MBO niveau?

Eefje

New Member
Beste allemaal, allereerst een kleine verduidelijking van onze situatie:
Ik heb gestudeerd aan de universiteit, zelfs bijna gepromoveerd, maar mijn richting staat niet op de SOL-lijst, dus daar schiet ik voor een Australisch visum niks mee op  :|.
Mijn vriend heeft in Iran werktuigbouwkunde gedaan en heeft dus een Iraans diploma. Dit diploma is in Nederland ge-herwaardeerd als werktuigbouwkunde MBO niveau 2. Op dit moment is hij bezig in het 1ste jaar van een avondopleiding werktuigbouwkunde niveau 4. Werktuigbouwkunde ("tool maker") komt wel voor op de SOL, ook op de MODL en staat ook op enkele STNI-lijstjes. Hij vind dit echter niet leuk, en wil nu graag Meubelmaker gaan doen. Ook dit staat op de SOL, de MODL en enkele STNI-lijstjes ('cabinet maker'). Hij moet dit in de avonduren doen, en daarom is er alleen een opleiding tot MBO niveau 2 beschikbaar. Wellicht dat hij daarna nog wel niveau 3 of 4 zou kunnen doen, maar dan zijn we weer vele jaren verder.

De uiteindelijke vraag  :wink::
Voor toolmaker of cabinet maker wordt beide gevraagd om een "AQF Certificate III or higher qualification". Weet iemand of een MBO niveau 2 diploma hieraan voldoet? Of dat het MBO niveau 4 moet zijn? Of hoger? Hoe/waar kom ik erachter of een diploma aan deze eis voldoet? Weet iemand dat?
 
Goeie vraag Eefje!Ik zit met hetzelfde.Ik ga een koksopleiding doen(MODL),is niveau 2(ook mbo)en vraag me ook af of dit goed genoeg gaat zijn.
Anders moet ik niveau 3 erbij doen maar gelukkig is dat maar een opleiding van 1 jaar.
Maar als ik kijk naar de "job description"van "cook",dan zou niveau 2 goed genoeg moeten zijn.
Misschien dat je dat kunt controleren;wat moet een "cabinet maker"kunnen en wat leert jouw vriend?
Dan heb je vast een idee.
 
De uiteindelijke vraag  :
Voor toolmaker of cabinet maker wordt beide gevraagd om een "AQF Certificate III or higher qualification". Weet iemand of een MBO niveau 2 diploma hieraan voldoet? Of dat het MBO niveau 4 moet zijn? Of hoger? Hoe/waar kom ik erachter of een diploma aan deze eis voldoet? Weet iemand dat?

Ik heb zelf mijn mbo diploma's via het colo een internationaal duplicaat aangevraagd, koste wel 114 eurie's,
Daar heb ik mijn meeste informatie vandaan gehaald en dat vergeleken met de lijst van zaken die een in mijn geval installateur moet weten en wat voor een ervaring hij nodig heeft en zo kwam ik er achter wat er nodig was.

Gelukkig paste ik in het profiel, nou maar hopen dat ze bij de TRA er ook zo over denken

De site voor diploma waardering is www.colo.nl  hopelijk heb je er wat aan veel succes 
 
Back
Top