Medicals in Nederland

Familie S

XPdite Sponsor
We hebben net de medicals achter de rug en hoorden van de dokter in Groningen dat we de laatste zouden zijn.
Vanaf maart ongeveer worden alleen nog (Nederlandse??) medicals gedaan in Amsterdam vertelde hij ons.
Lijkt me knap lastig als je met kinderen helemaal naar Amsterdam moet voor medicals. :huh:

(Weet overigens iemand of je de medicals naar je CO moet sturen in Adelaide of naar Sydney?? (Paneldokter zei Sidney, lijkt me zo raar...... :?))

Medicals opsturen naar Sydney, dat klopt. Vanaf daar worden ze nagekeken en aan je dossier gehangen!

:up: Bedankt voor de geruststelling! Ik vond het zo raar, CO in Adelaide en hij wil de medicals naar Sidney sturen. :grin: Thanks!! :up:

Schreef net al iets in jullie lavasta..maar hoe ging het bij de medicals? Wat doen ze precies?

In je ogen, oren en in je mond kijken, kietelen met een stethoscoop op je buik en je rug.
Reflexen testen, ogen testen, staand je tenen aanraken, handen voor je uit en dan probeert hij je om te duwen. :grin:
Gesprekje over de papieren die je in moet vullen.
Bloed en urine (die laatste ook voor de kids, erg leuk!! :lol:) afgeven.
Meten en wegen. (Nooit leuk voor een vrouw aan het einde van de dag.... :|)
En je staat weer buiten. :up:

Yep!! X-ray is ook een eitje, gewon 1 foto van je borstkas en je staat weer buiten. (Als je niet een trage arts treft zoals wij vandaag, 2,5 uur in het ziekenhuis gezeten met twee kids!! :mad:)
Krijg je ook nog de opmerking dat ze zo netjes zijn opgevoed. :? Grote fout, als we twee stierlijk vervelende kids hadden gehad, dan hadden we misschien binnen een half uur weer buiten gestaan. :evil:

Edit: Ik moest van Fokko zeggen dat dat inwendige onderzoek naar bolletjes pas op het vliegveld plaats vind. :grin: :grin:

Kijken regelmatig bordersecurity, maar dat gaat moeilijk worden
evil.gif
We zijn al aan het brainstormen voor een nieuwe methode
evil.gif
....die van gisteren vond ik wel inventief..gewoon een pakketje met kleding verzenden en dan jurken met veel knopen eraan en de knopen vol met coke
wink.gif

Hahaha, die van die kinderboeken vol met coke en kinderchocolaatjes vond ik ook vindingrijk!! :up:

Vraagje, krijg je een bewijsje van de panelarts mee voor het werk (zowel voor de dag van de basis controle, als voor de Xray dag, of hoe moet ik het zeggen..)? Of hebben jullie speciaal een dag vrij moeten nemen hiervoor?
Duimen :up: voor een vlotte afloop verder, zou ik zeggen.. enne: jullie gaan naar Tassie right?
Groetjes, xje xxx

Daar moet je gewoon een dag vrij voor nemen. Je gaat tenslotte niet naar de arts omdat je werkgever dit van je vraagt :)

Wij konden toevallig op Fokko zijn vrije woensdag terecht en om 16:00 uur zodat het sowieso na het werk kon.
Voor de Röntgen mocht Fokko gewoon wat later op zijn werk komen.
Maar nu heeft Fokko een hele flexibele baas als het om dit soort dingen gaat.
Hij hoeft eigenlijk nooit een vrije dag te nemen voor dit soort dingen...
Ik denk inderdaad dat je een middag vrij moet nemen voor dit soort dingen normaal gesproken, zoals Sacha al zei. :wink:

Ja, als alles goed gaat, dan gaan we naar Tassie. :up:

okee, tis zover: on Valentine's Day mogen we naar de panelarts en onder de Xrays: checken of dat ons hartje nog voor elkaar klopt.. of we geen 'roze' urine uitscheiden... of we nie buiten adem geraken bij het zicht (..) van wederhelft... of de bloeddruk de komende pressure :shocking: perikelen aan kan... enfin, blijven zorgen voor de :rose: en dan komt alles wel goed zeker?
Have a WARM WE dear folks!

okee, tis zover: on Valentine's Day mogen we naar de panelarts en onder de Xrays: checken of dat ons hartje nog voor elkaar klopt.. of we geen 'roze' urine uitscheiden... of we nie buiten adem geraken bij het zicht (..) van wederhelft... of de bloeddruk de komende pressure :shocking: perikelen aan kan... enfin, blijven zorgen voor de :rose: en dan komt alles wel goed zeker?
Have a WARM WE dear folks!

Waar laten jullie de medicals doen? Succes maandag! :up:

hoi betty, wij moeten naar antwerpen. om 12u30 Xrays en om 14u Panelarts, dus... morgen nog pasfotootjes maken en forms invullen <_< groetjes!
Who knows, next week is your CO knocking at your doors!!!!!! hoop het voor jullie :up:

@Kruisje,

Wij moeten a.s. dinsdag in antwerpen naar de panelarts.Na de geposte tip van HmvA een tijdje terug dat het stukken voordeliger is om naar Antwerpen te gaan was het voor ons niet zo moeilijk meer ( scheelt ons gezinnetje zo'n 500 euro :up: ).
Bovendien is de reistijd voor ons Brabanders korter naar Antwerpen dan Amsterdam.
Zo zie je maar weer waar het forum super handig voor is !Veel succes maandag (en morgen met de pasfoto's :grin: )

groetjes Chantal1

In je ogen, oren en in je mond kijken, kietelen met een stethoscoop op je buik en je rug.
Reflexen testen, ogen testen, staand je tenen aanraken, handen voor je uit en dan probeert hij je om te duwen. :grin:
Gesprekje over de papieren die je in moet vullen.
Bloed en urine (die laatste ook voor de kids, erg leuk!! :lol:) afgeven.
Meten en wegen. (Nooit leuk voor een vrouw aan het einde van de dag.... :|)
En je staat weer buiten. :up:
Je vergeet een ding, ze kijken ook of je ballen al zijn ingedaald
een probleem was dat niet, het werd gedaan door de 18 jaar oude assistente. :lol: :lol:

Back