Melbourne etentje 27/8

victoria

XPdite Sponsor
Aangezien wij naar Melbourne hopen te mogen verkassen; ben ik ff benieuwd wie daar allemaal al zitten en wie ook van plan zijn er naar toe te gaan!

gr Yvonne
 
Mijn Australische man en ik gaan naar Melbourne. We wonen nu in London maar ik ga dit weekend naar NL om mijn geboortebewijs te halen. Dan nog een letter van onze accountant en dan willen we de aanvraag de deur uit doen. Als alles goed gaat gaan wij dan na kerst naar Melbourne.
Weten jullie al waar in Melbourne jullie willen gaan wonen?
 
Yep, de eerste tijd (ongv. 2 jaar)gaan we in st Kilda wonen, waar in de buurt alle familie woont. Daarna willen we richting de Dandenongs, lekker in de natuur gaan wonen!
En jullie?

gr yvonne
 
Wij gaan ook naar Melbourne! Tenminste zo zijn de plannen nu gemaakt. En willen gaan wonen in de buurt of in dandenong. Weet jij heel toevallig of ze daar een montessorischool is? :evil:
 
Wij hebben ook Melbourne als eerste optie(wel buiten de stad)
De rest laten we ook een beetje van de werkmogelijkheden afhangen.
 
[quote author=sharky link=topic=1557.msg13528#msg13528 date=1114107646]
Wij gaan ook naar Melbourne! Tenminste zo zijn de plannen nu gemaakt. En willen gaan wonen in de buurt of in dandenong. Weet jij heel toevallig of ze daar een montessorischool is? :evil:
[/quote]

Ja , het is echt heel mooi daar he!
En nee, van scholen daar heb ik geen verstand.....
 
Wij starten waarschijnlijk in melbourne en vertrekken dan naar queensland.. Dat is het makkelijke van familie in Aussie hebben..

Grtz Tanne
 
Goh, het wordt nog druk daar met de Dutchies... :lol:

Ange (mijn Oz vriendin) en ik gaan September/Oktober ook die kant op...als ik in Mei tenminste een visum krijg.

St. Kilda vinden we beide erg leuk maar ik denk dat we meer de ruimte/natuur in willen...het hangt natuurlijk af waar we werk vinden want het verkeer in Melbourne & subs is in de spits net zo slecht als hier in de randstad  :x

Misschien over een jaartje eens een BBQ organiseren om onze belevenissen te delen???

Marco

PS. Oh ja, zijn er nog mensen geinteresseerd om een zeecontainer te delen?
 
Ik ga ook naar Melbourne, naar mijn liefje in September! St Kilda lijkt me een erg leuke buurt om in te wonen!
 
[quote author=shelley link=topic=1557.msg13605#msg13605 date=1114157411]
Wij gaan ook naar Melbourne. Momenteel denken we aan Ringwood (familie etc).
[/quote]

Daar heeft mijn zus ook gewoond! En daar zijn we ook geweest toen we op vakantie waren. Een heel rustige buurt en ze had daar een heel leuk huur huis met grote tuin voor weinig geld. Maar dat is natuurlijk omdat het een suburb is en moest wel lang in de trein zitten eer ze in het centrum was...
 
[quote author=MarcoG link=topic=1557.msg13612#msg13612 date=1114161644]
Goh, het wordt nog druk daar met de Dutchies... :lol:

Ange (mijn Oz vriendin) en ik gaan September/Oktober ook die kant op...als ik in Mei tenminste een visum krijg.

St. Kilda vinden we beide erg leuk maar ik denk dat we meer de ruimte/natuur in willen...het hangt natuurlijk af waar we werk vinden want het verkeer in Melbourne & subs is in de spits net zo slecht als hier in de randstad  :x

Misschien over een jaartje eens een BBQ organiseren om onze belevenissen te delen???

Marco

PS. Oh ja, zijn er nog mensen geinteresseerd om een zeecontainer te delen?
[/quote]

Wij hebben ook het plan om in oktober te gaan, (mits het huis verkocht is!). En hopen ook in Mei ons visum te krijgen..

Een barbie: lijkt ons leuk! Moeten we tegen die tijd ff afspreken...
De container:weet niet of het echt praktisch is, wij moeten zowieso ff dinsdag afwachten dan komt voerman offerte opmaken.
 
[quote author=Mila link=topic=1557.msg13615#msg13615 date=1114164090]
Ik ga ook naar Melbourne, naar mijn liefje in September! St Kilda lijkt me een erg leuke buurt om in te wonen!

[/quote]

Ja, is ook leuk om te wonen. Wel redelijk duur, mijn zus  bv woont met 2 kids in een beneden appartementje zonder tuin, voor meen ik 180 dollar pw. Wel in een rustige straat en een kwartiertje lopen van heel veel gezelligheid.
 
Wij zullen begin volgende jaar ook naar Melbourne verhuizen en willen in alle waarschijnlijkheid in Ringwood (East) wonen. Ook i.v.m. familie.
 
Een vraagje: Misschien zijn  er meer mensen die net als wij helaas niet bij het xpdite uitstapje van 18 juni kunnen zijn. En die het leuk vinden om toch een keertje (in juli?) iets af te spreken met mede emigranten. En dan is het misschien leuk om dit te doen met diegenen die ook het plan hebben om  naar Melbourne en omgeving te gaan.
Als hier animo voor is, laat het weten!
 
Ik heb er wel interesse in, maar wij gaan niet naar melbourne of omgeving.... Zouden wij dan toch mee mogen?

Grtz Tanne
 
Als je in Melbourne bent heb ik nog een tip voor je; Bij de Town Hall zit een klein bureautje genaamd Half price Tix en hier kun je tickets kopen voor allerlei evenementen zoals theaterbezoek, popconcerten maar ook excursies naar bijvoorbeeld de pinguins op Philip Island. Dus loop er even binnen en het scheelt je echt tussen de 40 en 60% van de normale prijs !!!

groetjes,

John
 
Back
Top