Medical check

haits

Member
Hallo,

Ik heb nog een vraagje, net de bevestiging binnengekregen van mijn aanvraag en met de lijst van required documents. Daar staat ook medical examination & x-ray in... moet je dat meteen meesturen want mij is eerder verteld dat ik moet wachten tot de CO er om vraagt. Het gaat om een visa subclass 176.

Weet iemand waar ik dit kan laten doen in de omgeving van Eindhoven?

gr haits
 
Wij hebben de medicals een paar maanden na de aanvraag gedaan.
Dan hoeft de CO daar niet op te wachten en kan hij/zij meteen als hij/zij onze aanvraag op het bureau krijgt goedkeuring geven :up:

Paneldoctors in Nederland kan je hier; http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm vinden.

Bart
 
oke, ik hoef het nu dus niet meteen mee te sturen? dat is fijn, hoef ik dat niet halsoverkop nu te regelen... :smile:

ik had gehoopt dat er nog andere mogelijkheden waren besides die lijst, maar dan gaan we gewoon breda no problem  :up:
bedankt voor je reactie!
 
Meteen meesturen kan zelfs een probleem gaan opleveren.
Theoretisch gesproken moet je binnen een jaar na je medicals (en VOG) in OZ (geweest) zijn om je visum te valideren.
En met die wachttijden van nu zou je dat dus niet redden.
Al heb ik ergens gelezen dat ze daar momenteel niet zo lastig over zouden doen, vanwege die lange wachttijden.

Bart
 
[quote author=haits link=topic=9505.msg128964#msg128964 date=1228835285]
oke, ik hoef het nu dus niet meteen mee te sturen? dat is fijn, hoef ik dat niet halsoverkop nu te regelen... :smile:

ik had gehoopt dat er nog andere mogelijkheden waren besides die lijst, maar dan gaan we gewoon breda no problem  :up:
bedankt voor je reactie!
[/quote]
Je kunt ook kiezen voor antwerpen, is goedkoper en iets simpeler (het zijn en blijven belgen)
en de wachttijd is denk ik korter (is gewoon een huisarts en de Xray doen ze bij de buren)

Groetjes Kees
 
Hoi Krokkie,

Waarom is Antwerpen goedkoper en iets simpeler?
Mijn ervaring is dat de doktoren in Belgie beter zijn dan in Nederland. Ik woon dan ook zelf in Belgie, maar ben wel Nederlander. Oftewel...een NederBelg.
Ik kan makkelijk kiezen tussen Breda / Tilburg of Antwerpen. Voor de afstand is dat voor mij ongeveer hetzelfde.
 
[quote author=quinox link=topic=9505.msg129003#msg129003 date=1228894851]
Hoi Krokkie,

Waarom is Antwerpen goedkoper en iets simpeler?
Mijn ervaring is dat de doktoren in Belgie beter zijn dan in Nederland. Ik woon dan ook zelf in Belgie, maar ben wel Nederlander. Oftewel...een NederBelg.
Ik kan makkelijk kiezen tussen Breda / Tilburg of Antwerpen. Voor de afstand is dat voor mij ongeveer hetzelfde.
[/quote]
Wij zijn met ons vieren naar antwerpen geweest, en dat was eigenlijk gewoon een gezellige middag met een leuk gesprek erbij
Wegen doen ze niet je vertelt maar wat je weegt.
Even luisteren kloppen en kijken of de teelballen al zijn ingedaald (grapje) en klaar.
We waren eerst naar de radioloog gegaan en daarna naar de dokter.
Alles goed geregeld en totaal 3 uurtjes zoet voor 4 man.
Totale kosten waren geloof ik 300 euro.
Hij heeft alles opgestuurd naar australie.

Ik weet overigens niet of het nog zo gaat maar de belgen kenende denk ik het wel.
Wij hadden overigens ook al meer dan 10 jaar alle medische hulp uit belgie terwijl we in nederland woonden.

Groetjes Kees
 
lol...jah, dan stelt het daar eigenlijk niet veel voor.
Dan zal het toch een rondje Antwerpen worden. Hopelijk zit dezelfde dokter daar nog over een jaar of anderhalf.

Groet
 
Back
Top