Meisje van 12 jaar gaat emigreren naar brisbane

Wereldburger

New Member
Hoi ik ben fenne. Ik ben 12 jaar. Begin november gaan wij naar australie. Ik zit nu in groep 8 en ga hier ongeveer nog 3 maanden naar de brugklas. In welke klas kom ik dan ongeveer?
Wij willen waarschijnlijk een bedrijfje overnemen. Ik had een vraag hoe jullie daar wonen. Het gene dat ik het meest spannends vind is in het vliegtuig. Ik durf er echt niet in! Weet iemand hier een oplossing voor
 
Last edited:
Hoi Fenne,

Welkom! Wat een spannende avontuur!

Waar ben je bang voor? Wij zijn al best vaak heen en weer gevlogen en ik vind het eigenlijk wel leuk. Lekker films en series kijken die ik wil zien, muziek luisteren, boekje lezen en lekker niets doen! En voor je het weet ben je in Australia. (ik kijk zo min mogelijk op de klok, de tijd gaat dan vanzelf en 'sneller')

Misschien hebben anderen nog ervaringen om je te helpen :)
 
Hoi Fenne!
Welkom! Als je hier in November komt ga je in Brisbane in februari naar year 7. Dat is eigenlijk de eerste klas van de highschool. Dat is mooi, want dat betekent dat iedereen nieuw is op school en dat het voor iedereen spannend is om naar een nieuwe school te gaan. Maar voor jou is het natuurlijk nog spannender. Van wat ik van andere Nederlandse kinderen heb gehoord die hier naar school gaan is dat de kinderen hier erg aardig zijn voor kinderen die niet Australisch zijn en die nog niet zo goed Engels spreken. Dus dat helpt wel.
Wat wil je weten over hoe wij wonen? Hoe je woont hangt heel erg van de suburb af. Als je in de stad woont is het veel drukker en heel anders dan als je in de buitenste suburbs woont. Er zijn suburbs met de prachtigste huizen met tuinen met zwembad en waar je een paard kan houden, maar er zijn ook suburbs met veel oude en vervallen huizen met nauwelijks (of geen) tuin. Weten jullie al in welke suburb jullie ongeveer gaan wonen?
Ik weet niet of je al eens eerder hebt gevlogen, maar het lijkt veel enger dan het is. Ik durfde vroeger ook nooit te vliegen en ik heb een paar nachten wakker gelegen voor de vliegreis, maar het viel echt reuze mee. Ik had nog pilletjes meegenomen waarvan je rustig en slaperig van wordt voor de zekerheid, maar ik heb ze niet ingenomen, dat was niet nodig. Het is net of je in een hele grote bus zit. Zorg wel dat je van alles te doen hebt. Natuurlijk kun je lekker films kijken of muziek luisteren, maar ik vind het ook altijd fijn om wat tijdschriften of een boek te lezen. Veel succes met het grote avontuur. Het zal soms wel eens wat moeilijk zijn, maar uiteindelijk zal je het hier geweldig vinden!
 
Last edited:
Hoi Fenne, onze zoon Noa is ook 12 en normaal gezien vertrekken wij deze zomer nog (alleen nog geen echte datum geprikt!!) Spannend allemaal hé! Naar waar gaan jullie precies? Wij naar de omgeving van Brisbane, Gold Coast Hinterland. Noa moet ook in Year 7 starten en heeft er onwijs veel zin in. Vliegen valt wel mee, zorg gewoon dat je tabletgoed opgeladen is en de smartphones van je ouders en geniet stiekem van het uren mogen gamen aan 1 stuk door. En ondertussen nog wat TV kijken... en als je dat kijken en gamen uiteindelijk dan helemaal beu bent, dan val je vanzelf wel in slaap. (De ogen moeten toch eens kunnen rusten hé) Je zal zien, de tijd zal voorbij vliegen (letterlijk en figuurlijk dan).
 
Dankjewel allemaal! Als ik het zo hoor zal het allemaal wel meevallen! Ik zal hier zeker iets aan hebben. Wij gaan ter hoogte van sunshine coast dus wel een stukje van de goldcoast af. Gaan jullie alleen op vakantie of gaan jullie emigreren? Ik had ook nog op z'n beurs gehoord dat het op leeftijd gaat bij school. Hoe vind noa dit avontuur?
Groetjes fenne
 
Last edited:
Ik was nog iets vergeten te zeggen over mijn leeftijd. Eind september word ik 13 en dan ben ik dus 13 als ik daar naar school ga verandert er dan iets of niet?
 
Hey Fenne, wij gaan ook om te emigreren hoor. Niet voor vakantie. Ga deze week de tickets boeken. Normaal gezien vertrekken we rond 23 juli. Montville is inderdaad niet zo heel erg ver van de buurt waar wij willen gaan wonen. Ik denk dat jij in Year 8 zal terecht komen per januari 2017 wanneer het nieuwe schooljaar start. Noa is van 2004 , dus die start in Year 7.
Noa vindt dit avontuur helemaal geweldig. Hij vindt het ontzettend spannend en heeft er onwijs veel zin in. In 2013 zijn we al een keertje in Australië geweest. Zijn jullie al een keer geweest?
 
hoi madocke, ik was er een tijdje niet omdat ik het best druk had. maar ik ben er nog nooit geweest mijn vader wel die komt uit australie maar niemand van ons is er ooit geweest. ik heb er ook super veel zin in!
 


OFX
Back
Top