Medicals bij een touristen visa (Ve676)

tweety

XPdite Sponsor
Aangezien ik dus 5 augustus vertrek en naar alle waarschijnlijkheid mijn visum nog niet heb ben ik mij dus aan het kijken voor een touristen visum.

Nou weet ik niet goed wat ik moet doen, een visum voor 3 maanden aanvragen of toch het zekere voor het onzekere nemen en voor een visum met een geldigheidsduur van 6 maanden gaan.

Nadeel van zo'n 6 maanden visum is dat je er sinds 26 april 2008 medicals voor moet doen, echter alleen als hier om verzocht wordt. Nu is mijn vraag is er iemand die sinds 26 april zo'n Ve676 heeft aangevraagd voor een periode langer dan 3 maand? Zo ja moest je de medicals doen?

Een tweede is dat ik aan het twijfelen ben wanneer ik zo'n touristen visum het beste kan regelen. Is dat nu aangezien ik met 8 weken vertrek of moet ik toch nog even wachten op een eventuele PR?

Je ziet het de keus om te vertrekken is gemaakt maar daarna komen er vele nieuwe vragen.....

Groetjes Chantal
 
ter info:

Ik kan jullie melden dat ik geen medicals heb hoeven doen voor een 6 maanden visum.
Ik weet alleen niet of het komt doordat ik mijn PR aanvraag gelinkt had aan deze aanvraag of dat het gewoon niet nodig is........
 
Een vriend van mij loopt nu stage in brisbane voor 5 maanden met een toeristen+werk visum en die heeft voor zover ik weet geen medicals moeten doen. Ik wil voor mijn eigen stage een toeristen visum aan vragen, en ook daar heb ik nog nooit iets gelezen over een medicals. Weet eigenlijk niet eens goed wat het inhoud  :roll:
xx gwen
 
Back
Top