medice keuring

hurkm007

New Member
Ik heb wel eens gehoord dat je een volledige medice keuring moet ondergaan voordat je naar Australie kan emigeren Hoe ziet dan met met kinderen/Volwassen die ADHD hebben

groetjes
Aranka
 
toevallig vandaag mijn medical gehad, nou, dat had ik zelf ook wel gekund :-D
ff op de weegschaal(was nog 't ergste van alles :lol:) ff opmeten, tikje op knie, ff kijken in oren,ogen,neus, keertje aaaaaaaa zeggen, oogtest, vraagjes rook je drink je? en na 10 minuten stond ik weer buiten.
Volgens mij wordt het alleen wat moeilijker als je echt een chronische (dure) ziekte hebt.
Maar verder was 't dus een eitje

succes, groetjes lin
 
Tja,

Ik ben geen medisch keurder, maar volgens mij gaat het er voornamelijk om dat je geen TBC en HIV hebt, en -voor de rest- normaal gezond in elkaar steekt. WIj hebben de keuring in Melbourne gedaan (we zaten al hier voordat we ons permanente visum hadden), en dat was een kwestie van hart luisteren, ogen testen, beetje kloppen hier, beetje voelen daar, potje plassen, bloed prikken, en rontgen fotootje maken. Geen lastige vragen, op zich.

Ach, je moet uiteraard wel de waarheid vertellen, maar wat ze niet vragen hoef je ook niet te zeggen, toch?

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2803.msg30902#msg30902 date=1128721883]
Ik ben geen medisch keurder, maar volgens mij gaat het er voornamelijk om dat je geen TBC en HIV hebt, en -voor de rest- normaal gezond in elkaar steekt.
[/quote]

Ik heb ooit eens iets hier gelezen dat HIV niet eens een reden van afwijzing hoeft te betekenen. Het had toch te maken met hoeveel geld je nu al wist wat je kwijt zou zijn aan ziekenhuizen/medicijnen/opname, etc. etc. Als dat jaarlijks niet boven een bepaald bedrag uit zo komen, zou er niets aan de hand zijn....(maar zeker weten doe ik het niet)
 
Yep inderdaad het hoeft niets uit te maken, maar HIV of Hepatitis of zo hebben is natuurlijk wel geen pluspunt in  je dossier hé!
Maar die keuring op zich stelt weinig voor hoor, maak je geen zorgen!

Sara
 
[quote author=sarabaes link=topic=2803.msg30927#msg30927 date=1128756866]
Yep inderdaad het hoeft niets uit te maken, maar HIV of Hepatitis of zo hebben is natuurlijk wel geen pluspunt in je dossier hé!
Maar die keuring op zich stelt weinig voor hoor, maak je geen zorgen!
[/quote]

Daar ben ik het natuurlijk roerend mee eens....
 
Die medische keuring. Dat kan mijn huisarts ook wel. En daar kan ik zo op zijn spreekuur komen. Waarom allemaal zo omslachtig via een Panel Doctor vraag ik me af.
Die Australiërs zullen ook maar een stap makkelijker doen zeg.....
 
[quote author=hawk link=topic=2803.msg31111#msg31111 date=1128969781]
Die medische keuring. Dat kan mijn huisarts ook wel. En daar kan ik zo op zijn spreekuur komen. Waarom allemaal zo omslachtig via een Panel Doctor vraag ik me af.
Die Australiërs zullen ook maar een stap makkelijker doen zeg.....
[/quote]

:cool: Nou dat wordt dan echt makkelijk, stel dat je huisarts een maatje van je is en voor'n biertje
verzwijgt dat je juist een ziekte hebt waarme je niet naar Australie mag. (Wat was het alweer TBC of zo?)
Dat hoefen ze nu niet meer te controleren.

:evil:
Annemarie
 
Voor een biertje zal een huisarts niet zoiets verzwijgen. En ja, is de Panel Doctor (die ook vrienden en kennissen heeft, dus ook een maatje van je kan zijn) dan betrouwbaarder dan een huisarts.
Vergeet nooit dat zo'n 99,9% van de bevolking om te kopen valt. Dan moet je natuurlijk wel met flinke bedragen aankomen.

