Medicals in Nederland

In je ogen, oren en in je mond kijken, kietelen met een stethoscoop op je buik en je rug.
Reflexen testen, ogen testen, staand je tenen aanraken, handen voor je uit en dan probeert hij je om te duwen. :grin:
Gesprekje over de papieren die je in moet vullen.
Bloed en urine (die laatste ook voor de kids, erg leuk!! :lol:) afgeven.
Meten en wegen. (Nooit leuk voor een vrouw aan het einde van de dag.... :|)
En je staat weer buiten. :up:

Hmmm, ogen testen zoals bij de opticien? Ik zie namelijk niet heel goed met 1 oog, maar omdat het andere.goed is en ik nooit.hoofdpijn heb, hoef ik er niks aan te doen. Beetje lullig als er daarom vertraging ontstaat.

Daarnaast kan ik mijn tenen niet aanraken als ik rechtop sta en alleen mijn romp naar beneden beweeg... Te korte spieren ( of moet je juist door je knieen buigen?

En als laatste heeft mijn vriendin het evenwicht van een zwabber ;)

Dat gaat helemaal goed komen :mellow:

Hmmm, ogen testen zoals bij de opticien? Ik zie namelijk niet heel goed met 1 oog, maar omdat het andere.goed is en ik nooit.hoofdpijn heb, hoef ik er niks aan te doen. Beetje lullig als er daarom vertraging ontstaat.

Daarnaast kan ik mijn tenen niet aanraken als ik rechtop sta en alleen mijn romp naar beneden beweeg... Te korte spieren ( of moet je juist door je knieen buigen?

Dat gaat helemaal goed komen :mellow:

Gewoon naar Antwerpen gaan. We hebben niks hoeven te doen alleen een aantal letters lezen, bloed afgeven en plasje... That's it!

Je vergeet een ding, ze kijken ook of je ballen al zijn ingedaald
een probleem was dat niet, het werd gedaan door de 18 jaar oude assistente. :lol: :lol:
:grin: Nu is Fokko jaloers!! :grin:

@Betty: niet eens uit kleren gehoeven?? :huh:

Zolang als het iets is dat met een bril gecorrigeerd kan worden dan maakt men zich daar niet druk over.

Kan ik ook niet, was geen enkel probleem.

Het gaat niet om evenwicht, het gaat om je reflex.

Maak je dus geen zorgen, dat is slecht voor je bloeddruk :lol:

Blijkbaar worden niet alleen de panelartsen in NL anders geaudit, maar laten die ozzies het NL volk duchtiger examineren.. Euh: indalen vd teelballen?????? Ja zeg, go bananas!!!! Go Antwerp!

:grin: Nu is Fokko jaloers!! :grin:

@Betty: niet eens uit kleren gehoeven?? :huh:

Nope, gewoon onze kleren aan gelaten... Ik nog wel mn mooiste ondergoedje aan en mn benen geharst! Twas dus niet nodig! wel voor de xrays he! :smile:

Zat die panelarts dan toch vreems naar me te kijken?? :huh: :grin:
Bij ons moesten zelfs de kids uit de kleren! :shock:

Waarschijnlijk wilde hij je dan toch in je nakie zien
grin.gif
grin.gif
grin.gif

Heeft er iemand ervaring of al gehoord wat ze doen met voormalig long TBC ?
Is volledig genezen maar nog te zien op de RX
embarassed.gif

Wij vermoeden dat de glucose waarde wordt gemeten, stickje erin.. kleurtje.. Normaal gezien duidt het daarop.

Ik vond die hele keuring bij die arts in Amsterdam geen bal voorstellen.
Moest met 1 oog kijken maar ik keek gewoon door mijn vingers ook met mijn andere oog en hij zag dat niet eens :grin:
Wie zijn ogen moeten nu getest worden?
Zelfde met de oortest.
Die man was ook niet echt jong meer...
Klap op je knie
Een paar vragen die je natuurlijk in je eigen voordeel beantwoord. We hebben natuurlijk NERGENS last van!

Klaar Goedgekeurd Joeppie

Grappig!!
Bij ons in Antwerpen ging het iets serieuzer eraan toe, doch wel vriendelijk en zo...
Tuurlijk heb je nergens last van, alleen van de 'emigratie-koorts' :grin:

Mag je je lenzen inhouden tijdens de ogentest of moet je die juist uitdoen? Die ogentest brengt me toch nog aan het twijfelen, de rest zit wel goed... :eek:

Mijn vriendin heeft lenzen (-5 ofzo en een cilinderafwijking). Zelfs met de huidige lenzen komt ze niet zomaar door de ogentest... Tijd om snel nieuwe lenzen te bestellen? Die moeten namelijk op maat worden gemaakt in de UK vanwege de cilinderafwijking.

Je mag je lenzen gewoon inhouden, ik heb ook een voorraad lenzen meegenomen zodat ik rustig de tijd heb om uit te proberen welke lenzen hier het beste zijn voor mij. Koop dus nieuwe lenzen hier, als ze niet goed zijn heb ik nog mijn nl lenzen. Kan dit spelletje 1,5 jaar doen...dan moet ik toch wel een passend merk hebben gevonden!!

Mien

• Like
Reactions: FOL
alright! Nieuwe lenzen gaan krap worden ben ik bang, want het is maatwerk. Maar goed om te horen dat ze in mogen blijven zitten!

Hmmm, Ik ben op een stoel gaan zitten, gezegd dat ik kerngezond ben, niet rook, drink en geen koffie drink. Toen was de hele lijst in één keer afgevinkt. Nog even hartje luisteren en bloedruk, en hop naar huis. Ben niet van mijn stoel geweest, en mijn shirt is niet uitgeweest, same with N. en die draagt nog wel een bril.

Back