Medische keuring: Moet mijn dochterje van 2,5......

Frank100

New Member
Ook een medische keuring ondergaan? (rontgen foto en bloedprikken hoeft volgens mij gelukking niet (gaan we morgen doen), maar ik bedoel de medische keuring bij de panel arts?

Gr Frank
 
Yep, idem hier. Iedereen die mee gaat moet naar de doc. Inderdaad geen longfoto (geloof tot 12 jaar) en geen bloedonderzoek (tot 15 jaar) of andersom...

Greetz!
 
Ook onze kinderen van toen 1,5 jaar en 4 jaar hebben de keuring moeten doorstaan. Je kan het heel goed vergelijken met een bezoek aan het consultatiebureau. Alleen in een vreemde omgeving natuurlijk. Succes
 
Ik heb de medische keuring ondergaan hier in Australië. Dat was echt belachelijk. Ik heb ruim 150 dollar moeten betalen om mijn 3-jarige zoontje te laten wegen en meten. Meer hebben ze niet gedaan.
Ook onze medische keuring was belachelijk, de doktor vroeg of we ons gezond voelden en toen wij uiteraard ja zeiden, toen was het klaar (natuurlijk wel nog X-ray en bloedtesten gehad). Voor de vorm nog even op de onderzoekstafel gelegen, maar dat sloeg nergens op. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld van een uitgave van in totaal 800 dollar.....
 
Moet je deze tests ook allemaal ondergaan als je maar voor 10 tot 12 maanden naar Australië gaat? We gaan
wel met een skilled visa, omdat we er gaan werken.
 
Je krijgt pas aan skilled visum als je deze tests hebt ondergaan. Weet je zeker dat je niet gewoon een working holiday visum hebt voor 12 maanden? Daarvoor hoeft het namelijk niet.
 
bloedtest is vanaf 15 jaar, ook wij zijn al bij de panel arts geweest (in maastricht) voor 2 volwassenen en een 17 en 14 jarige betaalden wij 300 euro totaal, viel dus best wel mee, de xrays waren natuurlijk extra (134euro) ook in maastricht, daarna de bloedtest in ziekenhuis maastricht dat viel onder de ziekenfonds verzekering, we waren een halve dag kwijt met 4 man dus heel netjes.
Vriendelijke arts die nauwkeurig onderzocht, zo ontdekte hij dat ik geen huig had, die heb ik er na 35 jaar snurkmonster te zijn geweest uit laten halen :)

Fred
 
[quote author=family dammer link=topic=5982.msg77974#msg77974 date=1167760127]
Vriendelijke arts die nauwkeurig onderzocht, zo ontdekte hij dat ik geen huig had, die heb ik er na 35 jaar snurkmonster te zijn geweest uit laten halen :)

Fred
[/quote]

:grin: dus verbloeming van weggesnoven tussenschotje kan ik vergeten???  :lol:
 
Wij kunnen niet met working holiday visa, wij zijn te oud (wat is oud? 34 en 35 op dit moment) Ik vind het spijtig dat kinderen ook die onderzoeken moeten laten doen. Zo'n RX dat is toch niet gezond voor een kind?
Ik lees dat een bloedonderzoek pas moet vanaf 15 jaar, maar een RX moet dan al op jongere leeftijd? Wij hebben zelf 2 kinderen, 1 van 10 jaar en 1 van 18 maanden. Wij zouden binnen 2 jaar een jaar naar Australië
gaan wonen en werken.
 
In geval je moeite hebt met lezen van bovenstaande reacties: pas vanaf elf of twaalf jaar moet het kind een rontgenfoto, dat geldt dus NIET voor jullie kids, net zoals het bloedonderzoek. Voor kinderen is het inderdaad gewoon een veredeld consultatieburo bezoekje, niets om je ongerust over te maken.

En trouwens wat is er mis met ene rontgenfoto? Zolang je geen oud oost-europees apparaat hebt is dat tegenwoordig prima voor elkaar. Als je een been breekt en je kind van 5 moet op de foto maak je er toch ook geen probleem van?

succes,
MICHIEL
 
En een urineonderzoekje (gewoon plassen in een potje dus)
moet vanaf 5 jaar. Verder is het inderdaad gewoon
een veredeld consultatiebureau onderzoekje.

Lengte, gewicht, ogentestje (vinger volgen met je hoofd stil),
reflexen, kijken of je geen liesbreuk hebt of zo, kno-gebied.

Miranda  :smile:
 
Een urine test hebben die van mij niet eens hoeven doen. Jimi was net een weekje elf en hij moest wel de x-ray doen, maar hij vond het helemaal niet erg.
De dokter die we hadden was heel aardig voor de kids, dus ze hadden er geen moeite mee om uit de kleren te gaan voor het onderzoek. Het viel allemaal reuze mee en het kostte maar een halve dag.

Jolanda
 
In geval je moeite hebt met rekenen : binnen 2 jaar, dus 10 + 2 = 12. Dus WEL RX. En ik heb inderdaad moeite met die RX, ik vind het een beetje vergezocht dat kinderen al zo'n testen moeten ondergaan. En ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En ik denk toch dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Hiermee laat ik dit item voor wat het is.
 
Micato,

Rekenen is blijkbaar niet m'n sterkste kant. Al kan het toch nog voor jullie heel close worden (de goede kant op) want als jij over twee jaar in Australie wilt zitten moet je over ca 1 a 1,5jr de medische test doen (die doe je namelijk ruim voordat je je visum krijgt). En dan hangt de oudste tegen de twaalf jaar aan, afhankelijk van de geboortedatum enzo.

Uiteraard heeft ieder z'n eigen mening. Ik denk alleen dat je hoog of laag kunt springen maar als Australie - een land waar jij vrijwillig naar toe gaat - dat als regel heeft dan heb je het te accepteren...

succes!
MICHIEL
 
Precies, doe gewoon wat je gevraagd wordt... tenzij je zulke ernstige bezwaren hebt; doe je het lekker niet... De keuze is toch altijd aan jezelf. Als Oz RX (xrays? XR?  :blond:  ) vereist bij kids boven de 12 heb je de regels op te volgen; wat denk je wat er gebeurd als je kleine van de schommel kiepert en zijn/haar arm staat krom?????
 
Back
Top