medicals, x-ray en vog

Sjoem

XPdite Sponsor
Vraag:

Wij hebben application online gedaan en een automatische ontvangstbevestiging gekregen met het verzoek voor verdere informatie binnen 28 dagen te uploaden. In het lijstje staat ook:

Form 160EH - Radiologist report on chest x-ray
Form 26EH - Medical examination for an Australian visa
Form 47P - Overseas penal clearance certificate

Betekent dit dat deze documenten ook binnen 28 dagen ge-upload moeten zijn (dit gaat erg moeilijk worden) of (waar wij vanuit gingen) krijg je nog een speciaal verzoek om deze documenten aan te leveren?

Weet iemand hier meer van?

Groet,

Jeroen en Raymonda
 
Bij mijn weten moet de VOG binnen 28 dagen in hun bezit zijn en hebben de medicals iets minder "haast".
Wij hebben vandaag de VOG aangevraagd, die zou binnen 4 opgestuurd worden. Meestal is dit 2 weken, en heb je tijd om te uploaden.

De x-rays hebben wij 26 aug en de medicals 2 sept.Die worden door de artsen (waarschijnlijk door de assistente) opgestuurd en heb je dus niet helemaal in de hand.

Neem voor de VOG formulier 47p mee en wat je hebt om te bewijzen dat je een visumaanvraag het lopen (wilden ze bij ons graag zien). Op de site www.justitie.nl kan je de aanvraag voor de VOG alvast downloaden en invullen. Ik heb het adres van de ASPC opgegeven als instantie die om de VOG vragen.
Wij hadden dit in eerste instantie natuurlijk niet bij en gelukkig werk ik, weliwaar wel op een hele andere afdeling van de gemeente en kon dit snel op het stadskantoor op internet opzoeken.


Groeten,

Axel
 
Naar mijn weten hoeft dit alleen binnen 28 dagen nadat er weer om gevraagd wordt en niet gelijk bij aanvraag.
De aanvraag duurt ook nog zo'n 8 maanden en dat zou betekenen dat je, als je een jaar naar dato weg moet, je dus nog maar 4 maanden hebt nadat je je visum hebt ontvangen.
Ik heb mijn online aanvraag op 1 juli ingedient en heb mijn medicals en vog nog niet gedaan.
Iemand die hier echt een duidelijk antwoord op heeft?
 
het wordt nog vager:

die forms (Form 160EH, Form 26EH en Form 47P ) staan helemaal niet op http://www.immi.gov.au/allforms/

:?

zouden we al met de wijzigingen na 9 aug. te maken hebben?

het lijkt me zelf ook sterk dat we nu meteen onze gezondheid moeten laten doorlichten. In de GSM checklist (175) staat bij Health en Character "do not undertake until requested to do so", maar wat is 't "request"? die application bevestigingsmail of 't bericht van de toegewezen CO??

dazed and confused...
 
Deze formulieren worden alleen beschikbaar op het moment dat de aanvraag is ingediend.

Als je bij de volgende link je TRN nr invoerd, geboortedatum, paspoort nr en land kom je bij de checklist.

https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa

Bij de checklist kan je ook de betreffende formulieren downloaden en afdrukken.

Ik heb begrepen uit de bevestigings E-mail dat de medicals en de vog gedaan kunnen worden.

De CO krijg je pas in een veel later stadium toegewezen.
 
Je kunt ze inderdaad wel doen, alleen moet het nu al gedaan worden? Ik vermoed dat je ze ook wat later in je proces kan doen????
 
yep dat vraag ik me ook af, zeker omdat in de bevestigings e-mail staat dat je 28 dagen hebt om het aan te leveren.

Ik ga maar 's proberen te mailen met de DIMA

suc6 iedereen
 
Haha mijn visum aanvraag is van 1 juli. Binnen 28 dagen gaat me dus zo wie zo niet meer lukken. Laat je het antwoord even weten?
 
Ik heb ooit een mailtje van immi ontvangen dat ik de medicals en vog pas op moest sturen op het moment dat er om gevraagd wordt (dit met uitroepteken). Volgens mij zit er ook iets van een geldigheidsduur aan deze dokumenten. Ik zal het dus pas doen als er ook daadwerkelijk om gevraagd wordt.

Mariette
 
misschien heeft niet iedereen dezelfde bevestigings e-mail heeft gekregen? Dat er de ene keer meteen om medicals/VOG wordt gevraagd en de andere keer niet?

Misschien hangt het af of je je hebt aangemeld in een beroep op de "Migration Occupations in Demand List" (MODL)
 
Daar heb ik nog niet veel over gelezen.
Mijn beroep staat ook op de MODL, misschien dat het daar aan zou kunnen liggen.

