MCAD of MCSD

Khun Jean

New Member
Heeft iemand ervaring of een van deze certificates zwaar genoeg zijn om een IT opleiding te vervangen.
Ik ben al meer dan 20 jaar programmeur en heb dus een berg ervaring opgebouwd. Echter allemaal zonder daarvoor een officiele opleiding te volgen. Wel eens een certificaat voor SQL Server gedaan, maar de leraar uitleggen hoe het werkt was nou niet mijn idee van studeren. :)

Door mijn leeftijd (42) kom ik dus wat puntjes tekort, die kan ik dan wel goed maken met een opleiding hoop ik.
Slaat het bezit van een MCAD of MCSD een groot deel van de assessment over, of blijft het net zo moeilijk.

In mijn geval, van de 20 jaar 17 jaar en counting een eigen bedrijf. De meeste klanten van vroeger bestaan niet eens meer, of zijn verkocht, gefuseerd, etc.. En met een boekhouding en faktuurtjes kun je ook niet echt bewijzen dat je je kennis hebt opgebouwd.

Kortom, is er hier iemand in een vergelijkbare situatie geweest met het verkrijgen van een skilled visa?

Kan mij natuurlijk altijd nog omscholen tot bricklayer, sta ik nog op de MODL ook. :)
De metselaars in Nederland moesten dat eens weten hoe gevraagd ze zijn.

.
 
Als je geen HBO (of gelijkwaardig) hebt, zul je het volledige ACS traject door moeten; dwz de assesment en de RPL (Recognition of Prior Learning). Met die RPL moet je aantonen dat je misschien wel niet de “juiste” papieren hebt, maar wel over het juiste kennis niveau beschikt.
1 lichtpuntje wellicht: als je hier op het forum kijkt zul je meer mensen (  :cool: ik ook) vinden die ook via een assesment van de ACS de benodigde punten hebben behaald puur op basis van werkervaring en gevolgde opleidingen/cursussen.

Michel
 
[quote author=MicNic link=topic=5644.msg71318#msg71318 date=1158620219]
De enige manier om onder een assesment van de ACS uit te komen is het hebben van een hoger beroepsopleiding.
[/quote]

Euhm....wat bedoel je hier precies mee? Ik heb dan wel een HBO IT gerelateerde opleiding en ik moet toch ook echt een assessment bij de ACS doen hoor. Nl. de Skills Assessment. Of bedoel je met Assessment de RPL (Recognition of Prior Learning) waar je niet onderuit komt als je geen gerelateerde HBO IT opleiding hebt genoten?
 
Back
Top