Makkelijkste manier van reizen?

Zuidema

New Member
Na ruim half jaar van afwezigheid, weer een post van ons. Emigratieplannen zijn duidelijk: Perth e.o. moet het worden. In januari 2006 gaan we met de ganze familie (wij en drie kids van 5, 6 en 8) de omgeving verkennen en willen dat in ongeveer drie weken doen. Wat is voor ons de makkelijkste, snelste manier van reizen om de westkust, tussen Perth en Albany, te bezoeken?

Ik kijk uit naar reacties!

Gerry en Connie :up:
 
OOk wij willen vanuit Almere richting Perth, we zijn  ons nu aan het orienteren en de bedoeling is om in de gezondheidszorg te gaan werken.
Als het lukt willen wij in de zomer vakantie voor 3 weken gaan. :)
Wij zijn dus errugggg benieuwd naar jullie ervaringen!!!!
a.s maandag gaan we naar de expo in Amsterdam, dan weten we hoe het gesteld is met het vacature aanbod in west-aus.

groetjes freek & Karin :)
 
Hoi, wij gaan ook  december -  januari naar Perth - Albany. Ik weet niet of de makkelijkste manier van reizen is, maar wij hebben een minicampertje gehuurd. Voor ons is het trouwens in de eerste plaats vakantie en in tweede instantie een (voorzichtige) verkenning. Groetjes, Frank
 
Je zal merken dat een auto of camper huren, eigenlijk best meevalt van prijs! En dan kan je stoppen waar je wil en vanalles bezoeken! De moeite om eens na te vragen, lijkt me...  :up:

Sara
 
Hoi Freek en Karin,

Het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent met serieuze emigratieplannen. Wat is dat overigens voor expo in Amsterdam? Zoiets als de emigratiebeurs? Wellicht is het voor ons ook goed om er eens heen te gaan.

Groet,
Connie
 
Een minicampertje of iets dergelijks lijkt me zowel een praktische manier als een prettige manier van vervoer. Wel extra tentje mee of iets dergelijks? Zijn tips waar ik wat mee kan. Zal verder zoeken op het internet! Bedankt! :up:

Groet,
Connie
 
Hallo Connie,

De Australische ambassade is een campagne gestart om migranten te werven, 3/4 oktober in amsterdam en 6/7 oktober in berlijn.
Onder de topic "nieuws en actualiteiten" staat een berichtje hierover en een link hoe je je kunt aanmelden.
Het is misschien wat kort dag maar het proberen waard lijkt mij ( je kunt nl. alleen binnenkomen op uitnodiging).
:up:Succes en laat even weten of het gelukt is!

groetjes Karin.
 
Hallo Karin,

De registratie termijn voor de job expo Amsterdam was gesloten. We hebben wel nog een mailtje gestuurd om alsnog te worden uitgenodigd. Wie niet waagt...... Hopelijk kunnen we dan morgen naar Amsterdam. We zijn begin van dit jaar naar de emigratiebeurs geweest en kwamen tot de ontdekking dat we al behoorlijk wat wisten over australie in het algemeen en emigreren in het bijzonder. Wat rest is werk! En een visum natuurlijk. Daarvoor heb ik nu offertes bij drie verschillende migration bureaus aangevraagd; twee australische en 1 nederlandse. Zijn nu druk doende de vakantie in januari te regelen; routes uitstippelen e.d., misschien alvast wat contacten leggen via dit forum. We zijn al een jaar bezig met wikken en wegen; is lang genoeg geweest, tijd om stappen te ondernemen. Wat is voor jullie de reden om richting Perth te gaan?

Groet,
Connie
 
Hallo Frank,

De vakantie is voor ons in de allereerste plaats vakantie en voelen.....Voelen of we daar kunnen wonen, werken, goed leven. Geen van ons is ooit in Australie geweest; we hebben er geen vrienden of familie wonen; kortom, Australie is voor ons echt nieuw land! We willen een state sponsored business visa aanvragen en die worden schijnbaar het meest gehonoreerd in Queensland en Western Australia. Brisbane en Perth werden ons aangeraden....Perth trekt ons qua klimaat meer dan Brisbane zodoende hebben we ons op Perth gefocused en over die omgeving alles opgezocht wat los en vast zit. Wat zijn jullie redenen om richting Perth te gaan?

Groet,
Connie
 
Hoi Connie,

Mijn vriendin is nabij Melbourne geboren en als kindje naar Nederland verhuisd. Vier jaar geleden is ze op vakantie terug gegaan naar haar geboortestreek. Haar conclusie was dat ze daar wel zou kunnen wonen. Ik ben nog nooit in Australië geweest. Als je dan voor de eerste keer gaat (met het idee om er ooit te gaan wonen) moet je ergens beginnen. WA (Perth - Albany) leek ons zeer aantrekkelijk vanwege het klimaat, het landschap, en de relatieve rust. Adelaide en Melbourne blijven ook nog opties en moeten dus ook bekeken worden. Maar, zoals gezegd, je moet ergens beginnen. We zullen zien wat het wordt. Groet, Frank
 
Wij gaan hetzelfde doen.
Dat houdt in dat wij in februari voor 5 weken naar Oz gaan.
De bedoeling is dat wij in Perth starten en in Adelaide eindigen.

