@ Sabien,
Tja, dat dacht ik dus ook, maar volgens Buysse is SAP consultant van de SOL afgehaald (wel eens gezien hoeveel vraag er naar is?! :|) en gaat het dus vrij moeilijk worden om aan te tonen dat mijn beroep onder Computer NEC (Not elsewhere classified) valt. en ja ik dacht dat mijn bijna 10 jaar IT ervaring ook wel zou helpen, maar... klein "vautje" in mijn jeugd... heb mijn HBO opleiding niet afgemaakt... :blond: dus ik mag volgens haar geen punten claimen voor nederlands!!! En moet vervolgens ook via een RPL een aanvraag indienen bij ACS... Overigens heb het consultancy papiertje bij SAP zelf gehaald en - voor de insiders - ben ik daarmee dus SAP Certified Consultant, een papiertje waar een hele hoop werkgevers op kicken... Anyway, volgens de dame van Buysse is de puntentelling als volgt:
Beroep 60 (met moeite dan), werkervaring 10, 20 engels, 25 leeftijd en geen punten voor de nederlandse taal = 115!!!!
Ze stelde danook voor een afspraak te maken met een consultant (ad €225) om de mogelijkheden te bespreken. :teacher:
Afijn, eigenwijs is een van mijn deugden, dus ik ga nu maar weer in booklet 6 duiken, omdat ik volgens mij wel de punten voor de nederlandse taal mag bijtellen, voorzover ik weet, mag je punten voor een andere taal meetellen als je bv. een universitaire studie in een andere taal hebt gevolgd. :blahblah:
Het liefst ga ik toch op "eigen kracht" naar Australie, als je namelijk via een business sponsor gaat, ben je behoorlijk afhankelijk van je baas... En aangezien die van mij niet echt bekend staat als "consistent" :angry1: ben ik liever niet geheel afhankelijk... Overigens, blijkt een business sponsor de enige oplossing te zijn, nou dan graag natuurlijk!
Dan komt het volgende, aangezien ik al een behoorlijke tijd werk (16 jaar), heb ik ook al heel wat verschillende banen gehad, dat verschilt van bv. office manager tot aan finance analyst, systems coordinator tot aan nu dan SAP consultant. De hierbij behorende opleidingen heb ik ook (bijna) allemaal gedaan, dus mijn lijst met opleidingen is behoorlijk aanzienlijk (gelukkig maar). De laatste opleiding die ik gedaan heb is bv. Webdesign :computer:, maar er staat bv. ook een jaar rechtenstudie op mijn cv. Eigenlijk heb ik die opleidingen ook gewoon puur uit hobby gedaan, maar ik merkte enige tijd geleden dat er werkgevers zijn die niet staan te springen om iemand die buiten de gebaande paden kijkt. De vraag was letterlijk waarom ik webdesign heb gedaan terwijl ik als SAP consultant werk. Toen ik vertelde dat het een hobby van me is, werd daar heel vreemd op gereageerd: "Zo, dus jij maakt websites? En waarom wil je dan toch als consultant werken?", dit past volgens ons niet bij het profiel van een consultant" :-o. En dit was geen klein bedrijf hoor, een behoorlijk bekend consultancy bedrijf! Ik was best verbaasd, want wat zou het nou uitmaken wat ik als hobby doe?! Ok, ik kan wel wat hobbies bedenken die dan misschien niet zo "respectabel" zijn, maar daar valt deze toch niet onder!?
Nu begin ik me af te vragen of mijn enthousiasme om nieuwe dingen te leren misschien nog wel eens tegen mij kan werken bij het zoeken naar een baan in OZ? Want waarschijnlijk is mijn cv niet echt standaard...
Groetjes,
Lela