Medicals na online application 175 én op Critical SKills LIst

Jacob en Marije

New Member
Op 31-12-2008 heb ik de online application gedaan voor skilled visum independent 175; mijn beroep staat op de CSL.
In de bevestigingsemail staat dat ik documenten moet aanleveren, waaronder 160 en 26, dus de medicals & x-ray. 
Lijkt me dat ik dus alvast de medicals kan gaan plannen, toch??  Of moet ik wachten totdat ik een case-officer heb en deze er specifiek om vraagt? Of is het zo, dat omdat ik op de CSL sta, ze alvast de medicals in hun bezit willen hebben?
Wie heeft hier ervaring mee?
groetjes Marije
 
Als de procedure nog vergelijkbaar is met ong. 2 jaar terug, dan zou ik zeker nog even wachten met het aanvragen. De datum van je medicals OF VOG is bepalend voor de datum waarop je je visum in Australië gevalideerd moet hebben. En dat is vaak een jaar...

Dus als je nu al je medicals doet en je visum wordt over 8 a 9 maanden goedgekeurd (ik noem maar wat) dan moet je binnen 3 tot 4 maanden je visum valideren in Australië. Dit kan al met de definitieve verhuizing, maar kan ook een keertje op en neer vliegen....hoe later je de medicals doet des te meer tijd houdt je over om het visum te valideren.
 
Groot voordeel is wel dat wij woensdag te horen hebben gekregen (info sessie van Buysse) dat voor 20 maart a.s. alle aanvragen op de CSL aan een CO moeten zijn toegewezen. Misschien kan je dat ook in je overweging meenemen!

Succes met wachten en beslissen!

Sacha (ook op de CSL :smile:)
 
Ho,..... sorry, kleine correctie...(zoals ik t lees):

zijn ze nu 'klaar' met de state sponsored visa, en gaan ze nu beginnen aan de CSL kandidaten.
Ze verwachten op 20Maart alle CSL-ers van voor sep.2007 (moet dat niet 2008 zijn :dunno: ?) gedaan te hebben daarna de andere CSL-ers.
Dus zoals ik het lees hoef je (en wij) voor 20 maart geen CO te verwachten.
ook wij wachten zo lang mogelijk met de medicals en VOG


Applications with Occupations on the Critical Skills List (CSL):

Applications are being allocated in date of lodgement order

Applications are now being allocated to case officers.  It is expected all
eligible applications that were lodged before 1 September 2007 will be
allocated by 20 March 2009.   Applications that were lodged after 1
September 2007 are not being allocated at present.
 
Spannend seg! Ik hoop dat ze 2008 bedoelen. Hopelijk komen degene van na september daar onmiddellijk achter. Het gaat ineens wel veel sneller dan verwacht maar goed, ik weet het liefst zo snel mogelijk en dan hopelijk naar de zon  :cool:

Ik heb begrepen dat je met je medicals en je VOG kan wachten tot ze erom vragen. Ik ben dat in elk geval van plan, je weet nooit wat er nog allemaal tussenkomt en ik hou mijn vertrekmarge liefst zo groot mogelijk!

Succes aan iedereen!
groetjes,
T
 
Dat zal dan inderdaad 2008 zijn, want onze aanvraag is van juni 2008 en volgens ons emigratie bureau waren wij nu dus snel aan de beurt :smile:
 
Ik hoop dat de mensen die niet op een lijst staan dan ook tussendoor nog eens ergens aan de beurt komen...
 
wij hebben ook een 175 ingediend (halverwege april 2008) en staan we op de CSL. Maar ik ben dus bang dat het geen typo is in die immi mail (staat 2 keer 2007). Ik zal ze eens eens een mailtje sturen.

Het heeft niet zoveel zin meer van tevoren al de medicals te doen volgens mij. Je mag ze niet meer opsturen voordat de case-officer erom vraagt. De enige tijdwinst die je maakt, door het nu alvast te doen, is de tijd die het duurt om de afspraak bij de dokter te krijgen. (en dat is niet zo heel veel)

edit: of ik wacht gewoon geduldig tot dinsdag en dan kijken of de mail veranderd is :)
 
Hoi Marije,

De bevestigingsmail die je hebt ontvangen is een standaard mail. Hierin is standaard opgenomen dat de medicals nog aangeleverd moeten worden. Tegelijkertijd is een ieder via de wekelijkse update mail verzocht om de medicals niet te doen totdat de CO hierom vraagt. Reden is de gewijzigde prioritering van de applicaties sinds 1 januari 2009, waardoor het nagenoeg onmogelijk is om in te schatten wat de nieuwe wachttijden zijn voor behandeling van een visumaanvraag.

In de laatste update mail staat dat alle aanvragen die een CSL prioritering hebben EN voor september 2007 (GEEN typefout) zijn ingediend, zullen worden toegewezen aan een CO voor 20 maart. Er zijn 2 andere belangrijke uitspraken te destilleren uit engelstalige forums:

Toewijzen aan een CO staat niet gelijk aan afhandeling, het betekent slechts dat een aanvraag aan de werkvoorraad van een CO is toegevoegd.

Na toewijzing van de CSL aanvragen volgt de set met MODL aanvragen, daarna alles non-CSL/non-MODL. Voor de laatste groep is het al zeker dat DIAC daar het lopende fiscale jaar (eindigt 30 juni 2009) niet aan werkt, tenzij een CO reeds was toegewezen voor 1 januari 2009.

