Medicals geopend bij versturen!?

Roel

New Member
Hallo allemaal,

Wij vragen ons het volgende af: ik lees her en der dat mensen hun medicals per koerier hebben verstuurd. Nu wilde wij dit aanvankelijk ook doen, het gaat toch immers om vrij prijzige documenten. Maar bij het informeren naar de prijs van het versturen werd er verteld dat je alle enveloppen geopend aan moet bieden (dit i.v.m. anthrax of explosieven e.d.) Ook al legden wij uit dat deze enveloppen ongeopend en verzegeld in Sydney moesten aankomen, ze bleven bij hun standpunt.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om ze in een zelf gefabriceerde mega-enveloppe aangetekend te versturen. Op zich wel goedkoper, maar meteen wat trager en onbetrouwbaarder.
Hoe hebben anderen dit dan opgelost???

Ilse en Roel

Ik heb de documenten gewoon per koerier verstuurd (Fedex). Bij mij hoefden de enveloppen niet open hoor.

Met geopend aanbieden bedoelen ze waarschijnlijk geopend aanbieden bij de verstuur instantie.
We moesten namelijk in Australie alles geopend aanbieden. Op het postkantoor aldaar mochten we de envelop alsnog gewoon dicht plakken.

gr veer en martijn

Voor onlangs verzonden poststukken per koerier naar de USA moest ik ook de brieven open laten totdat ze met een half oog gecontroleerd waren. Deze wijze zal dan wel standaard zijn geworden.
Wijze les: explosieven en anthrax niet per koerier versturen...... :roll:

De arts (in Utrecht) heeft mijn dossier verstuurd. Hij is al ruim 15 jaar keuringarts, heeft waarschijnlijk zijn standaard procedure gevolgd.

Marco

[quote author=Veer link=topic=1759.msg15989#msg15989 date=1116962436]
Met geopend aanbieden bedoelen ze waarschijnlijk geopend aanbieden bij de verstuur instantie.
We moesten namelijk in Australie alles geopend aanbieden. Op het postkantoor aldaar mochten we de envelop alsnog gewoon dicht plakken.
[/quote]

Maar dan zijn ze open geweest en dat kun je duidelijk zien. Ik denk niet dat ze daar in Sydney blij van worden!?
Maarja, ze zijn nu toch al onderweg, dus: fingers crossed  :up:

Roel, de Aussies weten heel goed dat veel documenten/goederen e.d. door de douane onderzocht worden. Ik denk niet dat ze daar een probleem van maken!

Back