Met hoeveel weken had jij je spullen overzee??

lizzyhas

XPdite Sponsor
Door alle topics heen gesurfd werd mij duidelijk dat verhuizers nogal eens een verkeerde voorstelling van zaken geven over de tijdsduur dat je je spullen op je nieuwe adres in Australie kunt hebben.

Ik zou graag een samenvatting willen maken over hoelang het uiteindelijk duurde (en wat er mis ging.)



Met welke verhuizer ben je verhuisd?

wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?

wat was de tijdsduur in werkelijkheid?

wat maakte dat het langer duurde?


 
[quote author=lizzyhas link=topic=9962.msg137083#msg137083 date=1240173028]


Met welke verhuizer ben je verhuisd?
baggage.nl (worldwide baggage and packages)

wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?
Bootduur 4 weken dan nog een week ivm inklaren

wat was de tijdsduur in werkelijkheid?
zoals aangegeven. 16 feb. dozen opgehaald in NL, 23 maart opgehaald door ons in Melbourne.

wat maakte dat het langer duurde?
Niets

Overigens hadden wij geen hele container maar gewoon dozen.



[/quote]
 
Met welke verhuizer ben je verhuisd?
Always Transport

wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?
Ze hebben ongeveer 10-12 weken aangegeven

wat was de tijdsduur in werkelijkheid?
We zitten nu op 12 weken, maar hebben de spullen nog niet(de boot is al wel een paar dagen in Sydney) en de verhuizer hier is aan het werk

wat maakte dat het langer duurde?
Het duurde uiteindelijk bijna 4 weken voordat de spullen, groupage, op de boot gingen! Aangegeven werd dat er op dit moment een dal is vanwege de economische crisis en dat het moeilijk is om groupage containers vol te krijgen.
Schoonbroer van mij werkt in de haven bij een container bedrijf en geeft aan dat dit ook echt zo is.
 
Dus Lizzy, als je in Juli gaat komt je Kerstboom met een beetje mazzel net op tijd  :lol1:


Met welke verhuizer ben je verhuisd?
Van Reenen, Barneveld

Wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?
8 weken

Wat was de tijdsduur in werkelijkheid?
14 weken

Wat maakte dat het langer duurde?
Kerst, Quarantine inspectie, een volle vrachtwagen, een te lege vrachtwagen, etc.

Nu ik ze om uitleg heb gevraagd (en een deel van het geld terug) reageren ze niet meer.  :redcard:

Gr,
Johan
 
Via Groupage met WBS
In totaal 6,5 weken van deur tot deur
ging om 2 kubieke meter
zelf ingepakt, op laten halen en in Oz zelf ingeklaard en opgehaald in Sydney
ging als een piece of cake door de douane heen

Dus misschien een tip als je niet al te veel spullen hebt, klaar het in Oz zelf in en huur een Ute of busje. Dat is snel en makkelijk. Zorg wel voor een heel uitgebriede lijst van je spullen, waar het van gemaakt is en het land van herkomst. Ze zijn nogal fuzzy op houten dingetjes.
 
Via De Gruyter & Co
3 & 4 maart is alles ingepakt en richting Rotterdam gegaan.
Gister bericht gekregen dat de container door de douane is.
Als het goed is kunnen we 15 mei in ons appartement dus ze zijn iets te snel!!!
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9962.msg137083#msg137083 date=1240173028]
Door alle topics heen gesurfd werd mij duidelijk dat verhuizers nogal eens een verkeerde voorstelling van zaken geven over de tijdsduur dat je je spullen op je nieuwe adres in Australie kunt hebben.

Ik zou graag een samenvatting willen maken over hoelang het uiteindelijk duurde (en wat er mis ging.)



Met welke verhuizer ben je verhuisd?
De Haan Alblasserdam

wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?
10 weken

wat was de tijdsduur in werkelijkheid?
8.5 weken

wat maakte dat het langer duurde?
gewoon goed georganiseerd




Kees







[/quote]
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9962.msg137083#msg137083 date=1240173028]
Door alle topics heen gesurfd werd mij duidelijk dat verhuizers nogal eens een verkeerde voorstelling van zaken geven over de tijdsduur dat je je spullen op je nieuwe adres in Australie kunt hebben.

Ik zou graag een samenvatting willen maken over hoelang het uiteindelijk duurde (en wat er mis ging.)



Vraag 1: Met welke verhuizer ben je verhuisd?

Vraag 2: wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?

Vraag 3: wat was de tijdsduur in werkelijkheid?

Vraag 4: wat maakte dat het langer duurde?



[/quote]

Antw. 1: Hazeleger

Antw. 2: week of 8

Antw. 3: maand of 3?

Antw. 4: Geen idee.

Alles hebben we zelf ingepakt en na afleveren hier ook weer uit aan het pakken.
Vooralsnog hebben we geen schade, geen klachten. Het heeft alleen wel langer geduurd.
We hadden trouwens "alleen maar" 54 dozen, geen container.

Quarantaine en zo is weer een ander verhaal maar da's meer omdat ik de genomen besluiten niet echt begrijp  :wink:
 
Vraag 1: Met welke verhuizer ben je verhuisd?
Voerman uit Venendaal

Vraag 2: wat gaven ze als indicatie van tijdsduur deur tot deur verhuizing?
6-8 weken
Vraag 3: wat was de tijdsduur in werkelijkheid?
8weken

Vraag 4: wat maakte dat het langer duurde
Een tropische storm onderweg maakte dat het schip moest uitwijken naar een veilige haven dat duurde 1 1/2 week
 
Vraag 1: Hazeleger Putten

Vraag 2: 6 weken

Vraag 3: 8 weken

Vraag 4: Schip problemen in Valencia

Ook niet onbelangrijk........wij hadden ondanks zorgvuldig inpakken door Hazeleger toch wat schade en dit werd probleemloos en uiterst snel aan ons uitbetaald. Binnen 2 weken stond het bedrag al op ons rekening.