Bij de TRA zeggen ze dat beroepen op de MODL met voorrang behandeld worden, en bij mij was het inderdaad binnen 2 weken.

Op de site van de overheid staat dat aanvragen met beroepen op de MODL met voorrang behandeld worden.

Ben benieuwd waar het nou aan ligt.
 
Mijn beroep staat niet op de MODL lijst, maar volgens mij staat het er tegenwoordig standaard bij.
 
We zijn wat wijzer,

Axel had gelijk, zie de 2 posts een stukje terug (thx Axel!)

Even samenvattend:

1. Form 160EH, Form 26EH en Form 47P zie je pas als je ingelogd bent met je TRN nummer in de Electronic Application Status Inquiry (https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa)

2. In de checklist die je daar aantreft staat er alleen bij de VOG vermeld dat die binnen 28 dagen moet zijn aangeleverd. Bij de medicals staat alleen dat ze gedaan kunnen worden, zonder een tijdsbepaling.

De checklist is een stuk duidelijker dan de erg ongestructureerde bevestigings E-mail waarin  onderstaande staat:

Regulation 2.15 of the Migration Regulations 1994 provides a time limit of 28 days after the date of this email for you to submit the documents previously listed.  If you do not respond within this timeframe, the ASPC may proceed to decide this application on the basis of the available information.

Zometeen naar Burgerzaken om die VOG te regelen, met een beetje geluk zonder tussenkomst van de ambassade.

==============
O ja, nog wat tips voor het uploaden van documenten:

Nadat je op ‘Add Supporting Document’ hebt geklikt zie je drie buttons: Ok, Add Others en Cancel Entry. Als je op Add Others drukt kun je iets sneller docjes uploaden, maar let op: ze worden pas opgeslagen als je op Ok hebt gedrukt. Als je dus 20 documenten met Add Others hebt opgelagen en er gaat iets fout ben je ze allemaal kwijt. Hetzelfde geldt ook voor de Cancel Entry knop, dan ben je ook alles kwijt wat je met  Add Others hebt ge-upload. Veiliger is het om telkens op Ok te drukken en weer op ‘Add Supporting Document’ te klikken. Enne: eenmaal Ok gedrukt, kun je bestanden niet meer verwijderen! Grrrrr.

Verder mag je in de file naam geen ampersand-teken (&) gebruiken.

En wij kregen de eerste keer telkes een “Internal File Handling Error”, een dagje gewacht toen ging het beter.

Suc6 ermee!
 
Maar als ik nu mijn bewijs van god gedrag al moet aanleveren dan betekend dat dat ik voor volgend jaar deze tijd in australie moet zijn geweest en dat wil ik liever nog niet  :-( :x
 
waar heb je gelezen dat je volgend jaar deze tijd in australie moet zijn geweest?

Net de VOG aangevraagd bij de Gemeente Rotterdam, ze deden een beetje moeilijk over de Engelse versie van het aanvraagform (Application form Statement About the Behaviour Ministry of Justice of Persons, staat toch echt op justitie.nl) en moesten er iemand bijhalen om er voor te zorgen dat de VOGs naar ons adres werden verstuurd en niet naar OZ. We hadden achteraf gewoon de Nederlande versie kunnen gebruiken, zeker omdat in die Engelse ook nog een fout staat: nr "36 Emigration, visa." moet zijn nr 35 in het systeem van de Gemeente...
 
Je moet een jaar nadat je je medicals of vog  (de eerste van die twee) hebt gedaan je visum valideren. Ik ga dus het diac even mailen of dit niet wat later mag.
 
Medicals en VOG lekker laten voor wat ze zijn, je CO verzoekt er vanzelf om!

Ook ik heb ergens een mailtje waarin staat dat je beiden nog niet hoeft te doen voordat de CO eer naar vraagt. Daarbij komt dat die 28 dagen m.b.t. het uploaden ook onzin is. Ik heb voor 2 weken geleden nog loonstrookjes  :wink: aan mijn aanvraag van 9 december toegevoegd.
 
Vandaag mail terug van de DIAC dat je inderdaad mag wachten met je medicals en VOG totdat je CO er om vraagt... Hoeft dus niet gelijk binnen 28 dagen...
 
yep, ook zoiets van de DIAC ontvangen:

"Please Note – If you are applying for a police clearance from a country
which is requesting a letter from the Department of Immigration and
Citizenship, you will need to wait until your application has been
allocated to a case officer."

Toch al afgelopen vrijdag de VOG aangevraag, de Gemeente Rdam neemt gelukkig als "letter" genoegen met het printje van form 47P. Wij waren toch van plan om volgend jaar deze tijd wel in OZ te wezen, dus dat maakt niet uit. Maar als je meer dan een jaar nodig hebt, dan kun je beter ff wachten.

cheerz.
 
Back
Top