Terug naar de vraag: uitvoeren van medicals omdat je een aanvraag hebt die in aanmerking komt voor prioriteitsbehandeling vanwege de CSL.
- De datum van de medicals / verklaring van goed gedrag bepalen de maximale visumvalidatie datum (normaal een jaar na uitgifte van de betreffende documenten). Hoe eerder je deze dus uitvoert, hoe korter de tijd wordt die je hebt om je visum te valideren.
- De tijd die benodigd is voor het maken van een afspraak/uitvoeren van een medical is zeer beperkt, en is goed te doen in de 28 dagen (+ uitstel op aanvraag) die de CO geeft voor het verstrekken van deze informatie. Het is mijns inziens niet nodig deze ruimschoots eerder te doen.
- Het leidt niet tot een significante versnelling in het visum proces (omdat DIAC vasthoudt aan de opgelegde prioritering), het verkort het proces maximaal met de tijd die benodigd is om de medicals na verzoek van de CO te doen.
- Momenteel is de tijd die benodigd is om de CSL aanvragen te behandelen puur speculatief. Door de wekelijkse update mail in de gaten te houden kan mogelijk een betere inschatting worden gekregen. In ieder geval wacht ik zelf tot na 20 maart 2009, zodat duidelijk wordt welke CSL aanvragen (op basis van aanvraagdatum) dan toegewezen worden en/of het bericht dat alle CSL aanvragen een CO hebben in mei waar is.
 
toch blijft het raar dat ze het in de standaardemail hebben over de applications tot 1 sept 2007,  in de standaardemail van december/begin januari, (dus voor de wijzigingen) waren ze bij de applications van december 2007, dus al voorbij 1 sept.

Dat is dan toch vreemd?

Maar goed, wij wachten het rustig af en hopen dat we zo rond mei uiterlijk een CO toegewezen hebben gekregen!
 
He allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb mijn medicals nu (even) op 26 maart gezet, 6 dagen dus na die 20 maart; maar heb al een X-ray laten maken! Wellicht laat ik de afspraak van 26 maart uitstellen totdat we meer weten.. Ik vind het allemaal wel verwarrend hoor, in de standaardmail wel het verzoek om de medicals aan te leveren, maar dan toch op de site zetten dat je moet wachten totdat de caseofficer erom vraagt..
W.b. de tijdlijn: we hopen eigenlijk toch voor maart 2010 in OZ te zijn, dus als ik de medicals op 26 maart doe, heb ik nog een jaar. Weet iemand hoe lang een 175 aanvraag gemiddeld duurt?? En hoe lang het duurt voordat er een beslissing is genomen, aangenomen dat alle paperassen in orde zijn?
groetjes Marije
 
[quote author=Jacob en Marije link=topic=9737.msg132235#msg132235 date=1234779111]
En hoe lang het duurt voordat er een beslissing is genomen, aangenomen dat alle paperassen in orde zijn?
groetjes Marije

[/quote]
5 minuten? Tenzij je assessor tussendoor even koffie gaat halen :p
Bij ons kwam (tezamen met de mededeling dat er een case officer was toegewezen) de vraag om even te bewijzen dat tante Diny nog steeds resident is. Toen dat eenmaal bewezen was, kregen we heeeeel snel de uitslag.

Bart
 
Hoi Bart,
dat is lekker snel, maar jij bent wel gesponsord of niet? Weet niet of dat wat uitmaakt ná het toekennen van een case-officer..

En wat als de assessor er een koekje bij neemt :grin:
 
Zodra je een CO hebt, hele dozen met timtams of stroopwafels sturen... misschien helpt dat! :grin:
 
[quote author=Sacha link=topic=9737.msg132259#msg132259 date=1234790171]
Zodra je een CO hebt, hele dozen met timtams of stroopwafels sturen... misschien helpt dat! :grin:
[/quote]

Timtams???
 
[quote author=Jacob en Marije link=topic=9737.msg132257#msg132257 date=1234789573]
Hoi Bart,
dat is lekker snel, maar jij bent wel gesponsord of niet? Weet niet of dat wat uitmaakt ná het toekennen van een case-officer..

En wat als de assessor er een koekje bij neemt :grin:


[/quote]
Nee, dat maakt niet uit (dat sponsoren dan he, dat koekje of die doos Tim Tams natuurlijk wel, dat houdt alleen maar op :p).
Volgens mij is het zo dat; als alles er ligt en alles is goed, hij of zij direct kan goedkeuren.
Want wat zouden ze nog moeten als alles er ligt?????

Als ik het van Rob B. goed begrepen heb duren alleen afwijzingen langer, omdat die nogmaals (en nogmaals??) door de molen moeten.

Bart
 
"Volgens mij is het zo dat; als alles er ligt en alles is goed, hij of zij direct kan goedkeuren.
Want wat zouden ze nog moeten als alles er ligt?????


Hej, daar heb je gelijk in, Bart!
Ik heb, volgens mij, alles prima in orde.. ach het is toch gissen. We wachten (on)rustig af!!
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9737.msg132278#msg132278 date=1234794707]
Een tim-tam slammer yum!!
[/quote]

Wij zijn heel druk bezig om het ook in Nederland een rage te maken  :smile: Telkens wanneer we nu ergens bij iemand langs gaan nemen we een doosje mee en maken zo langzaam aan iedereen verslaafd, yummie :up:

@Gwen: Kijk maar eens op you tube; zoeken op timtam en Natalie Imbruglia
 
Back
Top