Mariette
 
Crown relocations

ingepakt op 2 juli

vertrokken 11 juli
aangekomen in Sydney 17 augustus
voor de deur 2 september

dus die boot gaat wel lekker , maar de douane is een beetje van de slome.
 
Het lijkt me ook wel interessant te weten of er veel prijsverschil was ??
groetjes Annemiek
 
15 januari zijn bij ons de spullen opgehaald. Daarna eerst in opslag in Nederland, aangezien we eerst rond gingen reizen in Australië en wellicht tijdens de reis een andere locatie tegenkwamen waar we ons gingen settlen.

Ik weet niet precies meer wanneer de container is verstuurd, ik meen ergens in juni en het kwam begin augustus aan in Brisbane.

Al met al heeft onze container er 8 weken over gedaan incl. quarantaine.

Prijzen verschillen erg onderling, maar zeker ook kwaliteit.
 
[quote author=Nora link=topic=9962.msg145775#msg145775 date=1251620070]

Het lijkt me ook wel interessant te weten of er veel prijsverschil was ??
groetjes Annemiek
[/quote]

ja er si heel veel prijsverschil getuige mijn ongeveer 7 offertes.

bij de laatste <Crown relocations dus , heb ik gezegd dat ik meteen de bodemprijs wilde hebben, omdat ik offertemoe was.

dat scheelde wel veel geld met anderen.

toen ik bezig was met aanvragen belde sommigen achteraf of ik een beslissing had gemaakt en als ik dan zei dat ze het niet geworden waren omdat ze te duur waren kon er ineens heel wat vanaf, scheelde vaak wel tegen de 700 euro, alsnog bleek Crown het goedkoopst, doe contact, je krijgt 1 contactpersoon die je tot Australie begeleidt met info en in Australie krijg je van hetzelfde bedrijf, wat ik sowieso een voordeel vind , een ander contactpersoon, die je mailt en belt.

voordeel van alles onder 1 dak vind ik dat als er iets fout zou gaan er niet met vingers gewezen kan worden naar de ander met als eindconclusie dat jij er niks mee opschiet, voordeel v Crown vond ik ook dat ze een eigen verzekeringspot hebben, dus mocht er iets fout gaan, meteen uitbetalen,

ik hoop dat dit antwoord geeft op je vraag,
 
Het schijnt bij Crown erg goed te werken als je laat vallen dat je ook andere mensen kent die via hun verhuisd zijn. Ook zij zijn op de hoogte van het bestaan van dit forum!  :smile:
 
hahahah, ja ja Sacha ik heb je flink misbruikt, scheelde me echt hoor!!!!!!

het was een hele goeie tip, nou kijken of de Aussie crown morgen ook goed uitpakt.

ik ben helemaal hyperblij dat mijn spullen komen, OMG wat een heerlijk gevoel!!!!!

nog 1 nachtje slapen.
 
de mannen van Crown zijn druk aan het uitpakken en ze willen geen koffie, al 3x gevraagd, maar nee, nu heb ik ze toch een stukje hollandse gastvrijheid door de strot kunnen duwen, een flesje gekoeld water,

gek he, ze nemen niks als ze hier wat komen aanleggen ook niet.

anders.

tis hier dus een licht hysterische chaos, veul dozen,
ze hebben een inloopmat neergelegd, das wel netjes!

gek hoor, die dozen van Nederland nu hier in Australie, het doet me wat, het is ineens veel definitiever en echt heul echt.

moeilijk te omschrijven gevoel, maar tis net of we nu pas echt beginnen, het lachen verstompt en de schok komt aan, hahahahah neeeeeee hoor!!!!!!!!!
vind het heerlijk , mijn troepies hier te hebben.
 
[quote author=Sacha link=topic=9962.msg146084#msg146084 date=1251985906]
Succes met de dozen, nu mar hopen dat alles nog heel is!
[/quote]

ik mis 1 plastic doos en er was een porceleinen lijstje stuk en 1 kopje en 2 wissellijsten,

van die ene ben ik blij dat wat erin zit niet beschadigd is iig , want das iets van een kunstenaar en heel bijzonder.

verder alles prima in tact, geen rare vocht/schimmeltoestanden, echt zo uit Almere in Menai.

de woensdag dat ze kwamen hadden we in de avond al bijna alles uitgepakt, halfdood maar tevreden , de volgende ochtend ben ik zelf nog hem van jetje gaan geven en tegen 13.00 alles uitgepakt, et voila!!!!!!

vrijdag was die jongste van ons jarig, dus ik kon voor haar eerste verjaardag met goed fatsoen eters vragen met kaarslicht en al, helemaal gezellig.

goed he.

ik heb de dozen zelf uitgepakt en crown heeft de bedden gedaan en de banken etc , het grote spul uitgepakt , ik wilde puntje bij paaltje alles verder zelf uitpakken, dus ik heb ze lekker uitgezwaaid en doei, nu is het van mij, hahahaha.

kan deze maatschappij echt aanraden dus,

de dozen komen ze op afroep ophalen
en voor de missende doos en gebroken spulletjes ga ik ook ff mailen, zal geen probleem zijn.

zeker lijstjes vind ik zelf geen probleem,
alleen dat kopje is lullig, van een servies wat ik nog niet hier gezien heb, onhandig, ik had het net helemaal bijelkaar gespaard.

maar ja, ook geen drama.

Crown Relocations, vooral doen.
 
Back
Top