Medicals vragen

Gwen

XPdite Sponsor
Hello iedereen die zijn Medicals al gedaan heeft!

Ik heb wat vragen over de Medicals (voor skilled independent visum). Wat voor soort vragen worden er gesteld en heeft de panel doctor inzicht in je medisch dossier?
Persoonlijk ben ik gezond maar mijn partner is bezig met een Dagbehandeling Traject GGZ. Dit zal als het klaar is ook echt klaar zijn en zal geen hoge kosten voor Australie op moeten leveren, maar toch ben ik huiverig voor de medicals. Vragen ze ook naar psychische klachten?

Ik hoor graag wat ervaringen.

Alvast bedankt!
 
De vragen die wij vorige week kregen:
  • Heb je recente operaties gehad die relevant kunnen zijn?
  • Gebruik je medicijnen?
  • Heb je slechter zicht dan -6?
  • Hoe lang ben je? (Geen idee. Oh dan meet ik je even op)
  • Hoeveel weeg je? (Geen idee. Oh dan weeg ik je even)
Verder werd onze urine getest, bloeddruk gemeten en luisterde hij naar het hart.
Daarna naar het ziekenhuis voor longfoto en bloedtest.

Ik vond het meevallen, maar ik weet niet of het bij anderen ook bij deze vragen bleef.

Oh en ik heb niet gevraagd of ze inzicht hebben in je dossier of niet, dus dat weet ik niet.
 
Ja. De dokter doet niet moeilijk, het is zoals Mayke zegt. In no time sta je weer buiten voor een dagje Amsterdam.
Wij hadden wel een engelstalige verklaring gemaakt over medicijngebruik (onderhoudsmedicatie voor migraine etc) en gevraagd aan onze eigen huisarts of ze die wilde afdrukken en ondertekenen op briefpapier van de praktijk. Dat bleek handig te zijn toen ik hier weer medicatie nodig had, de huisarts hier was blij met de uitleg van e.e.a.
In die verklaring schreef ik de aanleiding, stofnaam, hoeveelheid en prognose. Scheelt een hoop gedoe, de nieuwe huisarts hier nam het zo over.
Die verklaring is overigens niet nodig voor de medicals. Puur voor eigen handigheid.
 
Ze kunnen slleen in jouw dossier kijken als ze daar toestemming voor hebben en dat wordt nergens gevraagd
 
Idd, die medicals waren meer iets wat 'tussen het kletsen door' gebeurde, en idd niets betreffende enige voorgeschiedenis binnen de GGZ!
 
partner is bezig met een Dagbehandeling Traject GGZ

Zoals eerder gezegd inzage in je medisch dossier weigeren. Echter kunnen ze het wel zien aan eventuele medicatie die je neemt en die koppelen aan een bepaald ziektebeeld. Heb het wel eens meegemaakt toen ik als vpl heb gewerkt in de kliniek Overwaal voor de behandeling van angststoornissen. Samen met cliënt, psycholoog en behandelaar het plan op afgesteld om medicatie af te bouwen voor een mogelijke medical test.
 
Last edited:
Zoals eerder gezegd inzage in je medisch dossier weigeren. Echter kunnen ze het wel zien aan eventuele medicatie die je neemt en die koppelen aan een bepaald ziektebeeld. Heb het wel eens meegemaakt toen ik als vpl heb gewerkt in de kliniek Overwaal voor de behandeling van angststoornissen. Samen met cliënt, psycholoog en behandelaar het plan op afgesteld om medicatie af te bouwen voor een mogelijke medical test.
Vriend is ondertussen afgebouwd van de medicatie en begonnen met zijn traject dus mega trots op hem!
 
Vriend is ondertussen afgebouwd van de medicatie en begonnen met zijn traject dus mega trots op hem!

Wat goed! en natuurlijk heel fijn om geen medicatie meer te hoeven nemen. Echt iets om trots op te zijn inderdaad!:)
 
Bij ons was het ook heel relaxt. Wij waren 'bang' voor het lengte-gewicht verhaal. Mijn man heeft wat overgewicht, maar dat was geen enkel probleem! Denk dat jullie je er niet druk over hoeven te maken, komt vast goed!
 
Back
Top