Mango Hill?!

Jeanine

New Member
Hoi Ozzies uit Brisbane en omgeving.

Rob en ik zijn tijdens onze vakantie een beetje gevallen voor Mango Hill (ietsjes ten noorden van Brisbane - maar dat weten jullie vast al wel  :roll:).

Wie kan ons iets vertellen over dit plaatsje? Is het een beetje 'decent', leuk voor gezinnen met kids, etc. etc.

Let us know!

Thx, Jeanine
 
Ik ken Mango Hill alleen van de filemeldingen in de ochtend. Ik weet niet of dat zo'n goed teken is...
 
Ik denk dat je Northlakes bedoelt, de suburb die momenteel 'uit de grond' wordt gestampt, zeg maar....

Het heeft een aardig (Westfield) winkelcentrum en ik heb gehoord dat de scholen heel populair zijn. De grond- en huizenprijzen zijn volgens mij wat aan de (te) hoge kant, maar waar is dat eigenlijk niet het geval  :x

Ik kan je niet vertellen hoe het is om daar te wonen, want ik woon er niet  :lol: maar ik ken Nederlanders die er wonen en die willen er niet meer weg. Dus dan moet het wel goed zijn.

Ikzelf zou er eigenlijk niet willen wonen. We zijn er een paar keer geweest toen we naar de display huizen gingen kijken. Ik voel me happy-er op een kleiner estate. En je verdwaald er zo snel met al die rotonde's. Ik vraag me af hoe het er 's morgens is als al die werkende mensen naar werk gaan? Ik stel me voor dat het een rijdende file is omdat er eigenlijk maar 1 toegangsweg is....

www.northlakes.com

Groetjes!

KC
 
Hmm, files?!  :x - Dacht dat ze daar in Oz niet aan deden?! :-o

In iedergeval thx for sofar Tinusv en KC!
 
[quote author=Jeanine link=topic=2225.msg22854#msg22854 date=1123103902]
Hoi Ozzies uit Brisbane en omgeving.

Rob en ik zijn tijdens onze vakantie een beetje gevallen voor Mango Hill (ietsjes ten noorden van Brisbane - maar dat weten jullie vast al wel  :roll:).

Wie kan ons iets vertellen over dit plaatsje? Is het een beetje 'decent', leuk voor gezinnen met kids, etc. etc.

Let us know!

Thx, Jeanine
[/quote]



Hoi Jeanine,

Wij wonen zelf in Mango Hill (Nortlakes) en het bevallt ons prima. De school is dichtbij vergeleken met andere wijken inQld en alles is aanwezig, Bibliotheek, winkelcentrum, zwembad,Gym, Pub en er komt nog meer bij.
er zijn veel parkjes waar je ook kunt BBQ en golfbaan.
En files....? Er is op dit moment maar een toegangsweg omdat ze nog aan het bouwen zijn maar er komen nog twee grote toegangswegen bij waarvan er een al bijna klaar is. Je kunt ook met de bus naar petrie station.
Er komt ook een highschool dus wat wil je nog meer.......? Voor een Australische Suburb heeft deze wijk veel te bieden.
En de files zijn in de ochtend echt niet zo erg als sommige zeggen. Vooral niet als de twee andere toegangswegen klaar zijn. De huizen zijn wat duurder maar daar krijg je dan ook wat voor.

Kuifje
 
Hoi Kuifje,

Thx voor je info - ik hoopte al zoiets te horen :-D . Alleen wat je zegt over de prijzen verbaasd me een beetje :? . We hebben namelijk ook georienteerd op Pelican Waters in Caloundra en daar vond ik de prijzen toch echt stukken hoger liggen  :-o. Misschien toevallig net de duurdere huizen in Pelican Waters uitgekozen?! Heb ik nogal een handje van  :-D :-D!

Hgr, Jeanine
 
Hoi jeanine,

Wonen jullie nog  in Nederland? En hebben jullie plannen om te komen?
Wij zijn in 2003 hier gekomen met z'n vieren. Eerst twee maanden bij familie en toen een huis gehuurd en na een jaar een huis gekocht.  Het gaat goed en we krijgen het steeds beter naar onze zin. Ben benieuwd  naar jullie verhaal.....

Groetjes Kuifje
 
Hoi Kuifje,

We wonen nu inderdaad nog in NL. De planning is om (Rob, ik en de kids) uiterlijk begin 2007 in Oz te zitten en dan in iedergeval in/nabij Brisbane. Afgelopen april/mei zijn we met het hele gezin in Oz geweest om ons te orienteren waar we eventueel naar toe zouden willen. We hadden vooraf al besloten dat het ergens tussen Brisbane en Noosa moest zijn. Na de vakantie is die keuze beperkt tot Brisbane en alles in een straal van max. 1 uur rijden ten noorden van Brisbane. Dit heeft vooral te maken met het werk dat Rob wil gaan doen. Nu heeft hij zijn eigen aannemersbedrijf in NL en het liefst wil hij dat voortzetten met Brisbane en de Sunshine Coast als markt. En we denken in die omgeving wel centraal te zitten. Maar qua woonomgeving we zijn er nog niet helemaal uit, Mango Hill, Pelican Waters, maar ook de omgeving van Maleny staan hoog op ons lijstje. Een nieuwbouwwijk (en dan vooral Mango Hill omdat het lekker dicht bij Brisbane zelf is) trekt vanwege de contacten etc., maar ook de vrijheid en omgeving van het binnenland is errug aantrekkelijk. Op het forum zijn we alvast ervaringen van anderen aan het 'sparen' dus mocht je ons kunnen helpen dan heel graag  :up:. Net als jullie zijn we van plan eerst wat te huren om daarna verder te kijken naar een leuke nieuwbouwwoning of een 'opknapper' met een lekker groot stuk land. Maar mocht je ons kunnen adviseren, dan heel graag  :-D :-D

Groetjes, Jeanine
 
Back
Top