Medicals in verzegelde envelop, hoe opsturen??

Noa1

XPdite Sponsor
Hallo
Wij hebben de resultaten van de medicals terug gekregen in een verzegelde envelop.
De arts zei dat we dat het beste per koerier konden doen. Het probleem is nu dat de envelop door de koeriersdienst vanwege veiligheidsredenen geopend moet worden. Ze mogen dus geen gesloten envelop aannemen. Aangezien de envelop verzegeld moet zijn hebben we geen idee hoe we dit kunnen oplossen.
Iemand suggesties?
 
Niet de envelop openen dat maakt namelijk je medicals ongeldig!
Kan je arts het niet voor je regelen?? Ik heb er zelf geen omkijken naar gehad dus dat was wel zo makkelijk.

Probeer eens of een andere koerier ze wel accepteerd zonder ze te openen.

Succes!
 
Vreemd, normaal gesproken verstuurd de arts de medicals. Zou toch proberen om jouw probleem bij hem neer te leggen. Tenslotte heb je ook dik moeten betalen voor de keuring.

Groetjes Rudi
 
Oja, is dat zo? Dat wist ik dus niet. Hebben anderen ook die ervaring dat de arts het verstuurt?
 
Zou je mij willen laten weten welke arts het betreft?

Ik heb een nauw contact met de adjunct-directeur binnen DIAC die o.a. verantwoordelijk is voor de 'panel doctors' en zij heeft mij gevraagd om alle problemen met 'panel doctors' aan haar te melden.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Wij hebben onze medicals door Annemarie Govers in Rotterdam laten doen. Zij stuurde ze zelf op, wij moesten alleen aangeven of het per post of per koerier wilden.

No probs :up:
 
Rob, morgen nemen we contact op met de paneldoctor.
Moet wel zeggen dat de assistente er niet was, dus dat hij alles zelf deed en ik had de indruk dat de assistente normaal gesproken het een en ander regelt.
Hoe zit dat trouwens, de paneldoctor stuurt het anders altijd zelf op? Wie betaalt dan de kosten van de verzending? Kan me voorstellen dat wij daar extra voor moeten betalen omdat het niet goedkoop is.

Afijn, ik wil dus zeker weten wat de normale gang van zaken is, voordat ik de arts misschien onterecht beschuldig van het onjuist uitvoeren van zijn taken.

Mocht het niet zo gaan zoals het hoort, dan ben ik uiteraard bereid je de gegevens te verstrekken.

Bedankt voor de hulp trouwens.
 
Zou inderdaad gewoon terug gaan naar de paneldoctor, je hoort daar een keuze te krijgen: Per DHL koerier (Eur 80,=) of TNT (Eur 20,=). Hebben zelf gekozen voor DHL, kan je het pakketje volgen en we konden dus precies zien wanneer het in Sydney is aangekomen!

Succes!
Sacha

@Rob: Heel goed dat jij dit soort dingen inderdaad zou kunnen melden, het zou maar eens nodig kunnen zijn!
 
Uhh die keuze had ik niet hoor. Ik moest bij Dr. Baars Utrecht 140 euro betalen dat was incl. alle bloedbepalingen en verzenden. Maar hoe ze verzonden zijn?? In ieder geval waren ze binnen 16 dagen na afname ontvangen en verwerkt!!
Rontgen a 43 euro werden bij de GGD gemaakt

Chantal
 
Wij hebben ook niet extra hoeven te betalen voor het verzenden. De envelop werd door de assistente verstuurd en hoe ze dat gedaan heeft, geen idee. Was al genoeg wat we voor een keuring van onze 2 kinderen moesten betalen, terwijl de arts alleen maar krabbels zette.
 
Voor wat betreft de kosten van verzending zijn de instructies van DIAC's 'Global Medical Unit' (GMU) aan de 'panel doctors' als volgt:

"When using couriers to forward medical results, the charge should be passed on to the client as part of their examination fee. This fee should be made clear to the clients at the time they make their appointment. As they have paid for this courier service, the clients should also be provided with the courier tracking number that relates to their documents. Documents should not be sent Cash On Delivery".