Emigratieplan Australië d.m.v. omkoping instanties:

60 punten voor Skills test, bedrag over te maken aan assessing authority: $100.000,=
25 punten voor leeftijd: gratis
20 punten IELTS test: bedrag over te maken aan IELTS: € 60.000,=
VOG: Die inbraak van 10 jaar geleden, berag over te maken aan politieagent: € 60.000,=
Medical: Bedrag over te maken aan panel doctor: € 60.000,=
Dan nog $ 100.000,= investment die je na een jaar weer terug krijgt en je zit in Australië met TBC, een crimineel verleden en je spreekt geen woord engels. :beach:

Dus, miljonairs onder ons die een visum willen bemachtigen. De kosten zijn € 300.000,=. Als je er meer voor over hebt, de kansen worden alleen maar groter.
 
Even serieus, volgens mij heeft een arts, of dat nou een heuse panel doctor of een huisarts is, een bepaald soort ambts-eed afgelegd. Als een bevriende huisarts jou gezond verklaart terwijl je nog maar 2 dagen te leven hebt, dan wordt zo'n arts geroyeerd lijkt me.
 
het heeft er denk ik meer mee te maken dat panelartsen ERKEND zijn door DIMIA....niet of ze beroepsgeheim en code hebben, die hebben alle artsen...

volgens mij geldt hier ook weer: wat de boer niet kent........land aan de andere kant van de wereld, hoe zit gezondheidszorg in elkaar, nou een aantal artsen selecteren en onderwerpen aan een Q-test van DIMIA tbv testen voor migratie....

en zie daar.......de lijst van panel-artsen in nederland is geboren.........
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2803.msg30902#msg30902 date=1128721883]
Tja,

kwestie van hart luisteren, ogen testen, beetje kloppen hier, beetje voelen daar, potje plassen, bloed prikken, en rontgen fotootje maken. Geen lastige vragen, op zich.

Ach, je moet uiteraard wel de waarheid vertellen, maar wat ze niet vragen hoef je ook niet te zeggen, toch?

Marc
[/quote]


en daar zit 'um nou net de kneep (nog even een late bijdrage). Ik heb als oude interne geneeskunde en dialyse-pleeg het medical check- formulier eens even opgezocht en je hoeft niet zoveel te zeggen of juist te verzwijgen want je lichaam verraad je als er echt iets aan de hand is.

Een beetje bloed afnemen betekent: glashelder je nier- en leverfunctie af kunnen lezen.
Als er iets aan je nier(en) mankeert, kunnen bepaalde waarden zoals ureum, kalium, etc. in het bloed flink stijgen. Bij de lever horen ook waardes die direct laten zien of er iets aan de hand is.

Je urine wordt gecontroleert op bloedcellen, eiwitten en suiker. Allemaal zaken die er i.p. niet in horen te zitten. Is dit wel het geval dan zegt dat iets over b.v. de werking van je nieren (eiwitverlies), veel suiker in je bloed (beginnende diabetes) of een flinke ontsteking van de nieren / blaas.


Nu hoeven niet niet direct alle alarmbellen bij iedereen te gaan rinkelen, maar a.h.v. het formulier dat ik gezien heb, vind ik de medical check beslist geen lachtertje.


groetjes
 
Annelies,
No worries, het bloed wordt uitsluitend en alleen getest op HIV. Andere testen worden niet aangevinkt op het formulier..
M.vr.gr.
Perthpete
 
Het is geen probleem als iemand ADHD heeft. Onze zoon heeft ADHD en we zitten nu in het laatste stukje van onze aanvraag voor een permanent visum. Wij hebben het gewoon eerlijk opgegeven en moesten wel nog een rapport toevoegen van de destijds gestelde diagnose. That's all.
 
[quote author=perthpete link=topic=2803.msg31215#msg31215 date=1129059439]
Annelies,
No worries, het bloed wordt uitsluitend en alleen getest op HIV. Andere testen worden niet aangevinkt op het formulier..
M.vr.gr.
Perthpete
[/quote]

En mag ik dan zo vrij zijn daarop aan te vullen : en op hepatitis A en B als je in de gezondheidszorg (verpleegkundige, artsen etc) gaat werken !  :)

Ingrid  :cool:
 
Back
Top