"meeliften" of visum partner

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn bezig met het invullen en verzamelen van de laatste papieren voor onze visumaanvraag (na 2 jaar voorbereidingen en examens e.d.). We vragen een skilled designated area sponsored visum aan.

Nu hebben we nog wat laatste vraagjes :?, misschien dat jullie ons daarbij kunnen helpen?

We weten niet of we nu wel/niet moeten aantonen dat we een relatie hebben. In booklet 6 en de aanvraagformulier voor het visum (en de checklist daarvan) wordt hier niets over gezegd. We zijn echter voor alle zekerheid toch nog allerlei bewijzen aan het verzamelen (uittreksel gemeente waaruit blijkt dat we al langere tijd op hetzelfde adres woonachtig zijn, huurovereenkomst, gezamenlijke bankrekening etcetera). Kan iemand ons vertellen of dit wel of niet nodig is? Waar is dit te vinden? En als het nodig is, welke documenten worden geaccepteerd?

Nog een vraagje:
Op de visumaanvraag moet ook het bedrag worden ingevuld wat van je rekening afgeschreven kan worden. Is dit bedrag (AUD 1845) per persoon of per visumaanvraag? We willen dit even voor de zekerheid checken, voordat we het verkeerde invullen. Dus moeten we 1x of 2x AUD 1845 rekenen, als ik "meelift" met mijn vriend?

Mijn allerlaatste vraagje. Ik ben in het bezit van het certificaat "Proficiency in English" van de University of Cambridge. Ik ging er altijd van uit, dat dit voldoende bewijs zou zijn van mijn kennis van de Engelse taal. Nu begin ik echter te twijfelen. Kan iemand mij vertellen of dit voldoende is?

Alvast super bedankt!!! :up: :)

Groetjes,
Xander en Sandra

Hoi,
In de informatie van de DIMIA kan ik opmaken dat als je meewilt op het visum van een ander er ook een legale relatie mijn die ander(en) moet zijn, dus of familie of getrouwd of officieel samenwonen. Weet je het niet zeker vraag dan een notaris!

Per visumaanvraag 1x betalen!!! Staat ook duidelijk in booklet6 en in de site van DIMIA over de fees

Wat het engels betreft zal dit voor het visum geen probleem opleveren denk ik, alleen voor je skill assessment zal dit afhankelijk zijn van het assessmentcentre (gewoon mailen of navragen)

Back