meerdere vraagjes

rens

Active Member
Hallo, wie kan ons helpen met de antwoorden op de volgende vragen?

- we hebben ergens gelezen dat je als je je visa hebt (pr) je 5 in en uit kan reizen naar en van australie, echter zien we hier op het forum dat je binnen een jaar na je medical in australie moet zijn, of je visa moet valideren, weet iemand hoe dat zit? Wij moeten nl. ons huis nog verkopen en dat kost misschien wel een tijdje, kunnen we ons visa ook valideren dmv een vakantie naar australie?

- is er een manier om onder je ielts uit te komen? en moet de partner (mijn vrouw) ook altijd een ielts test doen? In de application hebben we haar op nee gezet bij de ielts en dan hebben we wel genoeg punten.

- moeten we in de application alle familieleden invoeren? (dus ook de ouders en broers/zussen van mijn vrouw?)
Geldt dit alleen voor broers/zussen/ouders of ook van andere familieleden?

We hopen dat iemand kan helpen!

bvd

Gr. Reinier
 
- Je moet je visum inderdaad binnen een jaar na VOG of medicals valideren, dit kan ook middels een vakantie als je tegen die tijd nog niet gaat emigreren.
- Voor zover ik weet is de IELTS wel verplicht, ook als je voldoende punten hebt. Ik geloof dat iedereen een IELTS test moet doen, alleen hoeft iemand die meelift niet zulke hoge punten te halen als de aanvrager zelf (als het niet klopt, verbeter me alsjeblieft).
-Ik heb alleen broers en zussen en ouders ingevuld. Ook alles stief/ half etc ouders en broers en zussen moeten worden ingevuld. Iemand met partner weet vast wel of dit ook van de familie van je vrouw moet, durf ik niet te zeggen.
 
Hi,

Mbt de IELTS. Voor de hoofdaanvrager is IELTS inderdaad verplicht voorzover ik weet, alleen het type examen (general of academic) hangt af van het beroep dat je wilt gaan uitoefenen.
Voor de meelifter/ster zijn er twee mogelijkheden. Ook IELTS doen (geloof dat je met een 4,5 per onderdeel al slaagt), of zgn 2nd instalment. Dat betekent dat je zo'n 2800 AUD extra betaalt, dan vervalt de IELTS voor de partner, en moet je zodra je aankomt in Oz een cursus Engels doen van zo'n 500 uur (in feite heb je daarvoor die 2800 AUD vooruit betaalt).

Hoop dat dit helpt.

Succes,
Francois.
 
Klopt binnen een jaar na je VOG of medicals(afh welke op de vroegste datum staat) moet je je visum valideren(evt door vakantie) uiteindelijk heb je dan 5 jaar om je definitief te vestigen in Australie
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=9135.msg123210#msg123210 date=1217875683]
Klopt binnen een jaar na je VOG of medicals(afh welke op de vroegste datum staat) moet je je visum valideren(evt door vakantie) uiteindelijk heb je dan 5 jaar om je definitief te vestigen in Australie
[/quote]

Is dat wel zo? Is het niet zo dat je binnen 5 jaar na validatie minimaal 2 jaar in Australie moet hebben gewoond?

[quote author=Catkin link=topic=9135.msg123203#msg123203 date=1217873568]
-Ik heb alleen broers en zussen en ouders ingevuld. Ook alles stief/ half etc ouders en broers en zussen moeten worden ingevuld. Iemand met partner weet vast wel of dit ook van de familie van je vrouw moet, durf ik niet te zeggen.
[/quote]

Wij hebben het wel gedaan. Het staat niet voor niets op het formulier en waarom zou je het niet doen?
 
Nou, geweldig, onze vragen zijn erg snel beantwoord, bedankt!  :up:

Echter nog 1 kleinigheidje: zijn de paspoortnummers e.d. van de ouders/broers en zussen echt nodig?
We hebben onze plannen nml. nog aan niemand verteld, we willen eerst zeker weten dat het lukt.

Gr.Reinier
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9135.msg123212#msg123212 date=1217876227]

Is dat wel zo? Is het niet zo dat je binnen 5 jaar na validatie minimaal 2 jaar in Australie moet hebben gewoond?

[/quote]

Wat ik begreep is dat, als je uiteindelijk na die 5 jaar australie uit wil (bijvoorbeeld voor een vakantie) je alleen een terugreis visum krijgt als je 2 jaar in Australie hebt gewoont. Dat zou betekenen dat je dus ook na 5 jaar australie in kunt gaan en de eerste 2 jaar australie niet verlaat. Dan heb je ook 2 jaar in australie gewoont, maar ook dit weet ik niet zeker. Volgens mij is namelijk je visum gewoon geldig, alleen kun je niet terug keren (om het makkelijk te maken).
 
[quote author=rens link=topic=9135.msg123213#msg123213 date=1217876714]
Nou, geweldig, onze vragen zijn erg snel beantwoord, bedankt!  :up:

Echter nog 1 kleinigheidje: zijn de paspoortnummers e.d. van de ouders/broers en zussen echt nodig?
We hebben onze plannen nml. nog aan niemand verteld, we willen eerst zeker weten dat het lukt.

Gr.Reinier
[/quote]

Ik heb geen paspoortnummers van ouders en broers in hoeven vullen, alleen volledige naam, geboortedatum etc.
 
Je zal binnen 1 jaar na afgifte van je VOG of Medicals (wat er het eerst is afgegeven) met het hele gezin het visum moeten valideren, dat kan inderdaad dmv vakantie naar Australie. Wil je na 5 jaar in aanmerking komen voor citizenship, zal je moeten kunnen aantonen dat je van die 5 jaar er minimaal 2 in Australie hebt gewoond.

IELTS is voor de partner niet verplicht, maar kan afgekocht worden, gewoon de IELTS test doen is wel een stuk goedkoper, want als meelifter kom je inderdaad al weg met een 5.

En inderdaad ALLE familileden moeten worden ingevuld. Jouw ouders/broers en zussen, maar ook die van je partner. Dit kan later gebruikt worden voor de BOF (Balance of Family) wanneer bijv jouw ouders willen emigreren en je kan aantonen dat 50% of meer van de kinderen ingezeten zijn van Australie.

Veel plezier met alle papieren!

Sacha
 
Julie typen allemaal sneller dan ik......

Paspoort nummers van ouders e.d. zijn niet nodig, alleen geboortedatum en huwelijksestaat.

Wil ook graag helpen... :smile:
 
die 2 van 5 jaren eis is minder rigide dan je denkt en in die 5 jaar kun je ongelimiteerd in/uitreizen. Na 5 jaar worden de dagen dat je in australie bent geweest opgeteld en als dat totaaltje meer dan 2 jaar is: geen vuiltje aan de lucht. Als er minder dan (2*365 = ) 730 dagen onder de streep overblijven, dan zul je moeten aantonen dat je een (economische) 'band' hebt met het land. Een arbeidscontract of koophuis-contract of aandeel in bedrijf etc.
 
Ik heb zelf als meelifter van een 457 visum ook de IELTS test niet hoeven doen. Dat ligt aan het inkomen wat je verdient. Zit je beneden de 60.000 AUS dollar per jaar zal je hem alletwee moeten doen. Zit je daar boven moet alleen de aanvrager hem doen.
Succes, Marga
 
Back
Top