Melbourne Cup Day, Diva Day

Mieke

New Member
De Melbourne Cup is een speciale dag in Victoria. Heel het openbare leven ligt plat, het is een vrije dag voor de meeste Victorians en zelfs de 24/7 winkels zijn gesloten als de grote race wordt gereden. Om precies 3 uur 's middags locale tijd. Deze paarden wedstrijd heeft een grote traditie, die zo'n 144 jaar oud is. Meer dan 145 miljoen is ingezet op de winnaar van dit jaar en voor de 3e keer,  Makybe Diva, een 5 jaar oude merrie. Wat een unieke gebeurtenis is in de historie van de Melbourne Cup. Nog nooit eerder heeft  hetzelfde paard de Cup 3 keer achter elkaar gewonnen. Het meest beroemde paard van de races is Phar Lap en die heeft 2 keer de Melbourne Cup gewonnen eind jaren twintig. Naar horen zeggen zou zelfs Queen Elisabeth ingezet hebben op de race. Paardenraces is big business. Niet alleenvoor de bookmakers, maar ook voor de kleding en hoedenindustrie. En omdat Australie deel uit maakt van een sterk groeiend economisch gebied hebben ook de Maleisiers, Koreanen, Japanners en de Chinezen grote interesse en belangen in de Australische paardenraces. Of je wilt of niet je ontkomt er niet aan. En zo keken ook mijn partner Fay en ik  vanmiddag klokslag 3 uur naar de belangrijkste race van de dag. 
 
Ha, kreeg vandaag ook al een mailtje van John, dat ie niet veel had gedaan op het werk, behalve eten en drinken.
en dat ie gauw een tv ging opzoeken om de races te kijken.. en verder te drinken. :-D
Volgens mij geeft ie verder weinig om de paardenraces,maar

altijd een goeie  reden voor  een drankje, heh. (of een paar meer)

groetjes lin
 
:-D had me stevig voor genomen om niet te gaan kijken....maar toch maar even de tv aangezet om te kijken of er iets op het nieuws was....en voor dat ik het wist zat ik op het puntje van mijn stoel (ik, die een half uur eerder in de auto nog riep tegen de presentator op de autoradio...."The race that stops the nation what  a load of..x*@#+"

anyhow...puntje van de stoel en daar kwam ze aan......ze kwam, zag en overwon voor de derde keer! pretty awesome and how down to earth is haar jockey!!

0111_divawin_a.jpg
 
Heb er niet zoveel mee. Laat me niet leiden door de (hoedjes)koorts :roll: Maar ook ik zat op het puntje van mijn stoel! Toch wel wat... three times in a row!!
 
Nou wij waren in Melbourne op 29 oktober de dag van vertrek naar Nederland.
Als je dan ziet wat de Melbourne Cup met de mensen daar doet dat is onvoorstelbaar.
het leeft niet alleen die dag maar ook de dagen, wat zeg ik, de weken ervoor.
Maar goed op 29 oktober om ongeveer 10 uur ´s ochtends liepen wij over straat in Melbourne.
De heren liepen allemaal strak in het pak en de dames hedden allemaal jurken aan, en hoeden en dergelijke op.
En dat allemaal voor een paarderace, en helemaal nog niet DE melbourne cup.
Het was voor ons wel een hele ervaring om zoiets te zien en we moeten eerlijk bekennen het leek wel mooi.
Maar verder hebben we er helemaal niets van gezien.

Groetjes,

Albert en jacquelien
 
Toen ik de eerste keer in Oz was ben ik ook naar de Cup day geweest.
Je moet het zien om het te geloven.
Zo'n mensenmassa krijg je hier nog niet op Koninginnedag,
maar dan zonder ruzie en zonder duwen of dringen.
Een hele ervaring om mee te maken.  :up:
 
Back
Top