De tocht zullen we met de Camper doen, dus 1 week Perth en omgeving, vandaar in 3 weken van naar Adelaide rijden en dingen onderweg natuurlijk bekijken en dan 1 week Adelaide en omgeving bekijken.

De camer is de makkelijkste en de meest flexibele manier van transport.

Succes !
 
Hallo Connie,
we zijn vandaag op de expo geweest, zijn nog enthousiaster geworden dan we al waren.
Onze aanvankelijke plan van Perth had voornamelijk als reden de werkgelegenheid daar voor ons. Vandaag is gebleken dat er voor ons ook heel veel werk in het zuiden is. Adelaide lijkt ons nu ook erg leuk, maar ook tasmanie staat ook nog op de "shortlist".
Het lijkt mischien allemaal wat wispelturig maar we zitten nog middenin de orienterende fase, dus de plannen kunnen nog wel wijzigen.

We hadden vandaag het idee dat ze echt om mensen zitten te springen, de C.V.'s zijn achter gelaten bij diverse standhouders, dus het is nog even aankijken wat er het beste uitspringt.

Kortom het plan is nu om de zomervakantie te gebruiken om in adelaide en omgeving en tasmanie te gaan kijken.
Hopelijk hebben we dan wat concrete aanbiedingen van ziekenhuizen liggen, dan kunnen we een weloverwogen keuze maken!!!

Maar wat zijn voor jullie de argumenten om voor Perth te kiezen???
Ben benieuwd, laat maar horen, by the way wat voor werk zoeken jullie????

groeten Freek
 
Hallo Freek,

Wij willen een Business Owner State Sponsership Visa aanvragen. Ons is vertelt dat in Queensland en Western Australia deze visas het meest worden geaccepteerd. In Queensland hebben we ons op Brisbane e.o. gefocused, maar het klimaat trekt ons daar niet, bovendien zijn huizenprijzen e.d. er aanzienlijk duurder (volgens mijn info althans). Western Australia en dan de omgeving ten zuiden van Perth heeft een wat milder klimaat en spreekt ons op dingen die we lezen het meest aan. Het is dus puur een keuze om een zo goed mogelijke kans te maken op een visum. Wij hebben een transport onderneming en willen in Aus. weer een bedrijf starten. Waarin is nog onduidelijk. We houden de mogelijkheid open om een bedrijf te kopen o.i.d. Transport is waarschijnlijk door de afstanden iets anders geregeld dan hier, maar misschien ook niet. Daarom o.a. willen we in januari naar Perth om polshoogte te nemen. Verder praten we al jaren om te emigreren. Verschillende landen passeerden de revue. De keus voor Aus. is duidelijk: westers georienteerd, engelssprekend (Amerika viel door eigen ervaring af, alsook Engeland, bij de gedachte aan Canada kreeg ik kippevel, dus ook niet, Australie klonk en klinkt nog steeds goed). We spreken beiden goed engels, dus hebben we qua starten van een onderneming niet direct te maken met een taalachterstand. Gelukkig maar, want er zullen genoeg nieuwe, onbekende en onzekere dingen zijn.

Ik heb overigens niets meer gehoord van de Aus. ambassade. Waren dus echt te laat. Helaas! En een retourtje Berlijn op zo'n korte termijn zit er ook niet in. Jammer dat ik me niet een week of twee eerder weer op het forum heb gemeld.....Spijtig.

Ben benieuwd naar jullie verdere stappen/afwegingen. Al naar informatiebijeenkomsten geweest van immigratiebureaus?

Groet,
Connie
 
Connie,

Ik heb me nooit verdiept in het visum dat jullie willen aanvragen, maar is het niet zo dat als je op zo'n visum een bedrijf wilt starten het een vergelijkbaar (lees het zelfde) bedrijf moet zijn met dat bedrijf wat je in NL achterlaat? M.a.w. je kunt niet zo maar even wijnboer of campingbaas worden. Frank
 
Is ons niet verteld. Hebben vorig jaar een gesprek gehad met iemand van de Immigration Group en van wat ik begreep hoeven we niet perse een transportbedrijf te beginnen. Uiteraard moeten we wel met een gedegen businessplan komen voor wat voor bedrijf dan ook. Tijdens onze vakantie willen we dus ook kijken hoe het zit met afstanden en zo en transport. Het is wel zo dat ons bedrijf een bepaalde omzet moet hebben gedurende een x-aantal jaren. Daarmee toon je in feite aan dat je een geslaagde business owner bent. Voor ons is dat gelukkig geen probleem.... :)

Connie
 
Hoi hoi,

wil niet vervelend doen, maar we gaan nu wel heel erg  :eek:fftopic:

Probeer bij het onderwerp te blijven, of, als je elkaar veel te vertellen hebt, stuur elkaar een PM :wink:

Zo blijven de onderwerpen voor iedereen overzichtelijk, stel dat je hier een hele goede tip geeft kan niemand het terugvinden omdat ze denken dat het over reizen in WA gaat en jullie hebben het over visumaanvragen...

Gr. Sab
 
[quote author=Zuidema link=topic=2747.msg30407#msg30407 date=1128423480]
Excuus; off topic gaan gaat sneller dan je denkt! :computer:
[/quote]

OKAY!!
Maar nu wil nog steeds horen hoe je gaat reizen en waar mee!!
Campervan, 4WD, offroad 'bike, fiets etc!!

Rene
 
Back
Top