merry christmas...hoe vieren jullie het in Sydney??

lizzyhas

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Merry Christmas!!!!!!!!!!!!!!

Dit wordt onze laatste kerst in Nederland, als alles verloopt zoals het moet verlopen.

Kerst , buiten koud, kaarsjes aan,


hoe vieren jullie kerst in zomerse sferen, ben zo benieuwd,................................
 
Jaa daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Lijkt me zoo raar om kerst in de zomer te vieren..  :lol:
 
Mag ik dan het spits afbijten? Ook al woon ik niet in Sydney (maar rijden we er zaterdag wel voor een kleine break even naartoe)

Hoe vier je het in Nederland? Wat doet de gemiddelde Nederlander aan kerst. Volgens mij hebben ze cadeautjes en schransen ze zich 's avonds vol tijdens het eten.

Hier is het volgens mij niet anders. De gemiddelde Australiër eet dan ook veel. Maar volgens mij schijnt de kerstlunch hier populair te zijn en niet het kerstdiner. Net zoals zoveel dingen overdag plaatsvinden en niet 's avonds.

Wij zelf zijn 's middags naar vrienden geweest en hebben later op de avond gegourmet. Geen onbenullige hoeveelheden, geen aparte dingen (schijnt ook iets met kerst te zijn dat het dan extra luxe of apart ofzo moet zijn), lekker normaal :)

Waarschijnlijk zijn er ook nog veel mensen die de reden dat kerst überhaupt wordt gevierd, al uit het oog verloren zijn...Niet dat ik zelf gelovig ben, dus ik heb eigenlijk zowieso al niets met kerst....

En de vuilnisman waars. ook niet, want vanochtend (Boxing Day) werden we wakker van een vrachtwagen in de straat....we dachten nog: die komt niet op 2e kerstdag, maar dus toch wel.....)
 
Wat oude informatie (maar het zal zo snel ook weer niet veranderen...)

Wij hebben vorig jaar de kerstdagen in Perth doorgebracht en dat geeft toch een hele andere dimensie aan kerst dan in Nederland. Een temperatuur van 45 graden (de heetste kerst in 40 jaar volgens de kenners) en mensen die lekker verkoeling zoeken op het strand met een kerstmuts in de branding. Op TV bijna alleen maar reclame voor de grote uitverkoop die start op boxingday en in de winkels hangen net iets andere kleren voor de kinderen voor de kerstlunch: prachtige kleine galajurkjes en mini-smokings.

We hebben nu net de koude kerst in Nederland weer overleefd, maar kunnen werkelijk niet wachten om volgend jaar weer in Australie te zitten met kerst en deze keer niet terug te moeten naar Nederland!
 
Ja ik kreeg een berichtje van iemand uit Sydney, kerst in korte broek en slippers.

Enige opzwelling van de jaloersklier voel ik dan wel. :grin:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9557.msg129581#msg129581 date=1230362850]
Enige opzwelling van de jaloersklier voel ik dan wel. :grin:
[/quote]

Precies!! Dit was onze 3e kerst hier in Perth, en onze jaloersklier is allang tot oneindig kleine omvang gekrompen ;-). 
 
Back
Top