medicals

Joke

New Member
Op 14 april wordt onze visumaanvraag ingediend bij DIMIA, nadat we na 6 maanden!! eindelijk een positief van VETASSESS hebben gehad. Ik heb 2 vragen en hoop dat iemand een antwoord weet:
1. Weet iemand hoelang het duurt voordat je je visum krijgt (we, wij en onze zoon van 10) hebben het 47SK form.  ingevuld en daarbij wordt ik gesponsord door mijn zuster en neef in OZ). Mijn man heeft VETASSESS gedaan.
2. Weet iemand uit eigen ervaring of van een ander of er wel eens een visum geweigerd wordt op grond van de medicals? Ik weet alleen van een geval, waarbij de mensen hun huis al hadden verkocht, maar werden geweigerd omdat er op de X-ray van hun zoon een vlekje te zien was op de long.
Thanks.
 
Volgens mij kun je afgekeurd worden op basis van de medicals als je een chronische ziekte hebt die ontzettend veel medische kosten met zich meebrengt. Stel dat je arriveert op de luchthaven en je moet gelijk met een ambulance afgevoerd worden en naar het ziekenhuis alwaar je aan de beademing en hartbewaking moet, omdat je een chronische hartkwaal hebt. In dergelijke gevallen kan het voorkomen dat je niet toegelaten wordt. Maar aan de andere kant heb ik ook ergens op het forum gelezen (moet je ff de zoekfunctie gebruiken) dat mensen met HIV gewoon toegelaten worden..
 
Hoi Joke,

Wij hebben ook  lang moeten wachten op uitslag Vetasess, wel 7 maanden!

1.Via welk visum gaan jullie? Daar hangt vaak ook vanaf hoelang het duurt.
Wij gaan via skilled destignated sponsored. Aanvraag ingestuurd half nov '04 en hopen over een maandje visum te krijgen.

2. geen idee, ze zijn idd wel streng op tuberculose weet ik.

gr Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Wij gaan inderdaad ook voor skilled distignated sponsored area. Ik vind wel dat je alweer heel lang aan het wachten bent zeg vanaf nov. 04. Doe je alles zelf? Wij hebben een agent in OZ en die zegt ons dat het nu op z'n hoogst nog 3 maanden duurt (morgen wordt de aanvraag bij DIMIA ingediend). Ik ben benieuwd.
Gr. Joke
 
Hoi Joke,

We kregen de bevestiging in januari. Er zat natuurlijk ook de tsunami tussen en de kersttijd waardoor het langer duurde. Met de bevestiging kregen we ook de oproep voor medicals en Verklaring van Goed gedrag en de ielts test, die jullie waarschijnlijk ook moeten gaan doen(?)
Ja, wij hebben ook een bureau, smca in Sydney.

Waar willen jullie gaan wonen?

gr yvonne
 
Hoi Yvonne,

Nee, de IELTS hebben we vorig jaar op 17 april gedaan en gehaald. We zijn dus net op tijd met het indienen van het visum bij DIMIA anders hadden we dat ook nog eens opnieuw moeten doen. De medicals hebben we vorig jaar in juli gedaan toen we op vakantie waren in OZ. We hebben dus alles in OZ gedaan. X-rays, bloedonderzoek, enz. Dat was wel handig. Wij gaan ong. 1 uur rijden van Melbourne wonen in de staat Victoria.
 
ha die mensen even een vraagje,

Moet je als ik me zou laten keuren door een paneldoctor voor mijn visum ook mijn medische gegevens meenemen zodat ze kunnen zien wanneer en voor wat ik naar de docktor en/of ziekenhuis ben geweest?

b.v.d marcel
 
Back
Top