Medicals / Frontloaden

MicNic

XPdite Sponsor
Als het goed is krijgen we half december (in ieder geval volgens onze
emi-consulent) de aanvraag voor onze medicals. Kom er echter niet helemaal uit of het mogelijk is om al wel voor die tijd je medicals uit te laten voeren. Lees ook veel over je medicals frontloaden, weet echter niet
precies wat ik daar onder moet verstaan.
Kan iemand ons uitleggen hoe dit in zijn werk gaat of wat het inhoud?

Michel
 
Het is zeker mogelijk om de medicals voor de aanvraag te laten uitvoeren. Hiervoor kun je een van de panel doctors opbellen en een afspraak maken.

Voor een lijst van de panel doctors zie:
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#netherlands

Let wel op, want de medicals zijn een jaar geldig (binnen een jaar na je medicals moet je in Aus. zijn geweest om je visum te valideren). Als je nu dus al je medicals doet en bijvoorbeeld pas halverwege volgend jaar je visum verwacht, dan heb je maar weinig tijd om je visum te valideren. Ditzelfde geld overigens voor de VOG.

Frontloaden is een term die gebruikt wordt om aan te geven dat je alle benodigde documenten (incl. medicals en VOG) in een keer opstuurt in de hoop dat dit het hele proces versnelt. Dit wordt meestal gedaan voor spouse-visums omdat deze hoogstens 4 maanden duren en je dus nog ruim genoeg tijd hebt om je visum te valideren.
Je kan idd ook bijv. op een later tijdstip je medicals frontloaden. Dit betekent niets meer dan dat je de medicals al opstuurt naar DIMIA voordat ze erom gevraagd hebben.

Succes!
 
Hoi Sander,

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is inderdaad wat ik graag wil weten. Ik neem aan dat zo'n paneldokter precies weet wat er allemaal moet gebeuren (x-rays, bloed, e.d.).

Michel
 
Je moet eerst de X-ray en bloed test doen en daarna de medische check bij de dokter. De dokter voegt alles bij elkaar en verzegeld het pakketje, waarna je het op dient te sturen naar je migration agent of de DIMIA.
 
MicNic said:
Hoi Sander,

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is inderdaad wat ik graag wil weten. Ik neem aan dat zo'n paneldokter precies weet wat er allemaal moet gebeuren (x-rays, bloed, e.d.).

Michel

Ja, de docter weet het(gewoon opbellen).

Het verschilt per dokter in welke volgoorde je alles moet doen, en waar.

succes :D
 
Ik ga van de week maar eens even aan het bellen met zo'n panel dokter. Zal de uitkomst hier weer even op het forum zetten, wie weet heeft iemand anders er ook nog iets aan.

Michel
 
Ik heb net zitten bellen met de paneldokter en de xrayfiguur. Bij ons (in Utrecht) is het zo dat je eerst de rontgenfoto moet laten maken, daarna naar de dokter en daarna naar het laboratorium voor bloedprikken. Ik heb begrepen dat ik bij die dokter een formulier krijg wat je weer nodig hebt voor de bloedtest.... Ik denk dat wij zelf gewoon alle informatie moeten verzamelen en opsturen dan :?:

We'll see, no worries mate! :D
 
Wij hebben (in Breda) dezelfde volgorde aangehouden, we kregen idd bij de dokter de formulieren mee voor het bloedprikken. De uitslag kwam een paar dagen later weer bij die dokter en die vulde de formulieren verder in. Wij hebben de dichtgeplakte, gestempelde enveloppen zelf opgehaald en hadden de enveloppen van de röntgenfoto's al meteen meegekregen. Die waren alleen niet dichtgeplakt dus daar ben ik nog voor teruggegaan.. :?
 
R+J said:
Ik heb net zitten bellen met de paneldokter en de xrayfiguur. Bij ons (in Utrecht) is het zo dat je eerst de rontgenfoto moet laten maken, daarna naar de dokter en daarna naar het laboratorium voor bloedprikken. Ik heb begrepen dat ik bij die dokter een formulier krijg wat je weer nodig hebt voor de bloedtest.... Ik denk dat wij zelf gewoon alle informatie moeten verzamelen en opsturen dan :?:

We'll see, no worries mate! :D

Je kan het bloedprikken ook doen voordat je naar de dokter gaat. Dan moet je alleen even bij hem langs om dat formulier voor het prikken op te halen. Dit deed ik op dezelfde dag als de röntgen. Dit had als voordeel dat ik meteen alles mee kon nemen nadat de dokter me gekeurd had.
 
Heb contact gehad met de voor ons dichstbijzijnde paneldokter n.l.die in Zwolle. Deze stuurt ons alle benodigde documenten toe.Moeten zelf een afspraak maken met de GGD voor een rontgen (die inderdaad eerst gemaakt moet worden). Die afspraak intussen ook gemaakt. GGD stuurt zelf de gemaakte foto weer op naar de panel dokter, dus zodra we daar voor de rest van onze medicals komen, zijn alle foto's en papieren daar. Zowel de dokters assistente en GGD waren zeer behulpzaam (nooit verkeerd natuurlijk aangezien dit geen dagelijkse kost is.

Michel
 
Back
Top