medicals adres in amsterdam

Krishna

New Member
Hoi, misschien ben ik een beetje sloom, maar ik kan nergens het adres vinden van de dokter in Amsterdam die de medicals doet. Zou iemand mij die kunnen geven. Ik zou graag een afspraak willen maken voordat ik mijn application indien.
 
Bij ons was het zo dat pas toen onze visumaanvraag werd goedgekeurd een jaar na de aanvraag, de medical gedaan moest worden. Dat werd ons gemeld door de immigration dept.

Dus ik weet niet of het uberhaupt slim is om te doen voordat je aanvraag is ingediend en goedgekeurd aangezien je medical ook maar een bepaalde tijd "geldig" is.

Maar misschien verschilt dat per visum/aanvraag...
 
Zo heb ik het ook vernomen, eerst visumaanvraag indienen bij diac, wachten op co , die je dan zal vragen om de medical te doen
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Mijn idee was om hier de medical alvast te doen en binnenkort in Australië de aanvraag te doen.
 
Mocht je trouwens de medical nog willen doen. Het enige waar het nog kan in NL is bij Dr Ritz in Amsterdam. ZIj zijn de enige die als panel dr aangegeven staan bij het DIAC en in het electronisch systeem kunnen. In Nederland in ieder geval. Het DIAC geeft ook aan dat vanuit NL alleen nog maar met een electronische aanvraag te werken.
 
Even een toevoeging: Ik wilde hetzelfde doen zodat ik alles zo compleet mogelijk op kon sturen . Een paar weken geleden heb ik gebeld naar dr Ritz om een afspraak te maken maar dit kon alleen nog maar met een bepaald referentie nummer uit je visum aanvraag, dus nadat je hem ingediend hebt. Ik weet alleen niet meer of je ook echt het verzoek van je CO nodig hebt om medicals te doen of niet.

In NL kun je dus niet meer je medicals doen voordat je je visum aanvraag hebt ingediend.
 
Beste Margriet en Yuud,


Voor de medicals hoef je niet af te wachten totdat je een verzoek van de CO hebt ontvangen. Nadat je de visumaanvraag bij DIAC hebt ingediend kun je een 'Referral Letter' downloaden en hiermee kun je een afspraak voor de medicals maken.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Margriet en Yuud,


Voor de medicals hoef je niet af te wachten totdat je een verzoek van de CO hebt ontvangen. Nadat je de visumaanvraag bij DIAC hebt ingediend kun je een 'Referral Letter' downloaden en hiermee kun je een afspraak voor de medicals maken.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Dank je Rob, ik heb ze inmiddels gedaan maar de assistente zei destijds dat t niet zonder die TRN code (heet zo geloof ik) kon en heb dat klakkeloos aangenomen... Helaas...
 
Ze vroegen ons om een HAPID nummer? Dat is eigenlijk het enige waar om gevraagd is maar wel nadat zoals Rob aangeeft de referral letter was ingevuld.
 
Kennelijke genoeg informatie over de medical, maar je schrijft in een bijzin dat je in Australië je aanvraag wilt doen. Nu kan ik het natuurlijk zo snel niet meer vinden op het forum, maar volgens mij is ergens een discussie of je in Australië mag zijn (op een toeristenvisum) als je de aanvraag doet.

Ik denk overigens dat Rob het antwoord daarop ook wel weet :).

Succes
 
Volgens mij heb ik ook gelezen dat je, je medical pas doet nadat je een visum aanvraag hebt ingediend. Vraag ik mij het volgende af...
Ik ga nadat ik mijn Partnership visum heb aangevraagd een tourist visum aanvragen (allebei in NL) zodat ik weer even bij mijn lief kan zijn. (als mijn visum wordt toegekend ga ik even australië uit, die trick is mij inmiddels bekend ;) ) Maar als mijn CO me vraagt om een medical te doen als ik in Australië zit hoe doe ik dat dan? Kan ik dat in Australië doen? Of moét dat in Nederland omdat ik een Nederlander ben?
 
Dit stond er in mijn mail waarin CO om medicals vroeg:

For further details on the required medical examination and to find details
of your nearest panel doctor (or, Medibank Health Solutions if you are
undergoing your examinations in Australia), please see:
http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/

Dus mag ook in Australië maak ik hieruit op. Waarom vraag je trouwens niet eerst een touristenvisum aan en dan pas de aanvraag voor een partner visum? Ik heb ik juni een Working Holiday Visum aangevraagd (en direct dezelfde dag gekregen) en in juli mijn partner visum aanvraag ingediend.
 
Thanks Margriet!
Dat is voor mij dus ff naar de doc in Brisbane tegen die tijd. Komt helemaal goed!

Waarom vraag je trouwens niet eerst een touristenvisum aan en dan pas de aanvraag voor een partner visum?

Ik kan mijn partner visum vanaf 9 februari 2013 aanvragen want dat is de datum waarop we ons eerste keiharde bewijsstuk hebben. (foto met datum) En omdat ik 09 september 2013 (vorige week nog maar en ik wil nu al terug haha) kan ik pas een touristenvisum aanvragen op 09-03-2014 want dan zijn mijn 18 maanden om waarin je een 2e touristishc achtig visum aan mag vragen. En helaas zie ik nergens een uitzondering op die 18 maanden regel voor geliefden die heel graag bij elkaar willen zijn. ;)
 
Duurt dat echt 18 maanden? Ik heb vorig jaar in Sydney aaneengesloten aan mijn WHV een Toeristen visum toegekend gekregen.. En de mevrouw van de emigratie zei toen dat als ik nog eens 3 maanden wou blijven ik dan wel uit aus en weer terug moest vliegen voor een toeristen visum.

Ik heb trouwens 2 weken geleden mijn medicals gedaan, ALLE resultaten gaan toch helemaal automatisch naar Berlijn?!
 
Ha Annely,

De resultaten gaan inderdaad automatisch naar Berlijn, zowel van keuringsarts als van rontgen/bloedtest. Je krijgt ook geen ontvangstbevestiging ofzo. Afwachten dus.
 
Back
Top