Medische test en opname psychiatrische kliniek

Nattie

New Member
Hallo

Ik ben nieuw hier (lees al wel even mee), maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Wij hebben de visumaanvraag al ingediend en nu moeten we de medische test gaan doen. Ik heb het formulier 26 al geprint en zit enorm met de volgende vraag: have you EVER had admission to a hospital for a psychological problem. 15 Jaar geleden ben ik voor een zware depressie opgenomen geweest in een psychiatrische kliniek voor 3 maanden. Ik ben daar goed uitgekomen en het is sindsdien ook prima met me gegaan. Ik werk gewoon en heb geen psychische klachten meer en gebruik ook geen medicijnen. Nu ben ik alleen heel erg bang dat ik daarvoor afgekeurd ga worden. Weten jullie hoe dat zit? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is al niet fijn om zo'n verhaal hier neer te schrijven.
 
Ik denk dat je geen zorgen moet maken.
Het is al zo lang geleden, volgens mij hoef je dit niet eens te melden.
Het is geen strafblad zoals voor de VOG.

Cheers,

Jack :evil:
 
Ook ik heb in het verleden wat gezondheidsklachten gehad, tijdje opgenomen geweest vanwege epilepsie. Mijn laatste klachten had ik ten tijde van de medische keuring 13 jaar geleden gehad.

Wat ik had gedaan 2 keer die bewuste pagina geprint 1 keer netjes met ja en 1 keer met nee beantwoord. Het hele verhaal aan de keuringsarts gedaan en de keuze aan hem over gelaten. Zijn reaktie alles wat langer dan 10 jaar geleden is gebeurd is m.i. niet belangrijk. Persoonlijk ben ik wel voor een eerlijke keuring zo zit je tenminste zelf ook niet in de piepzak.......

Succes en het komt vast goed!

Chantal
 
Fijn dat jullie al zo snel een reaktie posten. Ik vraag me ook af of ik het moet melden, maarja ik wil ook niet oneerlijk zijn. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ze het kunnen achterhalen. De kliniek van destijds bestaat namelijk niet meer. Ik ga nog wel even naar mijn huisarts denk ik om te kijken of hij het kan opvragen. Ik weet de exacte datum van opname ook niet.
Ik heb hier op het forum gezocht en ben wel geschrokken van (weet zo gauw niet wie het was), een gezin dat geen visum kreeg vanwege oogproblemen van de man van het gezin. Dan denk ik als ze je op zoiets afkeuren dan zullen ze over mijn case helemaal wel vallen.

Verder denk ik dat ik het net als Tweety ga doen, 2 formulieren printen en de keuze aan de keuringsarts overlaten.
 
Misschien is het handig om eerst even contact op te nemen met de keuringsarts. Deze zal je dan tips geven wat je eventueel wel/niet moet meenemen aan oude gegevens!

Chantal
 
Hai, ik slik zelf wel medicijnen (anti depressiva) en ben ook huiverig voor de medische keuring (zie mijn topic: health dealbreakers).

Maar wat ik las van de man met de oogproblemen, was dat hij recht had op een WAO uitkering. En dat de aanspraak hierop, al wilde hij geen aanspraak maken in Australie, een belangrijke factor was voor afwijzing.

Ik hoop daarom dat als je nog nooit een uitkering ivm hiermee hebt gehad, het voor Australie geen drempel zal zijn, er zijn immers geen gegarandeerde hoge medische kosten cq uitkering in het vooruitzicht.

Maar die keuringsarts werkt toch ten behoeve van de australische immigratie, kan je die wel openlijk de vraag voorleggen. Is hij/zij dan al niet verplicht eea te melden of zo?

Mijn advies: niet melden, zeker als je nooit meer ergens last van hebt.

gr. Scooby
 
Stel dat je in de toekomst opnieuw depressief wordt en men naar aanleiding daarvan in je medische verleden gaat spitten en die informatie komt op de een of andere manier bij DIMIA terecht (bv. een nieuwe werkgever die jou medisch laat keuren en je visum nacheckt). De kans is natuurlijk erg klein, maar als het gebeurt, kunnen ze je in het ergste geval vervolgen wegens valsheid in geschrifte en een boete of gevangenisstraf opleggen, en/of je visum ongeldig verklaren, je het land uitschoppen en er tenminste 3 jaar niet meer inlaten. Het kan natuurlijk meevallen, maar normaalgesproken wordt de waarheid verzwijgen niet op prijs gesteld.

Erg kleine kans, maar erg grote potentiele gevolgen...

Als ik jou was, zou ik nog eens verder zoeken wat de kans is dat je vanwege depressie afgekeurd wordt. Ik zou deze vraag ook stellen op http://britishexpats.com/forum/ Da's een soort xpdite maar voor Engelstaligen, en dus een veel groter aantal leden dan hier, dus meer kans dat iemand in een soortgelijke situatie is geweest. Of een migration agent om advies vragen.
 
Hi Hans,

Thanks for the tip mate! Op de engelse site veel gevonden, ook over antidepressiva.

groeten Scooby
 
Even een update, ben gaan spitten in mijn medische verleden en er is dus niets meer te vinden hier over. Ziekenhuizen schijnen hun files na 10 jr. te mogen vernietigen en de kliniek waar ik was, bestaat niet meer. Ben naar de huisarts gegaan en hij kon ook niets in mijn file vinden hier over (ben heel vaak verhuisd, dus misschien daardoor). Mijn huisarts heeft mij geadviseerd niets te zeggen, omdat het zo lang geleden is en ik nergens last van heb. Verder is het zo dat wanneer ik het wel invul en ze vragen om meer informatie, deze niet terug te vinden is omdat het nergens staat. Data enz. zou ik dus ook niet naar waarheid kunnen invullen, omdat ik dat niet meer weet van zoveel jaar geleden.
 
M.a.w. ....waar heb je het over....zei je iets :grin:
Weer een zorg minder :up:

Succes met de andere punten.

Jack :evil:
 
Back
Top