Medische keuring en VOG - van te voren of op aanvraag?

ftclausen

New Member
Hallo,

Ik en mijn (Australische) vriendin zijn bezig om onze defacto visum applicatie voor te bereiden. Ik las hier dat mensen vaak hun visum aanvraag indiende samen met de medische keuring en VOG. Ik belde de Ambassade in Berlijn en ze raden ons aan om de medische keuring en VOG (indien nodig) op aanvraag naar ze toe te sturen. De dame bij de ambassade zei dat het beter is dat we het op aanvraag doen om de geldigheid van de keuring en VOG zo lang mogelijk te kunnen maken. We vragen ons af wat de ervaringen van anderen hierover is/was? Hebben jullie de medische keuring mee geleverd bij de hoofd applicatie of daarna, op aanvraag, verzonden.

Alvast bedankt en het is fijne om de ervaringen van anderen hier te lezen!

Groeten,

Fred.

Hoi Fred,

Mijn vriend en ik hebben deze zomer een 176 visum aangevraagd. Wij hebben we gewacht met de VOG en Medicals tot onze CO erom vroeg. Je weet namelijk vantevoren niet hoe lang het gaat duren voor je CO krijgt toegewezen en de VOG en medicals zijn maar een jaar geldig. Daarnaast nemen ze volgens mij de datum waarop VOG/Medicals zijn afgegeven als startpunt van je validatietermijn voor je visum.

Overigens duurt VOG aanvragen meestal minder dan een week en wij konden voor onze medicals binnen 2 dagen al terecht (in Antwerpen) dus onze ervaring is dat je nauwelijks vertraging oploopt als je wacht tot je CO vraagt om VOG/medicals. Je CO vraagt pas om VOG/Medicals als de rest in orde is, dus dat betekent ook dat je geen onnodige kosten zou maken (mocht DIAC onverhoopt besluiten je om andere redenen geen visum te verlenen).

Veel succes met de voorbereidingen!

Groeten,
Cindy

Bedankt voor de info - we gaan de medicals en VOG op aanvraag naar ze toe sturen. Veel plezier down under! (Ik moet nog mijn stand van zaken bericht signature maken :) )

Hoi Fred,

Mijn vriend en ik hebben deze zomer een 176 visum aangevraagd. Wij hebben we gewacht met de VOG en Medicals tot onze CO erom vroeg. Je weet namelijk vantevoren niet hoe lang het gaat duren voor je CO krijgt toegewezen en de VOG en medicals zijn maar een jaar geldig. Daarnaast nemen ze volgens mij de datum waarop VOG/Medicals zijn afgegeven als startpunt van je validatietermijn voor je visum.

Overigens duurt VOG aanvragen meestal minder dan een week en wij konden voor onze medicals binnen 2 dagen al terecht (in Antwerpen) dus onze ervaring is dat je nauwelijks vertraging oploopt als je wacht tot je CO vraagt om VOG/medicals. Je CO vraagt pas om VOG/Medicals als de rest in orde is, dus dat betekent ook dat je geen onnodige kosten zou maken (mocht DIAC onverhoopt besluiten je om andere redenen geen visum te verlenen).

Veel succes met de voorbereidingen!

Groeten,
Cindy

Back