Medical administrator = medisch secretaresse ???

geerjap

XPdite Sponsor
Hallo beste XPditers...

Na lange afwezigheid op dit forum toch weer terug...

Status van onze plannen:
- Twee super vakanties OZ
- Mijn skills assessment bij engineers of australia is binnen (eind 2008)
- IELTS beide gehaald (mijn vrouw en ik) maar ondertussen verlopen...
- nog geen medicals...
- Tegenvallende vakantie SA...
- Geboorte tweede zoontje 06-2009
- emi-plannen even in de koelkast, maar toch altijd jeuk... :wink: :grin: :lol:

Op de SOL lijst staat "Medical Administrator 1292-13 VETASSESS" 50 PUNTEN! is dit hetzelfde als wat wij in nederland medisch secretaresse of polykliniek assistente noemen?
Waarom vraag ik dat? Mijn vrouw is medisch secretaresse in opleiding en werkt nu al in het ziekenhuis....MOGELIJKHEDEN???

Vriendelijke groet

GEERJAP
 
Hé Geerjap,

als ik van jou was, dan zou ik proberen om vetasses te contacteren om te weten te komen wat Medical administrator precies inhoudt... Zeker de moeite waard om het uit te zoeken; kan helpen tegen die jeuk :wink:
Succes!
Angeline.
 
dit is wat ik vond op de DIAC site, weet niet of het je verder helpt

Job description
Directs and manages the professional activities of medical staff in hospitals, health services and health service facilities.

Similar occupations
Director of Medical Services, Medical Superintendent.

Skill level
The entry requirement for this occupation is a bachelor degree or higher qualification. In some instances relevant experience is required in addition to the formal qualification.

Note: If you are seeking a skills assessment for skilled migration purposes, different skill level requirements may apply. For information on skills assessment, see the relevant skills assessing authority below.
 
Het is inderdaad niet hetzelfde. Het beroep van medisch secretaresse bestaat hier niet, net als doktersassistente. Een artsenpraktijk heeft hier medisch receptionisten en verpleegkundigen.
Een medical administrator is meer een manager. Het valt altijd na te vragen, nee heb je en ja kun je krijgen. Maar het lijkt me dat het om twee totaal verschillende beroepen gaat. Helaas. :-(

Groetjes,
Rixta
 
Bedankt voor jullie snelle reacties,

Ik had gister zelf niet de kans om uitgebreid op de DIAC site te gaan zoeken maar was wel erg nieuwsgierig...
Het lijkt er dus inderdaad op dat dit een functie is waar een hogere opleiding voor nodig is...ik zal eens gaan informeren bij VETASSESS wat verder de mogelijkheden zijn.

Groeten

GEERJAP
 
Hoi, welkom terug!

Misschien heb je hier iets aan? http://www.acacia-au.com/asco of http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/5e3ac7411e37881aca2568b0007afd16/5C244FD9D252CFC8CA25697E00184D35?opendocument

Een jaar of twee geleden stond bij het Australian Bureau of Statistics zeer uitgebreide taakbeschrijvingen van de asco codes, maar deze variant kan ik niet meer terugvinden.


Succes,
 
Back
Top