mee als member familiy unit - welke bewijsstukken nodig?

BarKev

New Member
Hallo,

Even een vraag over de skilled visum- austrailian sponsored / member of a family unit.
Mijn vriendin voldoet aan de points test en is daarom de hoofdaanvrager.
Ik ga mee als a member of a family unit. Wij wonen al ruim 4 jaar samen (in defacto) en hebben samen een koophuis.

We hebben nu de volgende bewijsstukken verzamelt om onze relatie aan te tonen:
- een (nederlands + engels) kopie van ons samenlevingscontract (bewijsstuk van langdurige relatie en financiele verplichting (koophuis)
- meertalig uitreksel bevolkingsregister (bewijsstuk dat we op hetzelfde adres staan ingeschreven bij de gemeente)

Kan iemand mij vertellen of wij nog andere stukken moeten meesturen?

En nog een vraag:
Ik kan nergens terugvinden of de family members na toewijzing permanent visum aan de hoofdaanvrager ook automatisch een permanent visum krijgen of eerst een tijdelijk. En wat er gebeurd als we na een jaar uit elkaar gaan (waar ik uiteraard niet van uit ga ;-)

Ik ben benieuwd!

Groet, Kevin
 
Wij zijn op een student visa hier. En mijn partner is de hoofdaanvrager. Voor onze bewijsvoering (ander mocht ik niet mee) hebben we eerst het uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie meegestuurd. Maar we kregen bericht dat dat niet voldoende is (in theorie kun je daar natuurlijk nog met een derde wonen (want je kunt het alleen per persoon uitgeprint krijgen. En dan woon je misschien wel met die andere samen? ;-)). Dus daarna hebben wij ons huurcontract laten vertalen en opgestuurd. Dat was prima. Meer bewijs hebben wij niet gebruikt. Wij hebben alles digitaal gedaan. En kregen dus ook een mailtje dat het niet voldoende was. Was wel zo makkelijk en zo snel! :up:
 
Back
Top