Mel en family, en onze plannen...

Hey Mel,
Heb even gezocht voor je maar kan helaas ook niet veel vinden. Ze zijn hier in OZ nog niet zo websiterig denk ik??
Als je info wilt hebben over een bepaalde school kan ik misschien vanuit hier iets voor je doen? een info pakketje oppikken ofzo.... Ik hoor wel als ik iets voor je kan betekenen!
Gr. Marina

Hey Perthpete,

Heel erg super dat je de links hebt gevonden, maar helaas liggen ze buiten het gebied waar we ons voorlopig op richten. Een aantal van deze links hadden we ook gevonden :). We willen eerst in het afgebakende gebied zoeken, omdat het naar ons idee, gemakkelijker wordt om tijdelijk onderdak te vinden. Ook zijn we beperkt qua vervoer. Ik weet niet hoe goed het openbaar vervoer geregeld is? Dat moeten we dus ook nog uitzoeken.

Als het niets wordt binnen ons zoekgebied, gaan we uiteraard ons zoekgebied verruimen. Dan zijn die links wel heel handig. Ik had al best leuke websites van scholen gezien. Ook de sites die jij aangaf, geven een goede indruk :). Zelf had ik ook al een aantal sites van scholen gezien.

Ondertussen ook afwachten of we reactie krijgen van de aangeschreven scholen (Moerlina school in Claremont en City Beach primary school in uiteraard City Beach).
Ik houd jullie op de hoogte :).

Groetjes,
Mel

Hoi Mel,

Over het openbaar vervoer: Tijdens onze voorlaatste vakantie in Perth hebben we 3 weken lang alleen maar gebruik gemaakt van (3 ´delen´ van) het openbaar vervoer. Onze ervaringen waren heel goed!

Voor de grotere afstanden (b.v. vanuit Hilarys naar CBD of naar Fremantle) neem je de Transperth (trein, maar zit ahw een beetje tussen de NL trein en metro in). Er zijn twee grote lijnen, van noordoost naar zuidwest en van noordwest naar zuidoost. Deze kruisen in feite in Perth Central station. Natuurlijk zijn er ook wijken waar de transperth nog niet langs komt (zoals Secret Harvour waar Marina tegenwoordig woont ;-) ). Maar daar wordt wel aan gewerkt. Het kan dus een idee zijn om in ieder geval te kijken naar een wijk/buurt die vlak bij een trainstation ligt.
Ook rijden er aardig wat bussen, dus (als je het niet erg vind om wat langer te reizen) zou je ook kunnen zoeken naar een wijk waar een busroute doorheen loopt, die ook langs een trainstation komt.

Ik zou dus zeggen dat je je zoekgebied vooral moet richten op (of laten bepalen door) de openbaar vervoer mogelijkheden. Kijk b.v. eens op de site van Transperth (http://www.transperth.com.au/) en dan op traintimes and tables.

M.vr.gr.

Perthpete

Hi Perthpete,

Thanks voor de link :). Ik had alleen nog maar naar de gebieden rond de stations gekeken.
Natuurlijk rijden er bussen, had er alleen even niet bij stil gestaan :-D.
Ik ben weer met -tig dingen tegerlijk bezig, maar ja...

Groetjes,
Mel

Hey Mel!
Inderdaad in Secret Harbour is nog geen trein. Ze zijn hard bezig met de Mandurah lijn hier. Die moet er eind dit jaar zijn (december)  Maar er zijn maar zat bussen hoor. Tis wel even zoeken in het begin maar Adam (mikes zoon) gaat met de bus naar Fremantle voor zijn college dus we zijn nog niet zo erg buitenaards haha.
Ik mag een cv inleveren op Phil zijn school. Het is voor  non - teaching werk, maargoed, je weet maar nooit. Volgende week begin ik op zijn school met vrijwilligerswerk om kinderen met leerproblemen een beetje bij te spijkeren. Lijkt me heel erg leuk.
Met een beetje lef kom je overal zie je wel.....!
Gr.Marina

Nou, maar weer een updateje van deze kant.

