medical

yoeks

New Member
Nog een domme vraag misschien.... Maar.. mag ik toch even?

Als ik voor de snelle procedure ga, in Berlijn, moet ik dat medical gebeuren dan al hebben gedaan? En hoe werkt dat dan? Maak ik dan gewoon een afspraak bij één van de artsen op die lijst?
Hoop antwoord te krijgen, want ik heb de ambassade gemaild, maar ik krijg een automatisch antwoord 'dat ik alles op de site kan lezen', maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer..
Alvast bedankt.

ps. Ik ga eerste helft van februari voor een week of 5 naar Aus (syd en melb) bijna ticket boeken!!  :up:

groeten

yoeks

Yep, je moet dat medical gebeuren al hebben gedaan. Eerst een afspraak maken voor de rontgen foto. Als je die afspraak hebt staan dan maak je een afspraak bij de dokter, later op de dag. Neem je rontgenfoto mee naar de dokter. Dan kan je alles op 1 dag afwerken. Of je krijgt je Medicals aan het eind van de dag mee of het wordt naar je huisadres gestuurd. De enveloppe van de dokter moet mee naar je interview!

Klinkt het een beetje logisch? Anders, vraag maar weer raak hoor!

KC

bedankt voor het antwoord

Klinkt allemaal heel logisch, ja! Ik ga maar eerst langs mijn eigen huisarts, want ik zal toch een verwijzing van hem nodig hebben voor een röfo. Ik zag al in de lijst van artsen dat er maar liefst 3 in Amsterdam zitten. Het zit ook wel eens mee, dus.. hehe..

yoeks

kost dat dan?

(om effe te kunnen bijhouden hoeveel ik moet sparen...  ikke visum, poes mee.. medical.. ticket.. man man man)

Hoi, Ik ben vorige week nog naar de arts geweest voor de medicals. Ik kan je aanraden een afspraak bij de arts te maken en 2 dagen van te voren je foto te laten maken en als het even kan ook je bloed te laten prikken zodat de uitslag al bij de dokter is wanneer hij je onderzoekt.

Verder stelt het niet veel voor, ik was €43,00 kwijt voor de foto en €85,00 kwijt voor de dokter. Bij dit laatste bedrag zit het bloedprikken inbegrepen.

Als laatste wil ik nog zeggen dat dokter Baars in Utrecht een mail heeft gehad van de DIMIA dat hij de medicals niet meer persoonlijk mee mag geven aan de applicant. Hij moet ze aangetekend opsturen naar Berlijn of Australie. Houd hier dus wel rekening mee.

Groeten,
Koen

Wij doen morgen onze medicals in Breda. Totale kosten 140 euro pp plus 50 euro pp om ze te laten verzenden. Je krijgt je spullen ook daar niet meer mee om zelf te versturen.

:) Mir

???? Bij Reedt dordlandt??? in Breda
Moet je contant betalen dan kost het 90 euro !!!!
Ik heb ze wel meegekregen hoor!! maar ik ging ook zelf naar Berlijn.....

90 euro?? nou ja zeg..dat scheelt veel!! oh wacht even..90 (kosten onderzoek) en 50 (verzendkosten) is ook 140..zal goed opletten bij het afrekenen morgen hahaha..en ik heb gevraagd of ik de spullen zelf kon opsturen maar dat was niet de bedoeling..wordt vervolgd!

:) mir

dingen gaan niet altijd even soepel als je verwacht in dit proces toch? heb weer een klein voorbeeldje  :-D gisteren medicals gedaan in breda..we leken bij de ggd wel de eerste mensen die ooit om deze reden een xray hebben laten maken..de ggd mevrouw raakte er helemaal van in de war  :-o :-o :-o hahaha het was wel grappig omdat er naast het loket waar wij het allemaal probeerden te regelen een stel zat te wachten ook op xrays maar dan voor nieuw zeeland..die zaten het allemaal met grote belangstelling te volgen  :lol: Ik wilde eigenlijk de spullen zelf meenemen en dan vragen of de arts die de rest van het onderzoek deed het mee zou willen sturen met zijn spullen. Had hem namelijk gevraagd of ik de spullen mee kon krijgen maar daar kon geen sprake van zijn . Na veel geharrewar toch maar besloten die mevrouw van de ggd niet verder te stressen en haar 100 euro betaald zodat zij het zelf kon versturen  :-o
Uren later waren we klaar bij de arts dus het verzenditem komt ter sprake..zegt ie Oh neeeeeeeeeee dat ga ik niet versturen dat kost me veel te veel tijd..kom het maar lekker halen!!! Ik heb even in mn arm geknepen (had nog geen bloed geprikt dus dat ging nog hahaha) en ja ik droomde niet..hij meende het echt LOL
ggd was inmiddels dicht dus die heb ik vandaag gebeld en ik kan aanstaande dinsdag onze xrays daar ophalen en de spullen bij de arts..en dan kan ik het alsnog zelf versturen..wel lekker want dan krijg ik in ieder geval een bevestiging dat het is aangekomen..altijd prettig toch?  :up:
We kwamen die nieuw zeelandgangers trouwens ook weer tegen bij de arts..was wel leuk om er even samen om te lachen  :-D :-D
Aardige arts trouwens..en snel verdiend: 140 euro als je een rekening wil..90 als je contant betaalt zoals marina ook al zei  :wink:

:) Mir

Misschien iets heel geks, maar lees ik die cijfers van die kosten voor de medicals wel goed, of ben ik verkeerd geinformeerd? Wij zijn nu alles aan het onderzoeken maar komen toch voor een heel andere kostenplaatje. X-ray € 45, bloedprikken € 84 en medische test € 105 dus in totaal € 234. En da's alleen voor pappie. Als je dan bedenkt dat we de kinderen (4) natuurlijk ook meenemen en zij dus ook de test moeten doen kom je in totaal op bijna € 1100. Da's wel wat veel!

Of snap ik iets niet?

Wij doen de medicals hier in Australie, en wij zijn ook $1100 kwijt.... Toen ik dit draadje las was ik ook vol verwondering over de eerder genoemde prijzen.... Ik heb dit bedrag te horen gekregen van een ziekenhuis is Brisbane. Ga morgen maar eens verder informeren...

ik heb net mijn medicals opgehaald bij de dokter, zijn er meer mensen die het zelf insturen?, moeten de x-ray fotos ook worden opgestuurd of alleen het rapport????? wie-o-wie??  :?

Ik heb vadaag mijn medical gehad in Zwolle.
Het bleek dat ik het verkeerde formulier bij me had.
Ik had het formulier bij me: 26MP bij me.
Weet iemand welk formulier ik moet hebben?

en dan nog een vraag:
Waar moeten de medicals heen gezonden worden?
Hebben jullie voor de tijd al een afspraak gemaakt bij de ambassade?
Want de documenten moeten toch ergens heen gezonden worden?

Groetjes,

Jacquelien

Back