Nou, maar weer een updateje van deze kant.
Van al dat brieven geschrijf en al dat gemail naar diverse scholen ben ik tot nu toe niet echt wijzer geworden. Geen reacties, helaas. Het bureau waar ik sta ingeschreven heeft me tot twee keer toe een stageplaats op Curaçao aangeboden, maar ik wil niet naar Curaçao, ik wil naar AUSTRALIA!!!
Ondertussen ook met m'n opleiding om de tafel gaan zitten dat ik echt wel instaat ben om alleen te gaan. Dat het niet gevaarlijk is en dat ik als ik heimwee krijg, hier vast wel mee om kan gaan (althans dat hoop ik). Ik heb groen licht gekregen wat betreft de drie maanden die ik weg wil. Gelukkig, want ik ga echt niet voor vier weken heen en weer.
Inmiddels heb ik informatie gekregen van een Australisch bureau die internships regelt. Het enige dat ik moet doen, is of IELTS met minimaal een 6 scoren of een telefonisch interview afleggen. Het gekke is dat ik op dit moment twijfel welke van de twee het wordt. Wie heeft er ervaring (pos/neg) met telefonische interviews??
Als dus m'n Engels goed genoeg is, dan duurt het drie a vier maanden voordat "alles" is geregeld. Ik ben dus nog ruim optijd als ik eind jan'07 weg wil.
Ik wil dit al zo lang, maar nu moet ik die stap zetten (IELTS of interview) en dan wordt alles zo goed als definitief. Voor zover je als definitief kan spreken natuurlijk, want het is "maar" drie maanden. Weg van huis, man en dochter :|. Raar misschien zo'n dubbel gevoel, maar ach, wat is nu drie maanden op een mensenleven, he...(typ ik zo makkelijk, terwijl ik toch met een ander/dubbel gevoel op m'n stoel dit bericht zit te typen :|)
Eerst maar eens de knoop doorhakken met wat ik ga doen, namelijk de test of een interview.
Groetjes,
Mel