Met NSW sponsorship naar Byron Bay - Tweed Heads

duh bacchus

Member
Hallo allemaal,

Wij (gezin met 2 kinderen, 5 en 7 jaar oud) zijn bezig met een visumaanvraag gesponsord door NSW (176). Tot nu toe gaat alles erg soepel. De skills assesment en sponsorship waren allebei in 2 weken geregeld. IELTS moest in 2x want je dient voor de sponsorship voor elk onderdeel minimaal een 8 te hebben. We zijn nu een half jaar bezig en vorige week is de feitelijke visumaanvraag ingediend.

Als we een visum toegewezen krijgen, dienen we 2 jaar in NSW te wonen. Hoewel Sydney voor mijn vakgebied (aandelen, beleggingen) de aangewezen plek is om te gaan werken willen we eigenlijk iets totaal anders gaan doen dan in Nederland. We zitten te denken om naar de regio tussen Byron Bay en Tweed Heads te gaan om daar op toeristisch gebied iets te gaan doen.

Ik ben erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met het opzetten van een eigen zaak en vestigen in die regio?

Groeten,
Marc

Hoi semi-naamgenoot (Mijn naam is Mark :p)

Ik hoop dat het je lukt om iets anders te doen dan wat je in Nederland gewend was te doen. Ik was ook heel graag hier iets anders gaan doen, maar ben "helaas" weer teruggevallen in de werkzaamheden waar ik in Nederland ook mee bezig was. Maar wie weet, in de toekomst?...

Hihi, ik wilde net zeggen.. nog een mark/c op het forum.. Het worden er wel veel nu  :roll:

Welkom Marc!
Ik kan je niet helpen met je vragen, maar ik wens je wel veel succes. Hoop dat de rest van je visum aanvraag ook soepel blijft lopen.
Bedoel je met de IELTS dat die 2x meot omdat je de eerste keer niet gehaald hebt, of moet die voor een andere reden 2x?

Welkom op het forum en succes met je visum aanvraag!! Het gebied waar jullie willen wonen is in ieder geval geweldig.
Succes met alles!

Hi Gwen,

IELTS moest 2x omdat ik de eerste keer niet voor allevier de onderdelen minimaal een 8 had. De tweede keer heb ik het ruim gehaald.

Marc

Hallo Marc en gezin,

Welkom op het forum  :hi:, veel succes met jullie plannen, zo te lezen gaat alles voorspoedig.

Groetjes,
Susan

Hallo Marc,

Welkom op het forum. Wij kunnen jullie helaas geen advies geven, maar wonen wel in de buurt van Tweed Heads aan de Gold Coast. Mogelijk kunnen we elkaar in de toekomst eens ontmoeten. Succes alvast met de voorbereidingen en de visumaanvraag.

Piet en Madeleine

Allemaal bedankt voor het warme welkom op het forum. :up:

@ Piet en Madeleine: lijkt me erg leuk om een keer af te spreken. Als we het visum krijgen willen we een tweede reis in het gebied gaan maken, maar dan een meer concrete orientatie op regio, werk, huizen etc. Maar dat zal pas ergens volgend jaar worden, vermoed ik. Vanwege onze schoolgaande kinderen zitten we ook nog eens vast aan de grote vakantie, want voor 2 weken met kerst of in de mei-vakantie moet je niet zo'n eind gaan vliegen.

Groeten,
Marc

Hey Marc,
Even een vraagje waarom moet je een 8 halen voor ielts? En wat voor een bedrijf zou je willen beginnen?
Wij willen ook graag een eigen bedrijf opzetten in Australië, hebben in Nederland sinds 1990 een eigen restaurant en zouden het graag nog eens over doen in Australië.
Veel succes ermee.

Hi Frijni,

Die 8 voor alle onderdelen is een eis die NSW stelt. Ze zijn nu trouwens nog strenger geworden, want voor een sponsorship moet je ook daadwerkelijk overal minimaal een 8 voor hebben. Tot voor kort wilden ze wel eens coulant zijn als je op 1 onderdeel bijvoorbeeld een 7,5 had. Maar dat is voorbij.

We zitten o.a. te denken aan een strandtent/restaurant, voornamelijk overdag, want we hebben twee kleine kinderen waar we tijd voor willen vrijhouden. Ook iets op het gebied van toeristische excursies is een mogelijkheid, bv. fishing charters, watersport etc.

Zijn jullie al bezig met een visum of nog aan het orienteren?

Groeten,
Marc

Het gaat hard nu met de visumprocedure: in korte tijd een Case Officer gekregen, medicals gedaan, VOG gehaald en Petra heeft IELTS gehaald!!

Nu maar weer wachten. Alles waar ze om gevraagd hebben is OK, dus we gaan er vanuit dat het ook met het uiteindelijke visum goed gaat komen.

Nu alleen nog bedenken wat we in Oz gaan doen  :smile:

Marc

Moeten jullie dan niet het beroep uitoefenen waarmee je het sponsorship hebt aangevraagd?
Ik dacht dat dat één van de voorwaadren was voor een sponsorship.  Of is het enkel dat je minstens 2 jaar inde staat moet wonen waarvan je het sponsorship krijgt.

grtjes
Nesje

@ nesje

Volgens mij ben je alleen verplicht 2 jaar in NSW te wonen met een sponsorship, maar niet verplicht in het gesponsorde beroep werk te zoeken. Als ik het niet goed heb hoor ik dat natuurlijk graag  :smile:

Gr,
Marc

Back