Makkelijkste manier van reizen?

  :laugh::laugh:

kan de beste overkomen...

Dus inderdaad, wordt het de 4WD of een camper....?

Gr. Sab
 
We voelen het meest voor een camper tot nu toe. Ik heb wat brochures doorgebladerd en heb eveneens op het eerste gezicht mooie autoroutes bekeken. Drie weken is toch te kort lijkt me, dus het zal moeilijk worden om keuzes te maken. Verder moeten we het maar over ons heen laten komen. We willen de eerste twee dagen (of wellicht drie) een hotel boeken om wat aan het klimaat te wennen en het tijdsverschil en daarna.....GAAN!!

Groet,
Connie :drive:
 
Het is een goed plan en je zult verbaast staan van het land,en de mensen. :up:

Wij zijn in de maand juni geweest 4 weken en vonden het helemaal te gek,we zijn in nsw geweest ( Coffs-Harbour )
Wij willen dan ook zeker daar of in die buurt gaan wonen.

Ron & Carina
 
Vind het wel spannend om met een camper te gaan reizen. Gecombineerd met het ontdekken van het land, kan ik haast niet wachten. Heb het gevoel alsof we op ontdekkingsreis gaan met zn allen. :ill:
 
[quote author=spankeren link=topic=2747.msg31029#msg31029 date=1128886442]
Het is een goed plan en je zult verbaast staan van het land,en de mensen. :up:

Wij zijn in de maand juni geweest 4 weken en vonden het helemaal te gek,we zijn in nsw geweest ( Coffs-Harbour )
Wij willen dan ook zeker daar of in die buurt gaan wonen.

Ron & Carina
[/quote]

Dan kan ik je ook nog Dorrigo aanraden in het Hinterland van Coff's Harbour. Geweldige omgeving daar, met 1 van de ruigste NP's van het gebied op de grens NSW / QLD. Ook heel mooi is Cathedral NP. Is heel leuk klimmen over die grote gladde boulders. Er is een  ruime parkeerplaats waar je 's nachts kunt staan met je camper.
Coff's Harbour vonden we ook geweldig.
 
Hallo jullie alemaal, ik heb vol bewondering zitten lezen over jullie plannen, er zijn heel leuke plannen bij, maar ook enkele misverstanden.
Wij, mijn vrouw en ik en twee honden wonen in Safety Bay bij Rockingham op zich al een misverstand, maar vanwege het werk het dichtst in de buurt.
We zijn beiden 37 en gehuwd, geen kids en proberen daarom ook zoveel mogelijk uit het leven te halen.
Wat betreft de emigratiebeursen en alles wat daar bij hoort, het is niet altijd rozegeur en maneschijn. Er wordt veel verbloemd, let wel op, voor wie WIL werken is hier werk in overvloed, er zijn mensen hier die ik ken die maar bv 8 maanden werken en 4 maanden vrij nemen en dan terug naar dezelfde werkgever of voor iemand anders gaan werken.
Australiërs zijn op zichzelf en erg lui, vooral de jeugd denkt dat ze het warm water uitgevonden hebben en dat het geld zo komt aanwaaien.
Maar goed dat is mijn mening, niet dat ik dadelijk het westen op mijn dak krijg.  :wink:
Op zich valt het hier reuze mee, er is vanalles te zien tussen Perth en Albany, het rijden met de auto valt ook reuze mee, er is een maximum waar je je absoluut aan moet houden, want de boetes zijn niet te taaien en het rijbewijs werkt met punten, punten op= niet meer rijden, en er zijn nogal veel wegenwerken aan de gang vanwege de treinverbinding tussen Perth en Rockingham.
Voor fietsers is aan de kust wonen erg mooi, maar mountainbikers en race fietsers moeten een beetje naar het binnenland uitwijken, er zijn geen heuvels of bergen en door het zand kom je niet door heen. Helm op of boete 50 dollar(€30)
Als je vragen hebt stel ze maar, we kunnen altijd tips geven.
En het is altijd fijner als je op iemand kan rekenen.

greetz from Oz
 
Hallo,

Ik heb samen met mijn vriend (hij woont in Perth) ook 3 weken met een campervan "Down-South" gedaan. Was echt heel erg mooi. Zijn eerst van Perth richting Albany gegaan. Toen het zuiden met alle NP en stranden en toen het gedeelte tussen Cape Leeuwin en Cape Naturalist. Echt heel erg mooi. Zoveel te zien en te doen. Neem er lekker de tijd voor. Er is heel veel te zien en het zou zonde zijn om achteraf iets gemist te hebben wat je toch graag had willen zien. Je kan ook van Perth naar Esperance gaan en dan naar Albany etc.
Ook is het leuk om het stuk York, Northam bij de Darling Range te doen. Of Wave Rock...
Kortom... genoeg te zien en te doen!!!!

Liefs Ivet
 
wij met onze 4 kids willen gaan camperen van Perth naar Geraldton(i.v.m. mijn man zijn surf hobby) en uiteraard  ook om ons te orienteren ,wie heeft er in die richting leuke tips en mooie bezienswaardigheden.

@carlo ik las bij jou dat als je wilt werken er wel werk is, ook voor een metselaar in WA uiteraard en dan zeg maar tussen Perth en Geraldton ,misschien een job site?

groetjes Manja
 
hello,

@memswear, er zijn hier heel veel huizen in aanbouw en als je zou willen werken als metselaar oftwel "Bricklayer" dan kan je goud geld verdienen, er zijn advertenties van 250/ 300 dollar per dag.
een site voor werkaanbiedingen is careerone.com.au
jobsearch van de immi.gov.au is ook wel een goede site, maar meer gebaseerd op de werkzoekende van Australische bodem.
Er is heel veel nieuwbouw tussen Perth en Mandurah en veel te weinig mensen die deze nieuwbouw kunnen realiseren.
De bricklayers hier werken met eigen materiaal, dus een eigen aanhangwagen met een betonmolen en kruiwagens, die iedere avond na werktijd mee huiswaarts gaan.
de werktijden zijn meestal van 7 u in de ochtend tot halfvier in de middag.
Hoe dat de contracten hier verdeeld worden weet ik niet.

groetjes Carlo
 
@memswear,

de bedragen zijn bruto volgens mij, maar de belasting is niet zo hoog als in Nederland.
Als ik goed geinformeerd ben hangt het ergens rond 30%, maar pin mij er niet op vast.
De bouwindustrie is bloeiend, niet zo gevaarlijk omdat er niet zo hoog wordt gebouwd, en je moet tegen de brandende zon kunnen.
Ik zou het zo kunnen doen omdat ik ook in de bouw gewerkt heb, maar ben omgeschoold als lasser.
Bij ons was het niet altijd lekker weer en ben daarom binnen gaan werken.
 
Back
Top