif


Mag ik vragen in welke beroepsgroep je zit? En waar (gebeurt dit ook in Nederland) heb je je skills laten checken?
 
Mijn vriend is loodgieter en heeft weinig diploma's maar al 15 jaar werkervaring en hiervoor zou in het verleden bij de TRA een beroepen erkenning moeten worden ingediend maar deze route (pathway D) is stop gezet en wij (Johan) hebben een praktijktest moeten doen in Engeland, da's allemaal nogal ingewikkeld voor meer info kan je ons blog lezen (staat bij mijn gegevens).

Deze mogelijkheid hebben wij dankzij M2A, ik geloof niet dat er al een andere mogelijkheid is voor een situatie als de onze. Bij de meeste instanties moet je een boekwerk maken over je beroep en dat moet dan weer aansluiten op de wensen van de beroepen instantie en je opleiding en werkervaring. Alle instanties hebben een eigen site met daarin aan welke eissen je papieren moeten voldoen (is een stuk makkelijker als M2A je verteld wat er in moet komen te staan) maar na veel zoeken kan je het ook zelf vinden en natuurlijk met behulp van het forum.

Groetjes
Yvonne
 
Als je een beroep hebt die op de SOL staat en waar je een diploma voor hebt.
Ben ik van mening mits je Engels goed genoeg is, dat het zeker goed zelf te doen is. Maar hou er wel rekening mee dat er onzettend veel tijd in gaat zitten met het uitzoeken en het lezen.

Het meeste werk aan een visum moet je toch zelf regelen ook als je bij een buro zit, alleen in bijzondere gevallen is een buro handig om je te sturen en te begeleiden.

maar goed....eerst maar goed uitzoeken wat je mogelijkheden zijn...
En een beoordeling van een emigratieburo is ook zeker een stap in de goede richting om te kijken of je in aanmerking komt voor een visum..Maar vergeet Justmigrate ook niet en ik vind Visa4you ook een hele goede!

Good Luck! :up:
 
Back
Top