Van al dat brieven geschrijf en al dat gemail naar diverse scholen ben ik tot nu toe niet echt wijzer geworden. Geen reacties, helaas. Het bureau waar ik sta ingeschreven heeft me tot twee keer toe een stageplaats op Curaçao aangeboden, maar ik wil niet naar Curaçao, ik wil naar AUSTRALIA!!!
Ondertussen ook met m'n opleiding om de tafel gaan zitten dat ik echt wel instaat ben om alleen te gaan. Dat het niet gevaarlijk is en dat ik als ik heimwee krijg, hier vast wel mee om kan gaan (althans dat hoop ik). Ik heb groen licht gekregen wat betreft de drie maanden die ik weg wil. Gelukkig, want ik ga echt niet voor vier weken heen en weer.
Inmiddels heb ik informatie gekregen van een Australisch bureau die internships regelt. Het enige dat ik moet doen, is of IELTS met minimaal een 6 scoren of een telefonisch interview afleggen. Het gekke is dat ik op dit moment twijfel welke van de twee het wordt. Wie heeft er ervaring (pos/neg) met telefonische interviews??
Als dus m'n Engels goed genoeg is, dan duurt het drie a vier maanden voordat "alles" is geregeld. Ik ben dus nog ruim optijd als ik eind jan'07 weg wil.
Ik wil dit al zo lang, maar nu moet ik die stap zetten (IELTS of interview) en dan wordt alles zo goed als definitief. Voor zover je als definitief kan spreken natuurlijk, want het is "maar" drie maanden. Weg van huis, man en dochter :|. Raar misschien zo'n dubbel gevoel, maar ach, wat is nu drie maanden op een mensenleven, he...(typ ik zo makkelijk, terwijl ik toch met een ander/dubbel gevoel op m'n stoel dit bericht zit te typen :|)

Eerst maar eens de knoop doorhakken met wat ik ga doen, namelijk de test of een interview.

Groetjes,
Mel

Hey mel, is het niet mogelijk om het allebei te doen? eerst het interview en als dat niet helemaal gaat zoals je zelf wilt ook nog de ielts te doen???

Duc6 in ieder geval met je nieuwe uitdaging.  :up:

Gr.Koen

Hoi Mel,

Ik kan me je dubbele gevoel heeeeel errug goed voorstellen. Drie maanden is niks, maar met een gezin is drie maanden toch een stukje  :oops: langer dan wanneer je zou kunnen zeggen, ach ik ga dat gewoon doen en je bent vrijgezel. Dus...je mag best even lekker zwelgje spelen hoor (werkwoord: zwelgen of tekenfilmfiguur: zwelgje van Ollie B. Bommel  :) ).
Geeft helemaal niets!!! De volgende keer mag jij weer een ander supporten!!!

Groetjes Miran  :-D

Hoi Mel,

Ik sluit me aan bij Koen.  Volgens mij is je engels heel goed, dus probeer het maar de telefooninterview, als de IELTS niet nodig is dan spaart dat je geld.

Succes met je besluit en hopelijk kom je snel een stapje dichterbij.

Groetjes,
Susan

Hey Miran,

Ik moest even lachen over dat Zwelgje gedoe. Ik kreeg afgelopen week de film namelijk op dvd. En natuurlijk weer tranen op het eind bij ZWEEEEELGJE!!! Blijft jeugdsentiment :).

Groetjes,
Mel

Nou zeg, dat is toeval!,.....dan hebben we dat dan toch mooi even esotherisch in de lucht en/of telepatisch onbewust (ja het kan nog gekker dus  :lol: :lol:)
gecommuniceerd  :lmao:

Groetjes Miran

Heee Mel,

Hoe gaat ie daar? Wij hebben eindelijk ADSL dus nu zitten we uuuuuren achter de computer. Heb je al een knoop doorgehakt qua je besluit? We zijn erg nieuwsgierig....

Veel sterkte en groetjes, Marielle

Hoi Mel,

We sluiten ons aan bij Marielle (voor wat betreft de vraag dan, adsl hebben we nog niet, eerst in ons nieuwe huis trekken over 2 weken ;-) ):
Heb je al een keuze gemaakt ? Misschien al de IELTS of het telefonische interview gedaan?

Perthpete

Back