Op de kosten die zij in rekening brengen voor het verzenden van de 'medicals' mogen de 'panel doctors' geen winst maken.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Bedankt voor de reacties. Heb gebeld met de paneldoctor, kreeg de assistente aan de telefoon en zij vertelde dat we het met DHL moesten versturen (per koerier). Heb haar verteld dat we gisteren al met DHL gebeld hebben en dat zij geen gesloten enveloppen accepteren. Volgens haar was dit niet waar. Bij TNT hebben we het ook geprobeerd en hetzelfde verhaal, geen gesloten enveloppen. Afijn, ze gaat nu zelf met DHL bellen en ik bel over een uur terug om te horen wat DHL volgens haar zegt.
Ze heeft ook gezegd dat ze het zo al jaren doen en dat Australie dat weet en dat oke vindt.

Is dit de normale procedure of hoort een paneldoctor dat zelf in te sturen?
Wat de kosten betreft vind ik het logisch dat wij die moeten betalen, dat is het probleem ook niet.
 
Bij mij is niet eens gevraagd of ik het zelf wou doen. Het enige dat de arts vroeg klopt het dat jouw medicals naar Sydney moeten? Dit was in mijn geval inderdaad zo. Maar de arts in Utrecht heeft dus geen aparte prijs voor het verzenden, het zit allemaal in dat bedrag van 140 euro voor 1 volwassene, 2 is geloof ik 260 euro.....


Chantal
 
De assistente heeft contact opgenomen met DHL, het blijkt dat wij gelijk hebben. We gaan van de week langs om het vanaf de arts aan een koerier mee te laten geven. Dit hebben we overigens zelf voorgesteld, een andere oplossing zagen we niet. Wel balen, want we moeten weer vrij nemen van het werk.

Afijn, niet alleen hierom, maar ook vanwege wat andere dingen, wil ik als het verstuurd is hiervan wel een melding maken.

Dus Rob, laat maar weten hoe of wat en bedankt alvast.
 
Wij hebben de eerste keer de medicals door de panelarts laten versturen en die heeft ze, zonder extra kosten, gewoon met  aangetekende post verstuurd. Perfect aangekomen. De 2e keer met de medicals van mijn zoon hebben we het zelf weggebracht en weer via aangetekende post. Alweer perfect aangekomen. No problemo!
 
Hoi NOA1,

je niet afschepen hoor! wij hebben het ook zelf "mogen" versturen want dat was volgende de paneldoctor de procedure....
efin weken in ongerustheid gezeten en veel moeite gehad om te achterhalen of de stukken wel waren aangekomen.
inmiddels hebben wij ons visum maar dit stukje van het hele verhaal zit mij nog steeds niet lekker.

Rob, de paneldoctor die wij bezocht hebben in januari 08 was die Breda en ik zou graag aangeven dat deze ons inziens niet geschikt is maar eerder zijn zakken wil vullen over de rug van andere mensen die toch al zeer in spanning zitten of ze wel geen visum zullen krijgen.

grs
Hummer
 
Ik heb geen problemen gehad. Mocht het van de arts (hier in den haag) zelf versturen of hij zou het laten doen. Dat laatste kostte me nog geen 10 euro extra (gewoon aangetekend en niet per courier ofzo). Na een week was alles in Sydney en 3 weken later waren ze bekeken  en goed gekeurd.
 
We hebben het uiteindelijk per aangetekende post verstuurd.

Hummer, fijn dat jullie je visum hebben. Ik snap wat je bedoelt met dat het je niet lekker zit, same here.
Stuur anders een mailtje naar Rob Breumelhof hierover.
 
Wij hebben gewoon een gesloten envelop verstuurd ook met een koerier en kostte volgens mij €70.- Naar Sydney. Zet wel op de envelop dat het geen commerciele waarde heeft.
Succes, Marga :smile:
 
Back
Top