Melbourne's secret bars

suske

Member
Melbourne staat er natuurlijk bekend om dat je in de meest duistere steegjes fantastische bars vindt. Maar veel van de bars genieten ondanks hun vage locatie een zekere bekendheid. (Croft Institute, Troika etc).
Mijn vraag, voor een ieder die ook van mening is dat het spenderen van enige tijd en harde valute in een speciale bar tot de schone kunsten behoort:
Weet je een bar die slechts weinigen kennen, maar waar het wel fantastisch vertoeven is?

Mijn nomitatie gaat naar Prudence, 368 Victoria Street, North Melbourne.
Vroeger een platenzaak en nu dus nog een geweldige muziek collectie, vriendelijk personeel en redelijk goedkoop.
 
Ik zou wel willen dat ik er een wist, maar helaas. Misschien na 23 Mei, dan zijn we 5 dagen in Melbourne geweest en kan ik je misschien een nomitatie, uh nominatie geven.  :p
Over die 5 dagen in Melbourne gesproken, misschien kunnen we wel wat organiseren in een van die leuke pubs. We komen donderdag 18 Mei aan. Intresse?
 
Ja hoor, die bars kunnen altijd wel wat Nederlands gekeuvel gebruiken. En Mei schijnt bij uitstek een goede maand te zijn om wat te drinken.
 
Mijn nominatie gaat nar Honky Tonks. Hele bekende loungeclub onder Melbourners. De bar area is een beetje gescheiden van de dansvloer, dus voor iedereen wat wils. Ingang zit in en heel fout straatje. Zijstraatje van flinders lane en lijk tmeer op en drugsstraatje, maar dat is het niet hoor. Zeker proberen waard deze tent!!!!
 
hey Shuter Street,

ik kende Honky Tonks nog niet, maar Natalie (mijn betere helft) geeft je volkomen gelijk - ' a fun bar, well worth checking out '
 
Hmmm, altijd leuk, zo'n kroegen "speurtocht".  :lol:
Ik kan intussen redelijk de weg vinden in Northcote maar het CBD is voor mij nog aardig onbekend.
Groet,

Marco
 
Voor een heel ander avondje uit kan je ook is naar Strike gaan op Chapel street. Dat is de meest coole bowlinghal die ik ooit gezien heb en ik houd helemaal niet van bowlen. Zelfs de schoenen zijn er nog een soort van hip gemaakt. Drie jaar terug was de tent net geopent. De sfeer is er compleet anders dan in op standaard bowlingbaan. Ze draaien er lekkere muziek, er hangen grote videoschermen met clips erop (zelfs boven de banen) en er zijn hoekjes waar je gezellig kan loungen of zelfs een filmpje kijken. Ondanks dat al mn pogingen zowat in de goot eindigde vond ik het wel erg leuk daar.
 
De beste bar in Melbourne??

Da's natuurlijk Hell's Kitchen!!

20 centre lane, tussen collins street en flinders lane.

Je loopt er tien keer langs, zit namelijk een beetje verstopt net boven alle andere cafe's.

Maar Hell's Kitchen is waanzinnig, 'cool' maar niet pretentious, rustig maar niet stil.

Overdag tijdens de lunch vooral 'suits', 's avonds meer een innercity crowd.

En de eigenaren Russ en Mace... Ach je moet gewoon maar effies langs!

enne doe ze de groeten! (ik heb er namelijk een lange tijd gewerkt ;-)
 
ILK Bar

Was vroeger een milk bar, maar de m is van de milk gevallen.
Uitbater doet het puur voor het plezier en je kan bijna niet zien dat het een bar is. Zeer gezellig, helemaal niet pretentieus.
Op Johnson St in Collingwood, tussen Barleycorn en Punt Rd


Lambs Go Bar!!

Retreat voor zijn beergarden en zijn hippies
 
Back
Top