meelifter skilled independant komt later

teekay

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik ben de hoofdaanvrager voor een skilled independant visum. Mijn vriend lift mee op mijn visum.

Momenteel woont en werkt mijn vriend al iets meer dan een jaar in het buitenland, nl. Portugal.
Hij heeft nu een geweldige aanbieding gekregen voor een jaar.

De kans is dus reeel dat als mijn skilled independant toekomt, hij nog aan het werk is en dus niet direct mee kan naar Oz.
Ik zou in eerste instantie dus alleen vertrekken.

Hoe veel tijd rest hem om mij achterna te reizen? Met andere woorden hoe lang na mij kan hij als meelifter nog binnenkomen op ons visum in Oz?

Bedankt,
Teekay
:think:
 
Hoi Teekay,

Als hij als partner met jou mee lift zal hij ook zijn medicals en vog moeten indienden gelijk met jou. Hij zal dan binnen het zelfde termijn als jou zijn visum moeten valideren (binnen een jaar na uitgifte vog of medicals). Hij moet dus in ieder geval binnen dat jaar in Oz zijn geweest. Hij hoeft dan niet gelijk permanent te blijven dus zou het ook eventueel dmv een korte vakantie kunnen doen en dan na afronding van zijn werkzaamheden voorgoed kunnen komen.

Hgr, Jeanine
 
Is het niet zo dat je de 1e keer met de head applicant mee moet reizen om je visum te valideren? Als dat zo is, is dit misschien iets om rekening mee te houden.
 
Hoi mensen,

Volgens mij zijn er hier toch meer mensen die niet samen naar OZ zijn gegaan.
Maar dat er een bepaalde tijd tussen zat toch?
Het is volgens mij dat ieder apart een visum in z'n paspoort krijgt dus.............

Groeten marcel :up:
 
[quote author=Barb link=topic=5229.msg66190#msg66190 date=1153636148]
Is het niet zo dat je de 1e keer met de head applicant mee moet reizen om je visum te valideren?[/quote]Volgens mij is dit niet zo. Als je visum in je paspoort staat, staat daar een datum in vermeld, en voor die datum moet je je visum valideren. Het is dus persoonsgebonden.

Cheers Sander :up:
 
Je mag niet eerder dan de hoofdaavrager je visum valideren, maar zodra de hoofdaanvrager binnen is (geweest), dan mag je als meelifter gewoon binnen het jaar na verloop van medicals en/of vog!

Dus of gelijk met hoofdaanvrager of er na - maar niet eerder!
 
[quote author=Jeanine link=topic=5229.msg66213#msg66213 date=1153657975]
Je mag niet eerder dan de hoofdaavrager je visum valideren, maar zodra de hoofdaanvrager binnen is (geweest), dan mag je als meelifter gewoon binnen het jaar na verloop van medicals en/of vog!

Dus of gelijk met hoofdaanvrager of er na - maar niet eerder!
[/quote]

Op mijn visum op op die van de kids staat: must not enter australia before Rob Jonker

Rob is namelijk de hoofdaanvrager. Nu gaan Rob en ik in augustus nog ff snel met z'n 2tjes heen en weer en heb ff gecheckt bij de ambasade of dat geen kwaad kon voor de kids hun visum, maar dat bleek geen enkel idee als ze maar binnen het jaar na afloop van medicals/vog kwamen!

Hgr, Jeanine
 
Hoi,

Bedankt allemaal!
Nu kunnen we toch gewoon starten met onze procedure. Eindelijk!

Groetjes,
Teekay :up:
 
Back
Top