Medicals en RSI

Roel

New Member
Wij verwachten binnenkort de oproep voor de medicals en zo langzamerhand begin ik me daar een beetje zorgen om te maken. Ik heb namelijk al zo'n 2 jaar last van RSI (soms even niet, maar de laatste maanden flink; ik werk zelfs al 3 maanden 50%) en ik ben bang dat dat wat kan betekenen voor onze aanvraag.

Als ik het over een ander zou horen, zou ik waarschijnlijk denken "waar maak je je druk over, dat zal wel meevallen", maar ik vroeg me toch af of er iemand is die hier ervaring mee heeft of over meer over weet. Het zou echt balen zijn als we hierop worden afgewezen. :cry:

Hoe diepgaand zijn de vragen die worden gesteld bij de medische test (wij gaan bij de al eerder genoemde Dr. van Reedt Dortland in Breda)? Is het het overwegen waard om dit te verzwijgen of erover te liegen?  Het is tenslotte maar een rare klacht. Of zal ik gewoon eerlijk zijn en het gokken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Ilse

Ze vragen wat algemene vragen over je gezondheid. Niets om je zorgen over te maken. Ik weet niet hoe er tegen RSI wordt aangekeken en kan je daar dus geen advies over geven. Misschien dat iemand anders op het forum hier ervaring mee heeft? I.i.g. succes met je medicals!

:lol: ja stom is dat he,..... wij kunnen ook binnen kort de medical en vog verwachten. Er is geen dag dat ik er niet aan denk. Onder tussen ga je maar zitten malen en malen van ojee als ze maar niet, wat zullen ze, ze zouden toch niet?:roll:  :-D

De tip van Bear,.... gewoon niks zeggen
shutup.gif
. Maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.
Als ik jouw was maakte ik me meer zorgen over hoe je straks in Oz een baan gaat krijgen of hadden jullie anderen plannen :oops: :?
Alhoewel warm klimaat, relaxte omgeving, exotische dieren, prachtigen omgeving, rust, vrij staand huis met gigantische tuin, eigen zwembad.....etc etc Dan ben je zo over je RSI heen.   :up: :up:

sterkte en succes

[quote author=Roel link=topic=1611.msg14064#msg14064 date=1114709359]
Wij verwachten binnenkort de oproep voor de medicals en zo langzamerhand begin ik me daar een beetje zorgen om te maken. Ik heb namelijk al zo'n 2 jaar last van RSI (soms even niet, maar de laatste maanden flink; ik werk zelfs al 3 maanden 50%) en ik ben bang dat dat wat kan betekenen voor onze aanvraag.

Als ik het over een ander zou horen, zou ik waarschijnlijk denken "waar maak je je druk over, dat zal wel meevallen", maar ik vroeg me toch af of er iemand is die hier ervaring mee heeft of over meer over weet. Het zou echt balen zijn als we hierop worden afgewezen. :cry:[/quote]Ik heb er geen ervaring mee, maar de regel is dat als je medisch probleem het Australisch medisch 'systeem' niet meer kost dan een bepaald bedrag (ik geloof $20.000 per jaar of per 3 jaar of zoiets), het geen reden is om je visum te weigeren. RSI kost voornamelijk productiviteit, maar brengt niet zulke hoge medische kosten met zich mee, lijkt me.[quote author=Roel link=topic=1611.msg14064#msg14064 date=1114709359]Hoe diepgaand zijn de vragen die worden gesteld bij de medische test (wij gaan bij de al eerder genoemde Dr. van Reedt Dortland in Breda)? Is het het overwegen waard om dit te verzwijgen of erover te liegen?  Het is tenslotte maar een rare klacht. Of zal ik gewoon eerlijk zijn en het gokken?[/quote]Het verzwijgen is zeker geen goed idee. De kans dat DIMIA erachter komt is vrij klein, maar als het gebeurt, kunnen ze je in het ergste geval vervolgen wegens valsheid in geschrifte, en/of je visum ongeldig verklaren, je het land uitschoppen en er tenminste 3 jaar niet meer inlaten. Het kan natuurlijk meevallen, maar normaalgesproken wordt de waarheid verzwijgen niet op prijs gesteld. De kans dat RSI voldoende reden is om je visum te weigeren lijkt me zo klein, dat als ik jou was, ik het risico absoluut niet zou nemen...

Ik wil je even een tip geven met je RSI.
Ik vind het erg om te horen dat er iemand al 2 jaar last van heeft.

Ik heb er ook sinds vorig jaar last van.
Probeer bij de OCA terecht te komen.Ze weten waar ze mee bezig zijn.
(misschien weet je daar al van)
http://www.oca.nl/oca/

RSI is namelijk niet iets waar je de rest van je leven last van hoeft te hebben.

Ik ben er ook bijna helemaal van af, werk straks weer 100%, en dat heeft alleen
3 maanden geduurd.
(In feite gaat het vooral om stress management, maar dat weet je misschien ook al)

success!

:)
Annemarie

Hoi Annemarie,

Bedankt voor de tip! Ik heb het niet al twee jaar continu, maar het speelt wel al een tijdje. Ik ben nu bezig met verschillende trajecten. Met OCA heeft mijn werkgever geen contract (meer), maar wel met een dergelijk bedrijf.
Als het goed is, kan ik daar binnenkort terecht (dankzij jouw tip!)

Groetjes,
Ilse

Hey Ilse!

Leuk dat ik kon helpen.
Let er ook op dat ze je een persoonlijke begeleider geven.
Training alleen is niet genoeg.

Het gaat ook sterk om leren omdenken een van oude
(denk)patronen loskomen.
En dat is moeilijk, zeg!
Want daar zat je vaak al je hele leven mee.

Heel veel succes!

:up:

Annemarie

Nou mensen,

we hebben ons voor niks druk gemaakt; we zijn met vlag en wimpel door de medische keuring heen gekomen.
Alles is nu onderweg naar Sydney. Dus hopelijk krijgen we snel het goede nieuws :)

Ilse en Roel
:tent:

Hartstikke goed Roel en Ilse,

blij dat alles voor jullie goed is gegaan èn succes (en een beetje geduld) toegewenst met het wachten.  :) :)

Groetjes Miranda

Back